Millainen ripsiväri 8-vuotiaalle ekaluokan lopettaneelle? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homksis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin varmaan joo. Miten joku uskoo näitä typeriä provoilijoita.
Osta sille kuvitteelliselle lapselle ihan mitä ripsareita mielit ja keksi parempia ja ennen kaikkea uskottavampia aiheita.

Ei minkäänlasita! Itsekin taisin olla 7.luokalla kun äitini meikkipussista ripsaria ekaa kertaa lainasin. Hieman myöhemmin äiti osti mulle sit oman. Kiinnostus kosmetiikkaan ja kauneudenhoitoon kasvoi tuon oman ripsarin myötä ja nyt olenkin ammatiltani kosmetologi. Joten näin ammattilaisena en kuitenkaan suosittele mitään ripsiväriä lapselle joka on vielä ala-asteella.

Meillä 6v ja 7v tytöt tykkää kotona meikata omilla meikeillään. Olen ostanut heille luomiväriä, huulipunaa ja puuteria. Tytöt meikkaavat pitkään ja hartaasti KOTONA, yleensä iltapäivällä nämä meikkileikit, koska leikkien jälkeen mennään kylpyyn ja pesulle ettei meikit ole liian kauan naamassa. Ja mihinkään kodin ulkopuolelle ei meidän pikkutytöt meikeissään todellakaan mene!
Meikkaaminen on ihana ja kiva leikki tytöille (ja pojille, joskus pikkuvelikin innostuu tuhrimaan naamansa), mutta ei näin pienet lapset "oikeasti meikkaa"!!

Meillä ainut "meikki" jota laitetaan pikkutytöille juhliin on kynsilakka :)

Ilmaisin itseni eilen ehkä vähän väärin :D Tyttö ei siis meikkaa joka päivä jo kouluun, mutta silloin tällöin esim kaverille mennessään saattaa laittaa luomiväriä ja kotona meikkaa omaksi ilokseen. Kannustan tähän,koska samalla tulee harjoiteltua.

Toisaalta tytöllä on ihanan vihreät silmät, joihin sopii oikein erinomaisesti tumma kajali.

Ei ripsaria vielä tuon ikäiselle. Oma 8v sai joskus joululahjaks lasten meikkisetin jossa luomivärejä ja huulipunia, mutta ei todellakaan laita niitä naamaansa jos on johonkin lähdössä.
Kevätjuhliin tyttö sai laittaa mun huulikiiltoa ja tuolla huulikiilto linjalla mennään vielä mota vuotta

Tyttö on mielestäni ikäisekseen iso, ja kypsä ja todella viisas. On kärttänyt ripsiväriä ja tykkää laittaa omasta pienestä meikkipussistaan luomiväriä, huulipunaa jne. Lupasin ostaa ripsarin, mutta nyt pohdin jotta millaisen... Apuja?

Edessä mahtava tulevaisuus...

19956d1137191033-neuvoja-vastakkaiselle-sukupuolelle-tikkurila.jpg

[QUOTE="aapee";26391285]Ilmaisin itseni eilen ehkä vähän väärin :D Tyttö ei siis meikkaa joka päivä jo kouluun, mutta silloin tällöin esim kaverille mennessään saattaa laittaa luomiväriä ja kotona meikkaa omaksi ilokseen. Kannustan tähän,koska samalla tulee harjoiteltua.

Toisaalta tytöllä on ihanan vihreät silmät, joihin sopii oikein erinomaisesti tumma kajali.[/QUOTE]

Siis öö... Miksi 8-vuotiaan tarvitsee jo tässä vaiheessa HARJOITELLA?
Ja joo, onhan minunkin tytölläni todella kauniit siniset silmät, mutta en mä niitä katsellessani mieti, minkähänlainen ripsiväri tai luomiväri niihin sopii...

Yhteistyössä