Millainen ripsiväri 8-vuotiaalle ekaluokan lopettaneelle? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja homksis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

homksis

Vieras
Tyttö on mielestäni ikäisekseen iso, ja kypsä ja todella viisas. On kärttänyt ripsiväriä ja tykkää laittaa omasta pienestä meikkipussistaan luomiväriä, huulipunaa jne. Lupasin ostaa ripsarin, mutta nyt pohdin jotta millaisen... Apuja?

Tyttö on mielestäni ikäisekseen iso, ja kypsä ja todella viisas. On kärttänyt ripsiväriä ja tykkää laittaa omasta pienestä meikkipussistaan luomiväriä, huulipunaa jne. Lupasin ostaa ripsarin, mutta nyt pohdin jotta millaisen... Apuja?
Mihin tuo ikäisekseen isous, kypsyys ja viisaus liittyy tässä kysymyksessä, MILLAINEN ripsiväri 8-vuotiaalle...?

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
No et kyllä osta ripsiväriä noin pienelle lapselle! Mitä ihmettä hän sillä tekee? Ketä lapsi pyrkii viehättämään meikeillä, jotka viittaavat naiseksi kasvamiseen ja kypsymiseen?

Anna lapsen olla lapsi äläkä tyrkkää häntä aikuisten maailmaan. Altistuu kaikenlisäksi turhan takia meikkien ainesosille.

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Uudi

"iso ja kypsä ja todella viisas" MUTTA LAPSI! Älä vie häntä liian aikaisin teinien tai aikuisuuden maailmaan. Meikkaus antaa monelle miehelle viestiä seksuaalisuudesta. Se ei missään tapauksessa kuulu tuon ikäiselle.

• Tykkää
Reactions: rops
Meillä tyttö sai mun tädiltä meikkipussin, jossa oli laadukkaita ja kalliita tuotteita. Pussikin oli ihana Catseye Londonin. Neiti oli niistä aivan innoissaan, mutta 9v ei tarvitse niistä yhtikäs mitään, ja tyttären hurjan huudon saattelemana vein ne varastoon, ja saa ne 12-vuotislahjaksi.

Meillä tyttö sai mun tädiltä meikkipussin, jossa oli laadukkaita ja kalliita tuotteita. Pussikin oli ihana Catseye Londonin. Neiti oli niistä aivan innoissaan, mutta 9v ei tarvitse niistä yhtikäs mitään, ja tyttären hurjan huudon saattelemana vein ne varastoon, ja saa ne 12-vuotislahjaksi.

Onkohan ne tuotteet voimissaan vielä kolmen vuoden päästä? Ettei ois härskiintyneet. Voisitko itse käyttää niitä, ja ostaa sitten tyttärellesi uudet lahjaksi.

Meikkaako kouluun? Silloin en ostaisi mitään ripsaria. Meillä tuo viidesluokkalainen sanoo onneksi vielä että ei kouluun kuulu meikkiä laittaa. Ostin pakolla tytölle meikit, kun ei itse suostunut lähtemään meikkiostoksille. Pakolla siksi, kun tanssinäytöksissä kuuluu laittaa meikit vaikka tyttö onkin toista mieltä. Enkä omia meikkejäni anna käyttää, kun ovat mielestäni hygienian vuoksi henkilökohtaista tavaraa. Samoin ostin puhdistusaineet.

Mutta jos... lapsi meikkaa vaan omaksi ilokseen satunnaisesti, esim. prinsessaleikeissä, en asiaa pahana näkisi. Silloin ostaisin hyvälaatuisen vesiliukoisen ripsivärin. Meillä kolmevuotias on niin innoissaan meikkaamisesta, että ostin pari huulikiiltoa ja luomivärin, että saa leikkiä niitä isonsiskon tanssinäytöksiä. :)

Ootkos hiukka tiukka. Kyllä oli ikävästi tehty. Mitä pahaa siinä on jos 9 v harjoittelee sotamaalausten tekemistä kotioloissa, tai laittaa koulun discoon hillityn huomaamattoman meikin. Oli tädiltä hyvin ajateltu kun osti harjoitus meikit noin laadukkaita. En minäkään anna tyttäreni kouluun meikata, mutta juhliin juuri sen verran, ettei sitä huomaa. Tuo kuulemma juhlatunnelmaa. :)

Minulla ei itselläni ole lapsia, joten en osaa ottaa kantaa, voiko tuon ikäinen meikata, mutta itse kysymykseesi vastaisin, että suosittelisin jotain herkille silmille tarkoitettua ripsiväriä. Itse olen allerginen monille ripsiväreille, mutta Lumenen herkille silmille tarkoitettu ripsiväri sopii. Myös ACO:n ripsari on hyvä ja hellävarainen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hä;26388835:
Ootkos hiukka tiukka. Kyllä oli ikävästi tehty. Mitä pahaa siinä on jos 9 v harjoittelee sotamaalausten tekemistä kotioloissa, tai laittaa koulun discoon hillityn huomaamattoman meikin. Oli tädiltä hyvin ajateltu kun osti harjoitus meikit noin laadukkaita. En minäkään anna tyttäreni kouluun meikata, mutta juhliin juuri sen verran, ettei sitä huomaa. Tuo kuulemma juhlatunnelmaa. :)

Tottakai saa kotona, juhlissa tai koulun discossa, mutta EI koulussa. Kouluun niitä saa vasta 12-vuotiaana.

Yhteistyössä