Millainen reppu ekaluokkalaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

x

Vieras
Moi! Ekaluokalle menevä poikani haluaisi jo mennä reppukaupoille, mutta hänellä ei ole sen kummempaa mielipidettä siitä, millaisen repun haluaisi.

Millaisia reppuja teidän ekoilla on ollut, mikä on hyvä, mikä on muotia?

No tuskin lapsesi tietää millaisia reppuja onkaan olemassa ennen kuin käytte katsomassa. Muodista ei hajuakaan. Oma esikoinen käytti nyt ekalla elloksen lahjareppua ja eskariin ostettua spiderman -reppua. Nyt tokalle mennessä saa uuden repun ja elokuun alussa mennään reppuostoksille.

meillä ostettii repu jo huhtikuulla ja vaan sen takia et löyty 8 euron reppu kun nyt ne on hintaa 24.90 =) ja miellä kelpas pojalle ihan vaan tiollanen tavallinen ei mikää muotireppu eikä mulla sellasiin olis ollu varaa

Suosittelen, että ostetaan lapsille tarkoitettu reppu, ei siis sellainen aikuisten koko, jossa reppu roikkuu lapsen pepun päällä asti, eikä olkahihnoja saa säädettyä niin, että reppu tulisi sopivasti selkää lähelle. Monesti näkee, että lapsilla on ihan liian isoja reppuja. Ekaluokkalaisella ei ole vielä montaa kirjaa, mahtuvat hyvin pienempäänkin ja selkä on paremmassa "tallessa"

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Suosittelen kunnon reppua siis merkkireppu ( nike on hyvä ) Ei mitään pilipali autoreppuja. Ne ei kestä kuin jouluun asti jos sinnekkään.

Ja lapsen hennoille hartioille on hyvä olla tukevahihnainen reppu. Repun pitää olla yllättävän iso, koska kirjat on isoja. A-4 kokoa järestään, eli välttämättä vanhaan kerhoreppuun tai tarhareppuun ei mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Suosittelen kunnon reppua siis merkkireppu ( nike on hyvä ) Ei mitään pilipali autoreppuja. Ne ei kestä kuin jouluun asti jos sinnekkään.

Monesti itsekin ajattelen näin, mutta täytyy kyllä kertoa, että esikoinen aikoinaan valitsi kaupasta halvimman repun mitä löytyi, kun siinä oli formulankuva :) Ajattelin vähän, että kestääköhän yhtään, mutta tämä reppu ostettiin jo eskariin, ja oli pojalla vielä kolmosluokankin, ihan ehjänä. Nykyään toimii lähinnä pilkkireppuna, mutta ehjä on edelleen :)

Mutta itse repunvalinta-ajankohtaan. Meilläpäin ainakin parhaat valikoimat on vasta silloin lähempänä koulun alkua, kakkonen aikoinaan halusi valita jo keväällä, niin ei ollut paljon valikoimaa. Onneksi löytyi samanlainen formulareppu kuin isoveljelläkin :)

Yhteistyössä