Millainen paikka Hyvinkää on asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kodin etsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kodin etsijä

Vieras
Olisiko täällä ketään Hyvinkäältä tai ketään joka osaisi kertoa millainen kaupunki Hyvinkää on? Muutto edessä ja Hyvinkäätä mietitty. Onko Hyvinkäällä jotain mukavia alueita mitkä olisivat lapsiperheelle sopivia, tai vaihtoehtoisesti alueita mitkä eivät olisi lapsiperheelle sopivia? Kaikkia kokemuksia, kommentteja ja mielipiteitä otetaan ilolla vastaan.

Hakalanmäki on ainakin rauhallista seutua. Ehkä vähän syrjässä mutta bussit kulkee kyllä eikä kävelymatkakaan mahdoton ole. En itse asu Hyvinkäällä vaan äitini, lapsenlapset vierailevat usein mummolassa ja paljon lapsia tuntuisi alueella olevan.

Ihan hyvä. Sijainti on loistava siinä mielessä että Helsinkiin/lentokentälle jne pääsee kätevästi ja monet käyvätkin siellä päivittäin töissä. Hakala/hakalanmäki, Martti, Tanssikallio jne ovat suosittuja lapsiperheillä. Sinänsä "ei sopivia" alueita ei olekaan mutta itse en hakisi asuntoa Talvisillan ja Paavolan alueilta.

Itse asun Hyvinkäällä 'paluumuuttajana' ja itse viihdyn tosi hyvin :) Itse suosittelen Tanssikallio-Martti-Hakala-Vehkoja aluetta, myös talvisillassa paljon lapsiperheitä mutta kulkuyhteydet keskustaan huonot. Martissa taas kuulemma päiväkotipaikat hieman kortillla tällä hetkellä.

Itse taas kymmenen vuotta Talvisillassa asuneena en voi kun suositella. Okei, eihän täällä sinänsä ole mitään, lähikauppa vain, mutta keskustaan lyhyt matka 2-3km, bussit kulkee jos kävellä ei jaksa, helsinkiin sekä tampereelle lähtevät moottoritiet ihan vieressä, on luontoa, eli sveitsin ulkoilualueet lik jossa talvella upeat hiihtoladuti, uimahalli vieressä, luistelurata vieressä. Rauhallista asua, ikinä ei ole mitään häiriötä ollut tämän kymmenen vuoden aikana. Paljon vanhuksia, kun pientalot 60-70 luvulta. Täällä myös oma pieni koulu joka on aivan uskomatonta, kun näin keskellä kaupunkia kuitenkin asutaan (30.opp) jossa 1-2lk, isompi koulu 3-9lk sekin vain noin kilometrin päässä. Voiko enempää toivoa! Minä en täältä lähde kulumallakaan :) Paavolaan en minä lähtisi kyllä myöskään. Enkä noihin isoihin uusiin alueisiin, mut se on mistä tykkää, me tykätään rauhasta!