Millainen on tappaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tai murhaaja, ihmisenä siis. Oon alkanut pohtimaan, millainen ihminen tekee henkirikoksen!
Mä pelkään itse joutuvani murhatuksi. Oon kokenu elämässä niin niin niin paljon pahaa, mielenterveysongelmaiset vanhemmat ja isä myös alkoholisti, kotona usein riitelyä ja vanhemmat oli välinpitämättömiä mua kohtaan ja lähes kaikki asiat oon saanu opetella kantapään kautta, mun kummi kuoli sekakäyttöön kun olin 6v, isovanhemmat hermostu helposti ja löi mua kun olin pieni, ylä-aste oli rajua kiusaamisen aikaa, sitten sairastuin ite, kiusaamisen takia menny monet ihmissuhteet palasiksi, 16v muutin ekan kerran kotoa pois mutta omillaan asuminen meni pieleen ja jouduin palaamaan takaisin vanhemmille ja lähdin kotoa siis pois kun siellä oli niin helvettiä ettei siel jaksanut enää elää, ollessani 17v niin 21-vuotias ystäväni kuoli huumeiden yliannostukseen, 19v muutin kauas pois kotoa ja katkaisin lopullisesti vanhempiin välit, isovanhempiin katkasin jo välit ollessani 12... Tästä varmaan näkee että mun psyykettä on koeteltu.
Kiusaaminen oli pahinta aikaa. Sillon mulle on suoraan sanottu että tapa ittes ja me etitään vaikka sut kellarista, uhattu pahoinpidellä monta kertaa, uittaa vessanpöntössä ja kerran mua on lyötykin silleen että muut nauro ja taputti siinä ympärillä! Peruskoulun jälkeen rakastuin yhteen jätkään joka oli sekakäyttäjä ja rikollinen, hakkas usein muita ja oli avohoidossa, sukulainen ja kaveri istunu linnassa tapoista, minua tämä jätkä haukkui myös ja uhkasi hakata ja tappaa.

Netissä tutustunu myös muutamiin narkkareihin, joista yks hakkas vaimojaan aina hermostuessa ja yks oli skitsofreenikko joka kertoi tappaneensa jonkun tyypin muttei jäänyt kiinni siitä ja tähän kolmanteen näistä olin myös rakastunut, hän oli hyväsydäminen, mukava perusluonteeltaan ja komea, mutta kun huumeet tekee myös ihmisestä arvaamattoman niin hän oli syyllistynyt tapon yritykseen eli puukottanut toista ihmistä.
Onni onnettomuudessa oli se, että juttelin näiden ihmisten kanssa vaan netissä, eivätkä he päässeet mun iholle koskaan oikeassa elämässä. Tiedä sitten millasta mun elämä ois tällä hetkellä, saattaisin hyvin olla vaikka tapettu!
Suojelusenkeleitä ollu mulla matkalla mukana, jotta oon vielä tässä hengissä ja yritän pyrkiä elämässä ylöspäin. :) enkä päihdeongelmaista enää koskaan miehekseni ota, ellei ole todellisuudessa ollut vuosia kuivilla ja psykopaatit kierrän kaukaa!

Jokatapauksessa, olen silti kuitenkin ajatellut tässä suomessa tapahtuneita henkirikoksia. Emilia Niemisen surma, Oona Kannonlahden surma, tämä Imatran tappaja joka ampui kolme ihmistä ja aiemmin puukottanut yhtä, Kia Julia Salminen joka pahoinpiteli kaverinsa kanssa miehen kuoliaaksi... Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Okei, tästä Imatran tappajasta ja Emilian tappajasta pystyi jo ulkoa päin näkemään että ovat jotenkin omituisia tyyppejä ja kannattaa kiertää kaukaa... Mutta tää Seinäjoen 15v tappaja ja Kia, näyttävät aika normaaleilta ja olivat muutenkin normaalin oloisia! Miten sitä osaisi varoa tappajaa? Mistä tunnistaa tappajan?
Kylmän ja pistävän näköisistä silmistäkö???
Miksei kukaan varoittanut esimerkiks Oonaa, jos whatsapp ryhmässä oli useilla tieto että häntä uhkaillaan.
Mä pelkään tulevani murhatuksi koska oon näyttävä nainen ja sanon asiat usein suoraan, oon ollu todella vihattu ihminen kun miettii sitä kaikkea miten mua on haukuttu ja uhkailtu, miten minun takia on tunnettu kateellisuutta ja mustasukkaisuutta..... Mutta onneksi on ollut niitäkin ihmisiä jotka musta tykkää. Mietin että pitäiskö tässä muuttaa tyyliään ja lopettaa yöllä ulkona liikkuminen niin ehkä riski henkirikoksen kohteeksi joutumisesta pienenisi, mut ei sekään mun mielestä oikein oo, jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja liikkua ulkona siihen aikaan kun haluaa.

Emmä muuta ehkäisyä keksi henkirikoksen tai pahoinpitelyn uhriksi joutumiselle kuin, että pyrkii välttämään epämääräisiä piirejä jossa vedetään esimerkiks huumeita, yrittää olla ystävällinen ja tulla kaikkien kans toimeen, kulkee yöllä reittejä jossa palaa valot ja saattaa vielä vähän liikennettäkin olla.

tappaja on monesti ihan tavallinen ihminen mieleltään, ajautunut tilanteeseen elämässä missä tappaa toisen joko itsepuolus tilanteessa tai suojellessaan vaikkapa perhettään..tai sitten tappaa onnettomuuden kautta toisen.

murhaaja taas on ihminen joka suunnittelee tekonsa ja jolla olis aikaa perua se, mutta ei tee sitä vaan riistää toisen ihmisen hengen. murhaajilla saattaa olla narsistisia psykopaattisia ja sosioopaatin piirteitä luonteessa.

Monesti oon miettiny myös tätä syyntakeinen vs. syyntakeeton asiaa. Syyntakeeton on siis sillä tavalla hullu ettei hän tajua mitä on tehnyt, mutta jos on syyntakeinen eli murhannut toisen ihmisen täydessä ymmärryksessä, niin miten kukaan terve järkinen pystyis sellasta tekemään!?

Kun jotkut sanoo että tervejärkinen ihminen voi myös tappaa! ja tuomion lusittua toimia aivan tavallisissa ammateissa kuten esimerkiks lääkäri ja olla mukava muille jne. Miten tuollanen on mahdollista? Mun mielestä kukaan ajatusmaailmaltaan terve ihminen ei voi tappaa, eläin tappaa ruuakseen, mutta ihminen tappaa ilkeyttään, ellei kyse ole tosiaan jostain itsepuolustus tilanteesta että on menny niin paniikkiin ettei nää muuta vaihtoehtoa.

Seinäjoen teinimurhaajalla todettiin joku mielenterveydenhäiriö ja empatiakyvyn puutetta, mietin että mitenkähän ne näitä mielenterveydenhäiriöitäkin toteaa ja tutkii? vai onko se vaan arpapeliä kehen lyödään leima että tuo on tehnyt teon täydessä ymmärryksessä ja tuo ei. Kun jos sä meet lääkäriin, niin eihän lääkäri voi muuten todeta sua masentuneeksi kuin kuuntelemalla sun omia selityksiä. Ei siihen mitään sen kummallisempaa tutkimusta oo. Sä voit testejä täyttää, mutta niissäkin voit kusettaa. Mistä empatiakyvyn puute johtuu?

Yhteistyössä