Millainen on loistoäiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ihan mielenkiinnosta sattui silmääni kun kowalski kehui itseään loistoäidiksi. Millainen on loistoäiti? miten se eroaa "tavallisesta" äidistä? Miten kowalski eroat muista äideistä, niistä tavallisista?

täh? Taasko se kehuu itseään?

Miten niin loistoäiti?
minusta ihan päinvastoin, kaikki jotka arvostelevat toisia vaatteista tai käytöksestä jne ja ovat itse paljon pahempia, ovat surkeita äitejä. Opettavat kiusaamaan.

Luitkohan sä sen jutun ajatuksella? :D

Joku toisille sairaita lapsia toivova kirjoitti mulle että "sä oletkin oikee loistoäiti" tms, ja mä vastasin siihen että "kiitos, niin olenkin". Niinku kieli poskella.

Mutta en mä itseäni huonona äitinäkään kyllä pidä. Oon mielestäni oikein riittävän hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan mielenkiinnosta sattui silmääni kun kowalski kehui itseään loistoäidiksi. Millainen on loistoäiti? miten se eroaa "tavallisesta" äidistä? Miten kowalski eroat muista äideistä, niistä tavallisista?

:headwall: Jokainen saa olla omasta mielestään loistoäiti. Siinä ei ole mitään väärää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

:headwall: Jokainen saa olla omasta mielestään loistoäiti. Siinä ei ole mitään väärää. :)

sanoinko siinä olevan jotain väärää? vähän liikaa koitat lukea rivien välistä...

Sen minäkin haluaisin tietää. Mieheni luokittelee minut äiti "yli-täydellinen". Itsepidän itseäni turhankin tiukkana, jonka vastikään olen huomannut. Yritän olla tästedes vähän vähemmän herkkä joka asiasta :( Harmittaa, tälläinen äkkipikainen kiukkuluonne. Mutta voisin sanoa, että olen hyvä äiti, en missään tapauksessa huono. Mutta loistoäiti? Kai se on sitä kun ei näe yhtään parannettavaa itsessään, eikä koe mitään tarvetta muuttaa mitään milloinkaan missään omissa tekemisissä/sanoissa. Olisi kiva jos kokisin myös tälläisen tunteen, mutta tiedän, että voisin olla parempikin. joten se siitä loistokkuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

sanoinko siinä olevan jotain väärää? vähän liikaa koitat lukea rivien välistä...

En mä lue rivien välistä, sanoin mielipiteeni. Ja jos tolle linjalle lähetään niin sinähän tässä väärin sanoit kun väitit Kowalskin itse sanoneen itseään loistavaksi äidiksi. :hug:

Loistoäiti: Pukeutuu itse siististi ja muutenkin huolehtii ulkonäöstään, tekee kaikkensa lapsien puolesta eikä koskaan huuda tai menetä hermojaan, hymyilee vain. Tekee ruuat, siivoaa, pesee pyykit ja huolehtii lähes kaikkien perheen jäsenten asiat, ja pitää huolen siitä, että koti aina tiptop kunnossa. Ottaa myös miehensä huomioon ja miellyttää tätä parhaansa mukaan. Itse ei koskaan valita mistään.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Loistoäiti: Pukeutuu itse siististi ja muutenkin huolehtii ulkonäöstään, tekee kaikkensa lapsien puolesta eikä koskaan huuda tai menetä hermojaan, hymyilee vain. Tekee ruuat, siivoaa, pesee pyykit ja huolehtii lähes kaikkien perheen jäsenten asiat, ja pitää huolen siitä, että koti aina tiptop kunnossa. Ottaa myös miehensä huomioon ja miellyttää tätä parhaansa mukaan. Itse ei koskaan valita mistään.

Muhun pätee kaikki muu paitsi 2 viimeisintä ;)

niin no joo.. mutta lastenhan pitää nähdä tunteet, oli ne hyviä tai pahoja. Muutenei opi käsittelee niitä. Eli tavat. Kyllä saa huutaa ja menettää hermonsa. Kuhan ei nimittele tai ole mitenkään kohtuuton. Tärkeintähän on, että lapsi näkee sen anteeksipyynnön. Ei jää traumoja. Ei loistoäitejä ole. jossain jokainen tekee virheen.

En kommentoi sanallakaan Kowalskin osuutta tai sanomista, mutta minun mielestä loistoäiti on tällänen:

-Kauhistelee, kun naapurissa syödään kaupassa myytävää maustekurkkua.
-Järkyttyy, kun sama naapuri ilmoittaa ostavansa myös puolukkasurvoksen kaupasta.
-Tekee karjalanpiirakat itse, eikä tämä vielä mitään... Ilmoittaa sitten kaikille, että ottakaa vain yksi, koska nämä maksaa 50senttiä kappale.
-Käyttää kaiken liikenevän ajan kiroillen kasvimaallaan. Kaupan porkkanathan on myrkytettyjä. RAivoaa, kun 18 karviaispuskaan on liikaa ja karviaiset mätänee pensaisiin. Muille ei silti anneta mitään.
-Syöttää silti lapsilleen ja lastensa kavereille Golden-lisäravinteita.
-HAukkuu harrastavia lapsiperheitä, paras kasvuympäristö lapselle on pöllimettä tai kasvimaa.
-

En mä lue rivien välistä, sanoin mielipiteeni. Ja jos tolle linjalle lähetään niin sinähän tässä väärin sanoit kun väitit Kowalskin itse sanoneen itseään loistavaksi äidiksi. :hug:

Niin siellä keskustelussa lukee, että valitan jos et lukea osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mimma:

niin no joo.. mutta lastenhan pitää nähdä tunteet, oli ne hyviä tai pahoja. Muutenei opi käsittelee niitä. Eli tavat. Kyllä saa huutaa ja menettää hermonsa. Kuhan ei nimittele tai ole mitenkään kohtuuton. Tärkeintähän on, että lapsi näkee sen anteeksipyynnön. Ei jää traumoja. Ei loistoäitejä ole. jossain jokainen tekee virheen.

No tässä olikin vähän kyse siitä, ettei kukaan oikeasti ole tälläinen. Ei kukaan.

En kommentoi sanallakaan Kowalskin osuutta tai sanomista, mutta minun mielestä loistoäiti on tällänen:

-Kauhistelee, kun naapurissa syödään kaupassa myytävää maustekurkkua.
-Järkyttyy, kun sama naapuri ilmoittaa ostavansa myös puolukkasurvoksen kaupasta.
-Tekee karjalanpiirakat itse, eikä tämä vielä mitään... Ilmoittaa sitten kaikille, että ottakaa vain yksi, koska nämä maksaa 50senttiä kappale.
-Käyttää kaiken liikenevän ajan kiroillen kasvimaallaan. Kaupan porkkanathan on myrkytettyjä. RAivoaa, kun 18 karviaispuskaan on liikaa ja karviaiset mätänee pensaisiin. Muille ei silti anneta mitään.
-Syöttää silti lapsilleen ja lastensa kavereille Golden-lisäravinteita.
-HAukkuu harrastavia lapsiperheitä, paras kasvuympäristö lapselle on pöllimettä tai kasvimaa.
-

eipä nämäkään tunnusmerkit täyty, olenkohan loistoäiti sittenkään...

musta tuollainen on kaikkea muuta kuin loistoäiti....

Niin siellä keskustelussa lukee, että valitan jos et lukea osaa.

Ap:
"Toivottavasti sairaat lapset tulee niille,jotka toivovat TYTTÖÄ/POIKAA
niin kovasti että eivät voi tyyliin elää asian kanssa, jos tulee väärää sukupuolta. menisi asiat elämässä tärkeysjärjestykseen. Tuskin silloin tulisi tippa linssiin jos tulisi - voi nyyh - poika, jota ei voi pukea rinsessaksi tai eikä siitä saa mitään kaveria tai - voi nyyh - , ärsyttävä kieroileva tyttö, joka ei olekaan niin rento ja reipas kuten pojat."

Minä:
"Ne, jotka toisille sairaita lapsia toivoo, ei taida ansaita itse yhtään ainoaa lasta :/ "

Ap:
"Joo, no ei hätää, menetinkin lapseni. Sinä se vasta loistoäiti olet!"

Minä:
"Olenkin loistoäiti, kiitos :). Ikävää, että menetit lapsesi. Miksi silti toivot pahaa toisille, ja sairautta toisten lapsille? :/ "

Eli lue tuo nyt ajatuksella. Menikö se niin, että aloin väittämään olevani oikea loistoäiti, parempi kuin te muut tavalliset äidit...?

Lapset varmaan osaa pitkälti sanoa onko sitä hyvä äiti vaiko huono. Kyllä minä olen saanut lapsilta ihan ok palautetta. Murkku on kerran sanonut jotain "paska äiti" tms. En nyt muista enää tarkasti, joten luotan sitten siihen, että olen ihan ok :D Hyvät välit lapsiin jne. Eikö sellainen ole ihan loistoäiti? Ei sitä titteliä ainakaan rahalla saa. Se nyt on varmaa, jos jokin. Kunhan nyt kuitenkin ruuissa pysytään.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ei sellasia ole olemassakaan :D

Mun anoppi on. Hän on ihan paras joka asiassa. Yritän kunnioittaa hänen loistavuuttaan ja kumarran hänen älyään, täydellisiä hermojaan, itsekuriaan ja nappisuoritus -kasvatustaan.

Mun anoppi on täydellinen.

Yhteistyössä