Millainen on lapsiperheen Tampere?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No koko ikäni olen täällä asunut ja tyytyväinen olin lapsena.. Ja olen edelleen... Tyttö vasta 1v4kk niin ei ole kauheesti tullut vastaan asioita mitkä olis huonoja tai hyviä... Mitä sä haluat tietää? :P

Ihan yleistä kaikkea tahtoisin tietää... Tampere kun on niin mainio kaupunki, ja vaikka paljon siellä olenkin käynyt niin asunut en koskaan. Tulin vain pohtineeksi josko sinne joskus perheen kanssa muuttaisi :)

...toistaiseksi nyt ei kumminkaan ole mahdollista miehen työn takia, mutta ehkä joskus.

Ensiksi totean että jos täytyy verrata Lahtea ja Tamperetta keskenään, niin Manse voittaa.
Lahdessa asuneena (tosin ilman lapsia) voin sanoa että Tampereella on rennompi ilmapiiri.
Suurena miinuksena täällä tosin on puheparsi. Lahdessa asuessani bamlasin sitä slangia mitä siellä päin puhutaan. Nyt Tamperelaistuneena huomaan puheeni muuttuneen juntimpaan suuntaan. Ja kamalaa huomata että esikoinen on alkanut korvata d- kirjaimen r-kirjaimella. Se taitaa olla huonon puoli Tampereessa B)

Viihdyn Tampereella, plussapuolina rento ilmapiiri, paljon mielenkiintoisia tapahtumia, vain hyvää sanottavaa neuvolasta ja päiväkodista. Miinuksena joillakin alueilla on pulaa terveyskeskuslääkäreistä ja asuminen (perheasunnot) on niin kallista, että naapurikunnat ovat suosittuja muuttokohteita lapsiperheitten keskuudessa. Monet haluavat myös sen omakotitalon ja Tampereella tontteja on niukasti tarjolla.

Tänä talvena Tampereelle on iskenyt laman kurimus, esim. juuri aloitettu kuntalisä meinattiin lopettaa heti alkuunsa, päiväkoteja suljetaan kesän ajaksi enemmän kuin aiemmin, ryhmäkoot kouluissa tulevat kasvamaan yms. Mutta kai tämä on arkipäivää Lahdessakin?

Jep, lama näkyy myös Lahdessa. Murteesta ja sen tarttumisesta on pakko olla samaa mieltä, Tampereessa se on ainoa mitä pelkään :D .

Jotenkin uskon tuon 'rennompi ilmapiiri' -jutun, vaikka täälläkin se tuntuu riippuvan ihan asuinalueesta. Jopa Hämeenlinna-vastaisena ihmisenä jouduin huomaamaan että Hämeenlinnassakin on puistoissa vähän rennompi fiilis 'ulkopuolisia' kohtaan kuin täällä.

Tampereelta odottaisin puistoja, parempia shoppailumahdollisuuksia jne.

Yhteistyössä