Millainen on epäviehättävä nainen?

  • Viestiketjun aloittaja Must-on-turn-on
  • Ensimmäinen viesti
soraääni
Näistä voi johtaa myös epäviehättävän miehen piirteitä:

Epäviehättävä nainen:

-ei lue kirjoja
jepjep, mies joka ei myöskään tiedä mistään mitään
-ei osaa hauskuutella arjen pienillä sattumuksilla
aivan, ei osaa purkaa pikkupettymyksiä huumorilla tai ei muuten tunnu elämäniloiselta
-ei ymmärrä ironiaa (ironiantajun puute kertoo yleensä sävyjen ymmärtämisen puutteesta)
Niinpä! Sopii myös miehiin.
-on epäitsenäinen ja perustaa arvionsa ja mielipiteensä yleisesti hyväksyttyyn
Kyllä, miehestä on aistittavissa että on alamainen porukassa jossa on joku "kingi" äijä ja normaalius on tämän kingin määrittelemää. Tai mies on ns. "jeesmies" =ei omia mielipiteitä, myötäilee muita. Tästä myös muotona että elämän johtotähti on, että pitää olla "hyvä jätkä" ja toimia siten että tuo täyttyy.
-pelkää kohtuuttomasti epävarmuuttaan tai esittää varmempaa kuin on
Sopii miehiin, varsinkin kadotaan jonkinlaisen machoroolin taakse ja esittäydytään sellaisena jolla on ratkaisut maailman kaikkiin asioihin.
-on jäykkä asennoitumisessaan ja mielipiteissään
Tämä on miestenkin ongelma.
-ei suostu käyttämään järkeään tunnettaan vastaan, vaikka sitä olisi
Mies taas voi kieltää että "järkevän ja loogisen ratkaisun" takana olisi tunne/asenne/mielipide.
-kuvittelee haaveensa todeksi
Miehissäkin on taivaanrannanmaalareita.
 
Viimeksi muokattu:
soraääni
^Ehkä kirjojen lukeminen johtaa omiin mielipiteisiin ja sellaiseen kokemukseen ko. henkilöstä, että hänellä on jotain omaa sisäisyyttä. Tässä listassa tunnuttiin peräänkuulutettavan myös jonkinlaista sivistystä. Mielestäni on tosin muitakin asioita jotka voivat johtaa noihin asioihin. Voihan kirjojen luku sitäpaitsi jonkun kohdalla olla Harlekiinien, Korkeajännityksen tai jääkiekkoilijoiden elämäkertojen lukemista.
 
no
Tästä saa sen käsityksen, että ne, jotka eivät lue, eivät osaa eläytyä, ajatella monipuolisesti. Minä en lue, mutta saan aivan valtavan informaatiotulvan aivan mistä sen haluan ottaa ja monesti se on samasta asiasta hyvin monenlaisia näkemyksiä; esim. radiossa esitetyt väittelyt, eikä suinkaan vain yhden kirjailijan subjektiivinen näkemys.

Pidän sitä hassuna, että kirjallisuutta harrastavat ihmiset pitävät itseään parempina ja fiksumpina. Aivan kuin tämäkin keskustelu on osoittanut, että lukemista harrastamaton nainen olisi jotenkin vähäarvoisempi. Aika erikoinen väite ihmiseltä, joka väittää omaavansa monipuolisen ajattelun ja kyvyn eläytyä.
 
beauty queen with makeup
Minä taas jaksan ymmärtää. Todella kaunis meikitön nainen on yliveto. Hän on kauniimpi meikittömänä kuin joku toinen meikissä. Se on omiaan nostamaan vielä hänen naisellisuuttaan, kun se on luonnollista. Vierellä maikkaavat naiset kadehtivat, kun eivät meikkaamallakaan yllä läheskään samaan kauneuteen.
Jos tämä kaunis meikkaisi, hän näyttäisi yhtä luonnottomalta kuin muutkin. Hänestä ei näkyisi meikkien alta se, kuinka kaunis hän oikeasti onkaan.
Aika suuret on vaatimukset miehellä, jos naisen pitää olla niin kaunis, että on meikittömänä kauniimpi kuin kukaan muu nainen. Toivottavasti mies itse on myös erittäin komea tai siis komein ikinä, muuten vaatimukset ovat epärealistisia.
 
Viimeksi muokattu:
no
Asian pointti onkin siinä, että "uskaltaako" astua ovesta ulos ilman meikkiä.

On olemassa todella kauniita naisia, jotka eivät liiku meikkaamatta missään julkisella paikalla ja juuri heiltä sitä en ymmärrä. kasvun paikka?
 
Mollukkapullukka
Alkuperäinen kirjoittaja Kyky kysyä;10536291:
Näkyykö lukemattomuus kirjoituksista?
Kyllä mun nähdäkseni sellaisilla ihmisillä jotka oikein kehuskelevat "ikinä en oo yhtään kirjaa lukenut enkä lue", on aika suuria vaikeuksia nimenomaan välimerkkien ja niiden "yhdys sanojen" kanssa.
 
Naisen näkökulmaa
Kyllä mulla on sitä sisäistä kauneutta vaikka kuinka paljon. Joka päivä luen kirjaa noin 1 kirja per viikko -tahdilla. Lehtiä luen laidasta laitaan (mm. Suomen Kuvalehteä ja Historia-lehteä, mutta myös esim. Kodin Kuvalehteä). Viikonloppuisin ja vapaapäivinä en meikkaa. Olen kiltti, iloinen ja ahkera. Ei ole mitään päihdeongelmia, olen terve (hyvät geenit) ja mielestäni älykäskin. Silti olen sinkkuna enkä ole koskaan kokenut vielä hyvää parisuhdetta, vaan suhteet ovat olleet aina enemmän tai vähemmän huonoja (miehen alkoholiongelmaa tms).

Olen edelleen sitä mieltä, että kyllä se ulkonäkö ja fyysinen viehättävyys menevät ohi sisäisestä kauneudesta. Jos nainen on kaunis, niin hän kääntää päät ja hänellä on varaa valita. Laatumiehet yleensä valitsevat kauniista naisista ne, joilla on myös aivot. Silti on paljon miehiä, jotka antavat paljon anteeksi, jos nainen on kaunis ja edustuskelpoinen. Mitä kauniimpi nainen, sitä enemmän hänellä on vara valita miesten suhteen.

En viitsi nyt edes etsiä miestä itselleni, kun tuli jo muutenkin niin kurja olo helatorstaina. Ihmisiä käveli käsikkäin ja kaulakkain ihanan kesäisessä säässä. Tuntui, että jokaisella on joku. Miksi viitsisin meikata, värjätä hiuksiani, ajella säärikarvoja yms. kun se ei johda yhtään mihinkään. Kun kerran kauneutta ei ole, niin sitä ei ole. Jos kelpaan vain sellaisille miehille, jotka etsivät naisesta itselleen elättäjää ja ilmaista majapaikan antajaa, niin olkoot minun puolestani miehet kokonaan.
 
Must-on-turn-on
Alkuperäinen kirjoittaja Naisen näkökulmaa;10536663:
Kyllä mulla on sitä sisäistä kauneutta vaikka kuinka paljon. - - Olen edelleen sitä mieltä, että kyllä se ulkonäkö ja fyysinen viehättävyys menevät ohi sisäisestä kauneudesta.
Väistämättähän vietit alussa vievät, mutta koska olen seurustellut sekä kauniiden että vaikeasti iho-ongelmaisen (vaati jatkuvia lääkärikäyntejä) ja pullukan naisen kanssa, voin vakuuttaa, ettei ulkonäöllä alun hapuilun jälkeen merkitystä ole. Kauneuteen tai kauneuden puutteeseen ajan myötä joka tapauksessa turtuu, mutta persoonaan ei.

Nuorilla tai statuksen perään olevilla miehillä saattaa olla itsetunto-ongelmia ulkoisesti vähemmän viehättävän naisen kanssa, mutta kuka pysyvää parisuhdetta tavoitteleva nainen edes haluaa miehen, joka on riippuvainen muiden mielipiteistä ja joka esineellistää naisen näyttelyesineeksi?

Kannustan menemään rohkeasti ihmisten pariin, harrastamaan nettideittejä ja elämään elämäänsä rohkeasti itseensä luottaen. Sillä tavoin oma parikin lopulta löytyy. Ja kunpa tietäisit, kuinka monet miehet juoksevat suurena laumana naisten perässä, joilla ei kummoisia ulkoisia avuja ole. Heissä viehättää jokin muu - se, mitä he ovat.

Nostas vähän korvia pystyyn ja luota itseesi!
 
ollaan yksilöitä
Minä taas jaksan ymmärtää. Todella kaunis meikitön nainen on yliveto. Hän on kauniimpi meikittömänä kuin joku toinen meikissä. Se on omiaan nostamaan vielä hänen naisellisuuttaan, kun se on luonnollista. Vierellä maikkaavat naiset kadehtivat, kun eivät meikkaamallakaan yllä läheskään samaan kauneuteen.
Jos tämä kaunis meikkaisi, hän näyttäisi yhtä luonnottomalta kuin muutkin. Hänestä ei näkyisi meikkien alta se, kuinka kaunis hän oikeasti onkaan.
On olemassa naisia, jotka ovat paremman näköisiä ilman meikkiä kuin meikissä. Ja sitten on niitä, jotka näyttävät paremmilta meikeissä. On niitäkin, jotka näyttävät tosi hiiriltä ilman meikkiä, mutta mallinkauniilta meikeissä. Joillekin sopii kevyt meikki ja toisille raskaampi. Siis kaikki ovat yksilöitä, eikä meikki toimi kaikilla samalla tavoin.
 
Viimeksi muokattu:
beauty queen with makeup
Asian pointti onkin siinä, että "uskaltaako" astua ovesta ulos ilman meikkiä.

On olemassa todella kauniita naisia, jotka eivät liiku meikkaamatta missään julkisella paikalla ja juuri heiltä sitä en ymmärrä. kasvun paikka?
On myös naisia, jotka meikkaavat niin taidokkaasti, että mies ei tajua naisen käyttävän meikkiä. Itselleni on muutamakin mies huomauttanut, että "hei sullahan ei ole meikkiä ollenkaan!". Kyllä minulla on silloinkin ollut, miehet vain ovat sokeita. Joten uskaltaisin väittää jopa niin, että moni meikkiä käyttävä nainen on miesten luulojen mukaan meikkaamaton, samoin kuin hiuksia värjäämättömän näköinen on värjäyttänyt hiuksensa niin taidokkaasti, että mies luulee luomuksi. Teitä miehiä on kyllä helppo höynäyttää meidän naisten niin halutessamme.
 
Viimeksi muokattu:
jepulijee
On myös naisia, jotka meikkaavat niin taidokkaasti, että mies ei tajua naisen käyttävän meikkiä. Itselleni on muutamakin mies huomauttanut, että "hei sullahan ei ole meikkiä ollenkaan!". Kyllä minulla on silloinkin ollut, miehet vain ovat sokeita. Joten uskaltaisin väittää jopa niin, että moni meikkiä käyttävä nainen on miesten luulojen mukaan meikkaamaton, samoin kuin hiuksia värjäämättömän näköinen on värjäyttänyt hiuksensa niin taidokkaasti, että mies luulee luomuksi. Teitä miehiä on kyllä helppo höynäyttää meidän naisten niin halutessamme.

Ja mua on "nimitelty" vetyperoksidiblondiksi, vaikken ole tätä pehkoani ikinä valkaissut enkä värjännyt.

Taidokkaasti meikkaavat naiset ovat ilo silmälle, niin miehen kuin naisen. Olen siis nainen enkä lesbo. Sitäpaitsi se on hyvää käytöstä näyttäytyä niin hyvältä kuin voi.

Sitä paitsi: eikö useimmat naiset haluakin näyttää mieluummin nätiltä kuin ihan seinästä revityltä. Minä ainakin, olen laittautuneena nätimpi kuin ihan aamukondiksessa.
 
Viimeksi muokattu:
eräsperäs.
On myös naisia, jotka meikkaavat niin taidokkaasti, että mies ei tajua naisen käyttävän meikkiä. Itselleni on muutamakin mies huomauttanut, että "hei sullahan ei ole meikkiä ollenkaan!". Kyllä minulla on silloinkin ollut, miehet vain ovat sokeita. Joten uskaltaisin väittää jopa niin, että moni meikkiä käyttävä nainen on miesten luulojen mukaan meikkaamaton, samoin kuin hiuksia värjäämättömän näköinen on värjäyttänyt hiuksensa niin taidokkaasti, että mies luulee luomuksi. Teitä miehiä on kyllä helppo höynäyttää meidän naisten niin halutessamme.
Meikkaamisellahan on tarkoitus nimenomaan korostaa niitä omia piirteitä, ei maalata täysin uusia kasvoja omien päälle. Kuten näyttää täälläkin moni mies luulevan.

Toki on olemassa naisia jotka ovat meikkaamaatomanakin kauniimpia kuin jotkut meikattuina. Joillakin on esim upea kasvojen luusto, jota ei meikillä voi hankkiakaan. Mutta kukaan ei ole niin kaunis, etteikö kauniisti meikkaamalla vielä kaunistuisi.

Suomalaisella naistyypillä usein jo silmien kevyt korostaminen, kulmien muotoilu ja niiden kevyt värjäys saa ihmeitä aikaan. Samoin tosiaan oikein välittu meikkivoide ja poskipuna. Näin ehostettuna koko meikkiä ei välttämättä edes ihan tavallisempi mies tajua meikiksi :)

Ihailen vanhoja naisia jotka tyylikkäästi laittavat väriä naamaan, pukeutuvat kauniisti ja viitsivät nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen. Ylipäänsä kevyt meikki raikastaa ja antaa huolitellun vaikutelman.

Ne naiset jotka meikkaavat voidakseen viedä roskat ovat nyt toooodella harvassa.
 
Viimeksi muokattu:
karismaako.
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10536955:
Ne naiset jotka meikkaavat voidakseen viedä roskat ovat nyt toooodella harvassa.
Eräs tuttu sanoi siskonsa miehen olevan roska. Minusta se oli mainiosti ilmaistu.
Sinä et vissiin sellaista tarkoittanut.

Juu.. siinä on tyyliä kun osaa tyylillä meikata, mutta ei roskia varten.
 
Havu
Meikki on kiistatta turhamaista. Sillä yritetään piilottaa totuutta.
Ei meikillä piiloteta totuutta, vaan korostetaan sitä luonnollista kauneutta mitä jokaisella on. Ihan kuin muullakin ulkoisella olemuksella, vaatteet valitaan niin että ne istuvat omaan vartaloon kauniista ja korostavat niitä vartalon kauniita puolia, samoin hiukset leikataan kasvonpiirteisiin sopivaksi.

Ei meikki muuta ulkonäköä, vaan peittää pikkuvirheitä ja tuo kauniita puolia paremmin esiin.
 
Viimeksi muokattu:
beauty queen with makeup
Alkuperäinen kirjoittaja Kyky kysyä;10537478:
Miksi pitää meikata, jos sitä ei edes huomaa?
Huomaa itse, kun tietää, miltä näyttää ilman meikkiä ja kuinka meikillä on korostanut parhaita ja häivyttänyt huonompia piirteitä. Yksinkertaisesti meikattuna näyttää paljon nätimmältä. Ulkopuolisesta (miehestä!) meikattu tietysti voi näyttää meikittömältä.
 
Havu
Alkuperäinen kirjoittaja Kyky kysyä;10537478:
Miksi pitää meikata, jos sitä ei edes huomaa?
Meikin ei ole tarkoituskaan näyttää meikatulta, vaan korostaa kauniita puolia ja peittää pieniä ihon virheitä.

Paras ja taidokkain meikki on sellainen, joka korostaa naisen kauniita piirteitä, mutta näyttää siltä kuin meikkiä ei olisi ollenkaan!
 

Yhteistyössä