Millainen oli ensimmäisen äitienpäiväsi aamu?

Minä valvoin läpi yön itkuisen ja kuumeisen vauvan kanssa, mies makaa kipeänä sängyssä.
Kortin oli mies jaksanut kuitenkin väkertää yöllä, kipeänäkin.
Nyt odottelen lääkärille lähtöä itkuinen pieni sylissä,
:/
 
Anne
Vuosi sitten ekana äitienpäivänä lapsemme kastettiin ja en edes huomannut sitä päivää äitienpäiväksi.
Aamulla aikaisin ylös ja koristelin kakun, sitten kahvipöytäkuntoon ja lapsenhoito ja kirkkoon.
Sen jälkeen olikin kotona kahvinkeittoa ja vieraat ihasteli vauvaa, äiti oli siinä vähän paitsiossa.

Tänään on sitten äitienpäivä jolloin voin sitä viettää.
Olen itse aamuvirkku niin tulin tähän koneelle odottamaan, että lapsi ja mies heräisivät ja kun kuuluu makuuhuoneesta ääntä hiivin takaisin "nukkumaan".
Lapsi on perinyt miehen unenlahjat : ) nukkuu 21.00-8.30 pienestä asti.
 
vieras
Ensimmäinen äitienpäiväni oli 19v sitten,esikoinen oli puolivuotias ja mies oli silloin kertausharjoituksissa.Oman äitini ja isäni kanssa joimme kakkukahvit ja sain heiltä lahjaksi aamutakin ja yleiskoneen.
 
vieras
Mulla tänään eka äitienpäiväaamu. Poju 10kk valvotti koko yön. Nyt leikkii tuossa. Mies oli yövuorossa joten nukkuu... Eli eipä eroa muustakaan aamusta. En saa lahjoja tai kortteja kun sovittiin miehen kanssa että ei mitään kun ei ole rahaa.
 
Tänään on mun ensimmäinen äitienpäivä.. Poika kohta 3kk herätti aamulla jokelluksella ja kun sain silmät auki ensimmäisenä poika heitti leveän hymyn äitille. Ei siis aamu olis voinut paremmin alkaa. Mies töissä mut oli tehnyt aamiaisen valmiiksi jääkaappiin ja ladannut keittimen valmiiksi. Ihana aamu siis! Ehkä mua vielä iltapäivällä muistetaan ku mies kotiutuu.
 
en muista :eek: siitä on 8 vuotta aikaa..ilmeisesti ei mitään niin järisyttävää..tai sit 2 kk:n ikäinen vauva oli aiheuttanut semmosen olotilan valvottamalla ja herättämällä öisin,että tuli oltua jonkun näkösessä horrostilassa :whistle:
 
Ensimmäisen laskettu on juhannuksena ja sovittiin, että vietetään jo äitienpäivää, vaikka vasta odottava äiti oonki. Mutta...

Heräsin, odotin puol tuntia josko mies heräis mua "herättämään", ja nousin sit, ku olo kävi liian etovaks ja oli pakko saada syötävää. Lahjaa en odottanu, ku rahaa ei oo, mut korttia kyllä. Mies on tosi hyvä piirtämään, ni ajattelin, et kyllä se on jotain väkertäny, varsinki ku lomalla on, mut eipä näköjään. Kakkua olin vartavasten mieheltä toivonu, näytin ihan kuvanki minkä frödingen vois kotiin kantaa, mut seki oli unohtunu.

Joksenki pettyny olo on kieltämättä. :/
 
Viime vuonna oli kerrassaan ihana äitienpäivä. Jos tämä olisi uusinta, niin en olisi kaksplussalla tähän aikaan aamusta :D . Mutta silloin ei ollutkaan vielä vauvaa.

Heräsin (jes, en ole yhtä flunssainen kuin aiempina aamuina), syötin vauvan, vaihdoin vaipan, siis normaali rutiinit. Mies juuri petaa sänkyä ja keitin kahvit.

Nousi just ja sanoi ihan unenpöpperössä: "Anteeksi ettei saanut aamuateriaa sänkyyn." :heart: . Mikäs tässä ollessa, taapero kiirehtii syömään kissojen raksuja, minä löhöän tässä kahvimukin kanssa ja myöhemmin lähdetään anoppilaan jossa on pöytä katettuna.
 
Ensimmäinen äitienpäiväni oli 3v sitten...
Pieni vajaan kk ikäinen tyttövauva tuhisi kainalossa ja mies keitti aamukahvit ja kattoi aamiaisen pöytään. Olipa ostanut kukkiakin ja lahjan, kauniin sormuksen.

Nyt kolme vuotta myöhemmin, heräsin kahdeksan aikaan esikoisen sanoihin: huomenta äiti kulta :heart:
Vieressäni pötkötteli esikoisen lisäksi kuopus 1v9kk ja herättiin tyttöjen kanssa hyväntuulisena aurinkoiseen aamuun. Mies on polttarireissullaan (omalla) josta palaa illansuussa.
Syötiin herkullinen aamiainen ja kohta lähdetään ulos leikkimään ja vietämme siis äiti-lapset laatuaikaa :D
 
Viime vuonna oli eka äitienpäivä ja silloin mieheni keitti kahvit ja sain kauan toivomani aamutakin lahjaksi =) Poika oli silloin 3 kk..Nyt mies on työreissussa mutta keitti kahvit jo perjantaina ja sain ne sänkyyn kera munkkien :p Oli vielä piilottanut yllätyslahjan jonka sain tänään ja 1v. poikani oli tehnyt hellyyttävän kortin hoidossa..Ihana äitienpäivä vaikka mies ei ole kotona mutta onneksi poikani ja koiratyttöni on :heart: :heart:
 
Ihan tällainen mukava =)
Mies heräsi pojan (3kk) kanssa kuudelta, mutta poika rauhoittui vasta tissille. Joten heräsin silloin sitten minäkin. Lahjankin jo sain. Tuolla ne nyt nukkua tuhisevat molemmat :heart:
 
Hanna
Tänään:

Heräsin klo 5.50 kun poitsu 10,5kk hengitti oudosti(ihan kuin "nyyhkytti") ja valvoin ja kattelin siinä sitten kunnes puoli seitsemältä poika heräsi ja otin kainaloon maitoa juomaan. Mies heräsi sitten viemään pojan aamupesulle ja keitteleen kahveja... minä kömmin keittiöön, ja siellä oli kakku, kortti ja ruusu:)
 

Yhteistyössä