Millainen moottoripyörä sinulla on tai minkälaisen haluaisit?

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minttu";24329279]1200...[/QUOTE]

Mä olen katsellut sitä pienempää silläkin uhalla että se on tyttöjen pyörä. Ei vaan, mulle ei ole mitään merkitystä yleisillä käsityksillä. Tahdon ajaa, muusta viis.
 
"minttu"
Mä olen katsellut sitä pienempää silläkin uhalla että se on tyttöjen pyörä. Ei vaan, mulle ei ole mitään merkitystä yleisillä käsityksillä. Tahdon ajaa, muusta viis.
Jeps. Ootko ajanut paljon? Meinaan mä vaan oikeasti suositan alkuu hieman vähempiä tehoja että saat jatkaa vielä pidempäänkin ajamista. Ei se tartte kun yksi kunnon kausi reenata vähän vähemmillä tehoilla. Itse kun pörräsin paljon moottoripyörä poppoon kanssa ennen muinoin, niin kyllä sielläkin - ihan "ammattilaistenkin" mielipide oli vahvasti se että tyvestä puuhun mennään. Ettei henki lähde.
 
[QUOTE="minttu";24329302]Ootko ajanut tollasella? Ne on aika räyheitä pelejä - ei sovi ihan mulle. Kerran testannut... Liian arkajalka =)[/QUOTE]

En juuri tuolla yksilöllä mutta exän fighterilla kyllä. Vaatisi totuttelua ja voi olla etten ihan heti silti tuota hankkisi, vaan jonkun muun.


Kysyitkin ajokokemusta. Liian vähän, mutta otsikon kysymys olikin että minkä haluaisit :D
 
Viimeksi muokattu:
"minttu"
En juuri tuolla yksilöllä mutta exän fighterilla kyllä. Vaatisi totuttelua ja voi olla etten ihan heti silti tuota hankkisi, vaan jonkun muun.


Kysyitkin ajokokemusta. Liian vähän, mutta otsikon kysymys olikin että minkä haluaisit :D
Mua kanssa joskus houkutteli toi - sit tuli mies ja lapset ;) Sopiva hidaste

Mutta sitten joskus myöhemmin. Ja voi olla kyllä että fighterit jää - ainakin kikkailu mielessä. Tosin noissa on monasti se hyvä puoli että on suht matalia. Sopii kaltaiselleni taniaiselle. Puhtaat kyykypyörät on korkeita ja custom ei enää säväytä. Custom aikani oli ja meni.

Buellissa mua "tökkii" hinta, jenkkivehkeiden varaosat tuppaa oleen hintavii ja sopivia työkaluaja ei löydy koskaan ;) Joutus sijoittaan tuumasiin vehkeisiin...

Mut haaveita vaan - aika ei riitä muksujen kanssa. Mutta kasvaahan nuo joskus isommiks. Nyt tyytyminen mönkkäriin, mikä sekin kyllä ihan hauska kun metsässä saa ajella. Tielle liian tylsä.
 
"himpu"
[QUOTE="minttu";24329161]Oletko ajanut koskaan kyykkypyörällä, jossa tehoja vaikkapa ton Bläkkärin verran? Ei voi verrata suoraan kuutioita kyykkypyörän ja customin kanssa. Custom on ihan erilainen ajettava, tehokaampanakin. Itselläni oli 600 custom ennen Hornettia.

Eikä kortin menettäminen ole se juttu mistä varotetaan - vaan hengen menettämisestä. Iso kyykkypyörä on tehokas tappaja, EI SE vauhti vaan "käsistä karkaaminen". Kaasu on ääretömän herkkä ja kun pyörä itsessään on kevyt (customit on raskaampia) ja rakennettukin hyökäämään - niin aloittaja käsissä tuo "hyökääminen" voi olla kohtalokas.[/QUOTE]

En tunne mitään hinkua kyykyn päälle joten en ja ei tietenkään.
Henkikulta on vielä tarpeellinen :) Haluaisin ajella vielä tulevinakin kesinä!
Ajatukseni oli vain että maltti on valttia, kerroin vain omasta kokemasta jota on vähän. Silläpä en kyykkyä itse laittaisikaan.
 
[QUOTE="minttu";24329401] Puhtaat kyykypyörät on korkeita ja ...[/QUOTE]

Ei kyykyt mun käsittääkseni ole sen korkeampia kuin faitterit. Useinhan faitteri on rakennettu alunpitäen kyykkynä pajalta lähteneestä pärrästä.
 
"minttu"
Ei kyykyt mun käsittääkseni ole sen korkeampia kuin faitterit. Useinhan faitteri on rakennettu alunpitäen kyykkynä pajalta lähteneestä pärrästä.
Kyllä niissä on sen ratkaisevan karvan verran eroa. Jos vaikka vertaa Buellia ja Kawan Ninjaa niin vissi on ero. Sama pätee tohon entiseen Hornetiini ja CBR:ään. En tiedä senttimääriä - pohjaan tietoni perstuntumaani - tai siis jalkatuntumaani, eli ylttääkö varpaat maahan vai ei.

Jonkun verran kuitenkin olen kokeillut päällä istumista (kiitos exän työn mp-kaupassa...).

Mutta siis varmaan myös merkki kohtaista. Kawat on mulle mahottomuuksia =)
 
"minttu"
oisko se buell sillä matalampi kun se on V2 kun taas kyykyt on yleensä R4.
Voi olla. Tai äkkiseltään ainakin kuulostaa loogiselta. Tuo V-kone niiiiiin kiehtois... Veturi on mulla kans ihan pois suljettu, vaikka sekin hieno pyörä on. Jos ei muuten niin ääni kutkuttelee ;)

Plääh. Pitäsköhän mut nyt herätä näiltä päiväunilta - vielä olis vuosia ilman pyörää edessä...ehkä...ehkä...
 
"Rane"
Minulla on sellainen valkoinen dublo poliisimoottoripyörä. Tai tytönhän se on, vaikka minä sen ostinkin.

Haluaisin jonkun pienen peruspyörän, jolla voisi tässä kaupungin alueella näppärästi liikkua. Kohtuullisen vaivatta pitäisi päästä sen 80km/h vauhtia, joten mopot ei käy. 250 kuutioinen Jawa riittäisi jo hyvin. Esteenä on BC-ajokortti ja laiskuus mennä pyöräkouluun.
 
Mutta Harrikat noin yleensä, on mun makuun. Mun ei tarvii päästä kovaa saadakseni uskottavuutta tai fiilistä. Sellanen kovaääninen köröttely on mun makuun.

Vaikka ei mulla mitään sitä kovaa menemistäkään vastaan ole. Mä en vaan vois koskaan haluta vaikkapa mitään kyykkypyörää..
 
Viimeksi muokattu:
---
aloittaja taas täällä, käväisin hammaslääkärissä tossa äkkiseltään :D
Kiva kun ootte mua täällä palautellut maan pinnalle :) Kyllä tuo himoitsemani bläkkäri taitaa olla minulle liian iso ja vahva pyörä. ihan vaan oikeesti...
ajokokemusta mulla on liian vähän ja kooltani 165cm ja 65 kiloinen --> oonko liian pieni sille pyörälle?
Silmää hivelis niin kovin paljon... :( Onko nyt sitte olemassa jotain pienempää, mut mahdollisesti saman tyyppistä ulkoisilta olemuksiltaan kuin tuo CBR?
 
Bläkkäri on semmosen sporttisen matkapyörän (eli matkalehmän) maineessa. Muut vastaavat on suunnalleen saman kokoisia. Koska et ole tuon suurempi ja lisäksi aloittelija niin sanoisin että bläkkäri on sulle suuri.

Jos haluat pienemmän mutta saman näköisen niin kattele 600cc kyykkyjä, esim. Honda CBR600 ja Suzuki GSX-R 600.
 
Viimeksi muokattu:
entinen vakkari piipahtaa
Onks ne ysisatkut tuosta hoodeen 883cc koneesta derivoituja?

Ja koska 883 spora on tyttöjen HD niin samalla logiikalla 900 buell on tyttöjen pulu.
Siihenhän se perustuu mutta oikeastaan ysin kone ei ole ysisatanen vaan tonninen, 984cc tarkalleen. Hyvin vie tuon painoista pyörää. Mulla on XB9S ehkä vaihda. Ja noihinhan saa konversiosarjaa jos tulee tarvis 1200cc tai ylöspäin kasvattaa.

Niin, on mulla Sportsterikin, 1200cc. :D
 
---
Bläkkäri on semmosen sporttisen matkapyörän (eli matkalehmän) maineessa. Muut vastaavat on suunnalleen saman kokoisia. Koska et ole tuon suurempi ja lisäksi aloittelija niin sanoisin että bläkkäri on sulle suuri.

Jos haluat pienemmän mutta saman näköisen niin kattele 600cc kyykkyjä, esim. Honda CBR600 ja Suzuki GSX-R 600.
Kiitti näistä ehdotuksista :)
Musta toi suzuki on ehkä enemmän mun silmälle sopiva. niin ja ehkä kooltaankin :D
 

Yhteistyössä