Millainen LISÄLUKKO oveen, ettei lapsi saa ovea auki?!?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA, paha tilanne!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA, paha tilanne!

Vieras
Nyt tapahtui se mitä olen pelännyt.. Olen itse todella kipeänä, ja lasta ei laitettu tänään hoitoon koska on oksennustaudissa ollut ja oli tänään vielä varmuuden vuoksi kotona. Lapsi on luonteeltaan rauhallinen ja luotettava, ja tein niinkuin ennenkin kun on ollut PAKKO nukkua päikkärit, laitoin lapselle leffan pyörimään ja nukuin sohvalla. Lapsi jutteli ja oli viekussa ja heräilin välillä katsomaan missä menee.

Olipa sitten nähnyt ikkunasta että mummo tuli töistä, ja samantien laittanut vaatteet päälle ja juossut mummolaan.. Mitään hätää ei lapsella ollut luojan kiitos, metsän keskellä tämä rivitalo ja mummo asuu parin oven päässä, mutta se kamala tunne kun mummo soitti ja sanoi lapsen olevan siellä. Hyi että!!

4½vee lapsi osaa avata totta kai oven sisäpuolelta, kun se on "vain" laitettu lukkoon.
Joten nyt on saatava tuonne ylemmäs joku toinen lukko, salpa, JOKU, ettei näin enää voi käydä.

Ja olen valmis ottamaan haukut kuinka huono äiti olen tämän takia, vaikka täysi vahinko kyseessä..

Johan sinä itse tuossa paatoksessasi sen ratkaisun kerroit; salpalukko.

Tai noh, kun nyt ihan vitun välttämättä piti tästäkin eittämättä kinkkisestä tilanteesta tulla tänne kysymään, niin kyllähän sitä voi vaikka teipata oven ja kahvan jesarilla kiinni.

Tällä palstalla on ilmeisen huono vaikutus ihmisten oma-aloitteesuudelle ja järjenkäytölle, kun ihan yksinkertaisimpiinkin asioihin pitää tulla kysymään neuvoa tai vähintään jotain tsemppiä.

Nyt tapahtui se mitä olen pelännyt.. Olen itse todella kipeänä, ja lasta ei laitettu tänään hoitoon koska on oksennustaudissa ollut ja oli tänään vielä varmuuden vuoksi kotona. Lapsi on luonteeltaan rauhallinen ja luotettava, ja tein niinkuin ennenkin kun on ollut PAKKO nukkua päikkärit, laitoin lapselle leffan pyörimään ja nukuin sohvalla. Lapsi jutteli ja oli viekussa ja heräilin välillä katsomaan missä menee.

Olipa sitten nähnyt ikkunasta että mummo tuli töistä, ja samantien laittanut vaatteet päälle ja juossut mummolaan.. Mitään hätää ei lapsella ollut luojan kiitos, metsän keskellä tämä rivitalo ja mummo asuu parin oven päässä, mutta se kamala tunne kun mummo soitti ja sanoi lapsen olevan siellä. Hyi että!!

4½vee lapsi osaa avata totta kai oven sisäpuolelta, kun se on "vain" laitettu lukkoon.
Joten nyt on saatava tuonne ylemmäs joku toinen lukko, salpa, JOKU, ettei näin enää voi käydä.

Ja olen valmis ottamaan haukut kuinka huono äiti olen tämän takia, vaikka täysi vahinko kyseessä..

pärjää ilman päikkäreitä, mikä ihmeen pakko oli nukkua? Väsynyttä porukkaa nykyään kun ei jakseta normi perhe elämää ja työssä käyntiä vaan joka välissä pitää olla päikkäreillä? Aikuisten oikeasti?:D

pärjää ilman päikkäreitä, mikä ihmeen pakko oli nukkua? Väsynyttä porukkaa nykyään kun ei jakseta normi perhe elämää ja työssä käyntiä vaan joka välissä pitää olla päikkäreillä? Aikuisten oikeasti?:D

Nooh, olen tupla-paska-mutsi varmaan, kun nukun päikkärit silloin esim. jos olen kuumeessa. Mulla se nousee joka kerta 40asteen paikkeille, ja jostain syystä olo ei ole kovin hyvä. Niinkuin tänään. Toista päivää kamala kuume ja öisin en saa nukuttua kun yskin ja oksennan limaa...

Että anteeksi, tälläisissä tilanteissa se on kyllä, minun on pakko nukkua.

Älkää viitsikö syyllistää päiväunista. Minä nukun aina kun on mahdollista päikkärit jos olen kotosalla vaikka en olisi kipeäkään.

Lapsi on jo 16 v. vanha ja pärjää nykyään ilman vahtimista. Meillä oni lukon päällä kupu jota pieni ei osannut avata koska avaamiseen tarvitsi kaksi kättä. Tämä estää myös oven avaamisen ulkopuolelta postiluukun kautta.

Laita ihan tavallinen haka ylos oveen ja karmiin se -mikä-ihmeen- ympyräruuvi -se-nyt-on :). Nää saat laitettua muutamassa minuutissa itsekin tai sit se turvaketju jota ehdotettiin. Senkin saa asennettua itse, mut on muutama ruuvi väännetävä.

Johan sinä itse tuossa paatoksessasi sen ratkaisun kerroit; salpalukko.

Tai noh, kun nyt ihan vitun välttämättä piti tästäkin eittämättä kinkkisestä tilanteesta tulla tänne kysymään, niin kyllähän sitä voi vaikka teipata oven ja kahvan jesarilla kiinni.

Tällä palstalla on ilmeisen huono vaikutus ihmisten oma-aloitteesuudelle ja järjenkäytölle, kun ihan yksinkertaisimpiinkin asioihin pitää tulla kysymään neuvoa tai vähintään jotain tsemppiä.

No kylläpä on taas kannustavaa porukkaa linjoilla.

Ap, ketju tai salpa on ihan hyvä, jos lapsi ei osaa avata sitä. Mutta voin kertoa, että tuon ikäinen oppii aika nopeasti. Meillä on aina ollut ketju, ja ehkä juuri 4-5 -vuotiaana lapsi oppi hakemaan tuolin kun ei ylettänyt...

Sellainen kupu lukon päällä on hyvä, mutta senkin oppii avaamaan. Kaikkein paras olisi turvalukko, jonka saa auki sekä sisältä että ulkoa. Avain vaan piiloon, niin lapsi ei pääse ulos. Mutta mies/sisarukset/joku muu pääsee avaimellaan ulkoa sisälle.

Suunniteltii nyt aluksi tuollaista ketjua oveen, tietysti niin ylös ettei lapsi sinne ylety. Tuolilla se nyt yltää minne tahansa... Uskoisin että se _ymmärtää_ siitä jo sen, ettei ole hyväksyttävää lähteä ulos yksin. Tosiaan siis on tottelevainen (kun tietysti selittää miksi jotain ei saa tehdä jne) yleensä, nyt varmaan oli niin kyrpiintynyt kun äiti ei oikein kykene nyt leikkimään :D

Mies soitti juuri rivarin omistajalle, ja kysyi saako tuollaisen laittaa, ja voi kamala se säikähti että meille olisi joku MURTAUTUNUT :D Siinä sitten selitettiin että ei, täältä pyrkii lapsi ulos, kukaan ei tuu sisälle päin.. :D

tuplaturvaketjut, abloy exec lisälukko ja jonkinlainen elektroninen lukitusjärjestelmä vielä lisäksi. Suosittelen myös perinteistä sähköpaimenta, että muksu saa tällin jo ennen kuin ehtii koskea oveen.

Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä nykyajan äitejä;29448760:
tuplaturvaketjut, abloy exec lisälukko ja jonkinlainen elektroninen lukitusjärjestelmä vielä lisäksi. Suosittelen myös perinteistä sähköpaimenta, että muksu saa tällin jo ennen kuin ehtii koskea oveen.

ne jostkut osaa sen että ovat leikeisään hiljasia ja kohta huomaat että joku ovea aukomassa.

vaihda sellanen lukkopesä jossa pitää olla avain et saa auki(tai sit se namikka alhaalla ettei mene kokonaan lukkoon). meillä molemmissa ovissa sellanen ja mitä antasinkaan jos saisin vaan sellasen käännettävän jutun oveen, aina pitää olla etsimässä avaimia

[QUOTE="jooseppi";29449276]vaihda sellanen lukkopesä jossa pitää olla avain et saa auki(tai sit se namikka alhaalla ettei mene kokonaan lukkoon). meillä molemmissa ovissa sellanen ja mitä antasinkaan jos saisin vaan sellasen käännettävän jutun oveen, aina pitää olla etsimässä avaimia[/QUOTE]

Noita ei saa enää nykyään asentaa. Ja todellakin hyvästä syystä! Kun on kämppä tulessa, niin onpa mukava alkaa etsiskellä sitä avainta, että pääsee ulos...

varmuusketju.jpg

Yhteistyössä