J
Järkyttynyt äiti
Vieras
Mua kiinnostais tietää, että minkälainen kuri on teidän päiväkodissa (siis jossa lapsenne ovat, tai jossa olette töissä) . Mua lievästi sanottuna järkytti, kun olen nyt ollut tutustumassa tuohon meidän päiväkotiin, ja tuntuu, että hoitajien pitämä kuri on todella lepsua. 4-5 vuotiaiden annetaan ulkona huitoa jääkiekkomailoilla, vaikka pihalla on pieniä lapsia. Mailoilla hakataan talon seiniä ja pihaa ympäröivää aitaa. Välillä pojille huudetaan, että pitäkää ne mailat alhaalla, mutta eipä siinä ole mitään tehoa. Oli tilanteita, johon olisin itse mennyt väliin jo aikaa sitten, mutta hoitajat antoivat riitojen jatkua niin pitkälle, että jollekin tuli itku.
Pihassa olevaan kiipeilytelineeseen eivät tytöt uskaltaneet mennä, kun pojat tönivät ja heittelivät lunta. Hoitajat vain huusivat pojille, että olkaahan kunnolla.
Olen ääneen ihmetellyt tuota kurinpitoa, mutta asia on ohitettu tyyliin "eihän noita saa millään uskomaan..." tai "täytyyhän niiden saada purkaa energiaa johonkin...pojat on poikia" tmv.
Tuonne nyt pitäisi sitten lapset hyvillä mielin jättää hoitoon... Onko tämä kuinkakin tavallista?
Pihassa olevaan kiipeilytelineeseen eivät tytöt uskaltaneet mennä, kun pojat tönivät ja heittelivät lunta. Hoitajat vain huusivat pojille, että olkaahan kunnolla.
Olen ääneen ihmetellyt tuota kurinpitoa, mutta asia on ohitettu tyyliin "eihän noita saa millään uskomaan..." tai "täytyyhän niiden saada purkaa energiaa johonkin...pojat on poikia" tmv.
Tuonne nyt pitäisi sitten lapset hyvillä mielin jättää hoitoon... Onko tämä kuinkakin tavallista?