Millainen kummi sinä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummitus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen semmoinen ei-kristillinen kummi, eli ei kuuluta kirkkoon mutta meitä on pyydetty tähän mennessä kahdelle lapselle "kummiksi". Kummityttö on 5-vuotias ja kummipoika 1,5-vuotias.

Kauempana asuvaa kummityttöä nähdään 2-5 kertaa vuodessa, vähän menojen mukaan. Välillä soitellaan ja äskettäin sain häneltä ekan kirjeen. :) Synttärinä ja jouluna muistan lahjalla, kortilla lisäksi esim. matkoilta jos satutaan käymään.

Kummipoikaa näen useamman kerran kuussa kun asuvat lähellä. Hänen kanssaan nyt toistaiseksi sylitellään ja leikitään, välillä saattaa jäädä hetkeksi "hoitoon" eli meidän muksulle leikkikaveriksi. Muistan lahjoilla perinteiseen tapaan, mutta hänen kanssaan olen ehkä enemmän läsnä ihan arjessakin.

2 on,toiselle olen hyvä ja näen usein ja vietetään aikaa yhdessä
toiselle en tällä hetkellä minkäänlainen kun vasta totuttelen tähän erilaiseen=eronneen kummin virkaan eli en kovin hääppönen.

T.toisen ketjun ap(mitä tehdä?)

mulla on yksi kummilapsi, joka on veljeni tytär. Tuon sukusiteen takia ei kummiudessa ehkä ole mitään sen kummempaa eroa normi tätiyteen. Lapsi on oikein rakas, mutta varmasti olisi yhtä tärkeä vaikken olisi kumminsa.

[QUOTE="vieras";25025703]2 on,toiselle olen hyvä ja näen usein ja vietetään aikaa yhdessä
toiselle en tällä hetkellä minkäänlainen kun vasta totuttelen tähän erilaiseen=eronneen kummin virkaan eli en kovin hääppönen.

T.toisen ketjun ap(mitä tehdä?)[/QUOTE]

Tämä eronnut kummi kutsuttiin kummilapsen juhliin muuna päivänä kuin juhlat olivat, ja joihin kaikki muut vieraat kutsuttiin. En sitten mennyt.

Mulla on kolme kummilasta, yksikään heistä ei asu samalla paikkakunnalla, joten ei nähdä viikottain. Yhtä kummilasta näen ehkä pari kertaa vuodessa. Kahta muuta pyrin näkemään edes kerran kuukaudessa, usein se kyllä venähtää aikataulullisista syistä pariin kuukauteen. Ekalle mainitulle kummilapselle en ole ollut kovinkaan hääppöinen kummitäti, kahdelle muulle yritän olla parempi.

1 kummilapsi ja sillekin olen aika surkea kummi. Muistan kyllä joulut ja synttärit, mutta noin muuten en ole kyllä hirveästi läsnä. Tällä hetkellä tuohon ei hirveästi voi vaikuttaa kun asun kuitenkin toisessa maassa, mutta toivottavasti hommaan tulee muutos, kun taas pääsen samoille kulmille kummipojan kanssa.

Yhteistyössä