millainen juhannus teille tulee?...sisältää köyhyyttä ja kurjuutta,siis älä avaa jos avaus jo ärsyttää

  • Viestiketjun aloittaja ei latin latia
  • Ensimmäinen viesti
ei latin latia
Eli ostetaanko makkaraa ja limua? Vai harmitellaanko köyhyyttä jne. Mä harmittelen, ja varmasti vielä jussinkin jälkeen, mutta kaiken uhalla ostan jo valmiiksi makkarapaketteja ja limua tuonne jääkaappin perjantaina. Ja sellainen kertakäyttögrilli, niitä saa parilla eurolla. Sitten illan viiletessä polkaistaan tuohon lähilammelle ja mennään sinne grillaamaan. Ja koira vielä mukaan, että saa käydä uimassa jos tohtii. Koska tiedän että päivää ennen jussia ei kuitenkaan välttis ole rahaa.
 
vieras
eipä me sitä sen kummemmin edes juhlita. et halpa jussi tulee meille niinku on tullu ennenkin. kenties mennää talkoohommiin tanssilavalle. tai sitte vaa ollaa laiskana kotona tai mökillä.
 
ei latin latia
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
eli eihän teilläkään pitäisi olla hätäpäivää jos miehesi saa tilin ennen juhannusta.

Onko pakko hyökätä tänne irvailemaan? Kiitos kun muistutit tuosta mua ja kaikkia palstalaisia. Saa se tilin, ja ostetaankin noita juhannustarvikkeita. Mutta kun se on perhee ainoa raha, ku mulle ei tule vielä pitkään aikaa omaa rahaa. Mitäs vielä haluat tietää?
 
Fleur de la Cour
Mä en ole ajatellut rahaa ollenkaan, meinaan kestittää 20 henkeä torstaina ja varata sitten hyvää syötävää vielä loppujussiksikin.. osan hankin kesätorilta, osan nappaan omasta pihasta, anoppi ostaa kuitenkin meille perunat kuten aina, marketista haetaan muut tarvittavat. Juomien suhteen kurkkaan baarikaappiini ja valkkaan sieltä mitä tänä vuonna nauttis. Saunaoluet pitänee ostaa, mies harrastaa tarjousten metsästämistä juhannuksen alla.
 
ei latin latia
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
juhannuksesta voi tehdä kivan ilman suuria rahamääriäkin. tuo suunnitelmasi kuulosti kivalta :)

me mennään tuttavapariskunnan luo ja tiedän ettei kauheasti tarvitse ostella mitään erikoisuuksia :)

Joo ja on kiva. Sellaista ihanaa yhdessäoloa perheen kanssa. Silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä (laittaisin silmäniskuhymiön, mut kun oon harmaa) .
 
ei latin latia
Alkuperäinen kirjoittaja mysli78:
Me mennään keskeneräiselle mökkityömaalle. Viritetään muurikkapannu, jossa kokataan sörsselssönit perheelle. Pääasia on nauttia perheen kesken!!

Näinhän se on. Ei se että lähtee jonnekkin ylikansoitettuun tapahtumaan. Me mennään kuuntelemaan sinne lammelle hiljaisuutta, noh ainakin vain meidän porukalla. Viime vuosina ollut kaikkea ikävää, että hiljentyminen ja huomaaminen että ilo tulee pienistä asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei latin latia:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
eli eihän teilläkään pitäisi olla hätäpäivää jos miehesi saa tilin ennen juhannusta.

Onko pakko hyökätä tänne irvailemaan? Kiitos kun muistutit tuosta mua ja kaikkia palstalaisia. Saa se tilin, ja ostetaankin noita juhannustarvikkeita. Mutta kun se on perhee ainoa raha, ku mulle ei tule vielä pitkään aikaa omaa rahaa. Mitäs vielä haluat tietää?
mitäs irvailua tossa oli? mun mielestä on siis kiva asia että miehesi saa tilin ennen juhannusta ja saatte ostettua jussiks tarvikkeita. mut ota vaan kaikki irvailuna ihan sama mulle
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei latin latia:
Alkuperäinen kirjoittaja mysli78:
Me mennään keskeneräiselle mökkityömaalle. Viritetään muurikkapannu, jossa kokataan sörsselssönit perheelle. Pääasia on nauttia perheen kesken!!

Näinhän se on. Ei se että lähtee jonnekkin ylikansoitettuun tapahtumaan. Me mennään kuuntelemaan sinne lammelle hiljaisuutta, noh ainakin vain meidän porukalla. Viime vuosina ollut kaikkea ikävää, että hiljentyminen ja huomaaminen että ilo tulee pienistä asioista.
Kannattaa katsastaa paikkakunnan tapahtumat. Ainakin täällä on lapsiperheille suunnattua ohjelmaa ihan ilmaiseksi, jonne voi ottaa omat eväätkin mukaan. Kaikkia ei välttämättä ilmoiteta lehdissä eli pikkuinen salapoliisin työ kannattaa ja saattaa saada elämysjuhannuksen pienellä vaivalla ja rahalla. Viime vuonna käytiin tälläisellä ilmaistapahtumassa, sen jälkeen ajeltiin pieni lenkki pikkukylien läpi. Lopuksi mentiin yhdelle yleiselle rannalle katsomaan kokkoa ja kahlattiin lasten kanssa rantavedessä. Ipanoilla oli mukavaa ja meillekin riitti hauskuutta, kun katsottiin ipanoiden riehumista.
 
Meillä on ruokakaupassa tili, joten koskaan ei jäädä ilman ruokaa oli sitten juhannus tai joulu!
Saldo on tosin vedetty tarkoituksella tosi pieneksi, pysyy kulut hallinnassa. Kerran kuussa tilipäivänä maksetaan laina ja ruokalasku, siitä jäävällä pikkuosalla ostetaan sitten ekstrat. Ja yks palkka tulee taloon!
Ruokalaskulla pidetään se huoli, että jos rahat jossain kuussa on tililtä hävinneet (niin kuin esim. nyt alkaa taas olla se aika kuusta :( ) niin ei jäädä ilman ruokaa! Kaupastamme saa myös pientä tarviketta ja tekstiiliä, joten hätätilassa sekin saadaan vaikka rahaa ei tilillä oliskaan.
iisi homma :D
 
Ihmisillä sattuu olemaan erimäärä rahaa käytössään, joten siksi ei oikein voi tämmössiä vertailla. Me ei edes tiedetä mitä jussina tehdään, varmaan vaan ollaan ja nautiskellaan. Olen myös huomannut, että prioriteetit vaikuttavat myös aikapaljon siihen mihin sitä rahaa haluaa laittaa. Voi olla kaksi perhettä joiden tulot ja menot on aika samoissa ja toiset tekevät enemmän asioita kun toiset ja toiset kuluttavat rahansa sitten johonkin muuhun. Sen kyllä ymmärrän erittäin hyvin, että tyhjästä on paha nyhjästä.
 
toisenlainen juhannusjuhla
Täällä meilläpäin seurakunta järjestää juhannustapahtumaa, bussikuljetus perille ja siellä perillä ohjelmaa ja itse voi paistaa makkaraa yms. Ihan kiva ja rauhallinen ja erilainen perhe- ja yhteisöjuhannus, selvin päin kaikki siis :)

Sitten löydettiin jostain toisenlainen juhannusjuhla ja siellä oltiin viime vuonna, mennään tänäkin vuonna. Eli Keuruulla on juhannuskonferenssi, tervetuloa vaikka päiväiseltään käymään. Kokkoa ei ole, koska tapahtuma on helluntaiseurakunnan järjestämä. Erilaisia tapahtumia on vaikka miten paljon, lapsille omaa puuhaa myös vaikka millä mitalla. Uimarana, sauna, asuntovaunu- ja teltta-alue, me menemme asuntovaunulla.
 
vieras
Apua! Taas sama juttu, en ole muistanut koko juhannusta. Ja mies on ihan samanlainen, eli elää päivän kerrallaan. Ja siinäkin on joskus enemmän kuin tarpeeksi, siis siinä päivässä.
Olisiko tässä pitänyt jo suunnitella juhannukset? Milloin se on? Yleensä olemme kotona, joskus (kerran tai kaksi) olemme vuokranneet mökin pariksi päiväksi. Nyt ei varmaan ole varaa, kun on tuota asuntolainaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toisenlainen juhannusjuhla:
Täällä meilläpäin seurakunta järjestää juhannustapahtumaa, bussikuljetus perille ja siellä perillä ohjelmaa ja itse voi paistaa makkaraa yms. Ihan kiva ja rauhallinen ja erilainen perhe- ja yhteisöjuhannus, selvin päin kaikki siis :)

Sitten löydettiin jostain toisenlainen juhannusjuhla ja siellä oltiin viime vuonna, mennään tänäkin vuonna. Eli Keuruulla on juhannuskonferenssi, tervetuloa vaikka päiväiseltään käymään. Kokkoa ei ole, koska tapahtuma on helluntaiseurakunnan järjestämä. Erilaisia tapahtumia on vaikka miten paljon, lapsille omaa puuhaa myös vaikka millä mitalla. Uimarana, sauna, asuntovaunu- ja teltta-alue, me menemme asuntovaunulla.
Onpa tullut käytyä sielä,muttei nyt mahdol. lähtee sinne.
Viimeks -02 oon ollu konffassa ja sitä edellisinä kesinä monet vuodet. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Apua! Taas sama juttu, en ole muistanut koko juhannusta. Ja mies on ihan samanlainen, eli elää päivän kerrallaan. Ja siinäkin on joskus enemmän kuin tarpeeksi, siis siinä päivässä.
Olisiko tässä pitänyt jo suunnitella juhannukset? Milloin se on? Yleensä olemme kotona, joskus (kerran tai kaksi) olemme vuokranneet mökin pariksi päiväksi. Nyt ei varmaan ole varaa, kun on tuota asuntolainaa.

;) Uusi vuosi ja juhannus. Molemmat juhlia, jotka pitäisi suunnitella viikkoja ellei jopa kuukautta etukäteen. Minäkin havahduin "vasta" viikonloppuna kysymään, tulevatko kaverit meille, kuten ovat vissiin jo viisi-kuusi vuotta tulleet. Ja tulevathan he.

Jos eivät olisi tulleet, olisimme juhlineet kotiporukalla kotona. Ja vähän parempi syötävä kuuluu mukaan. Ei välttämättä kovin kauhean erikoista, mutta jotain vähän extraa.
 

Yhteistyössä