millainen juhannus teille tulee?...sisältää köyhyyttä ja kurjuutta,siis älä avaa jos avaus jo ärsyttää

  • Viestiketjun aloittaja ei latin latia
  • Ensimmäinen viesti
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mä en ole ajatellut rahaa ollenkaan, meinaan kestittää 20 henkeä torstaina ja varata sitten hyvää syötävää vielä loppujussiksikin.. osan hankin kesätorilta, osan nappaan omasta pihasta, anoppi ostaa kuitenkin meille perunat kuten aina, marketista haetaan muut tarvittavat. Juomien suhteen kurkkaan baarikaappiini ja valkkaan sieltä mitä tänä vuonna nauttis. Saunaoluet pitänee ostaa, mies harrastaa tarjousten metsästämistä juhannuksen alla.
No se on hyvä, kun on asiat tuolla mallilla.. Mutta kehumisen makua taasen tässä kommentissa kuitenkin on :x Toinen kertoo rahan vähyydestä ja sinä tulet oikein suolaa haavoihin hieromaan tuolla kommentillasi, yök!! :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mä en ole ajatellut rahaa ollenkaan, meinaan kestittää 20 henkeä torstaina ja varata sitten hyvää syötävää vielä loppujussiksikin.. osan hankin kesätorilta, osan nappaan omasta pihasta, anoppi ostaa kuitenkin meille perunat kuten aina, marketista haetaan muut tarvittavat. Juomien suhteen kurkkaan baarikaappiini ja valkkaan sieltä mitä tänä vuonna nauttis. Saunaoluet pitänee ostaa, mies harrastaa tarjousten metsästämistä juhannuksen alla.
No se on hyvä, kun on asiat tuolla mallilla.. Mutta kehumisen makua taasen tässä kommentissa kuitenkin on :x Toinen kertoo rahan vähyydestä ja sinä tulet oikein suolaa haavoihin hieromaan tuolla kommentillasi, yök!! :x

ei toki muhun liity mitenkään mut miks täällä sitte kysellään mitään? tässäkin avauksessa kysyttiin toisten juhannuksen vietosta... pitäskö koko juhannuksen vietto nyt kieltää tänä vuonna kaikilta kun kerta lapsilisä tulee vasta juhannuksen jälkeen ja kaikilla ei ole rahaa viettää sen takia jussia......
 
Mulla
Mennään maalle vanhempien luokse. Grillataan, saunotaan, katsotaan kokkoa, muutama siideri/olut/limu, jutustelua ja pelataan jotain pelejä (riippuu tietysti myös ilmoista). Meidän tavallinen juhannus. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei latin latia:
Eli ostetaanko makkaraa ja limua? Vai harmitellaanko köyhyyttä jne. Mä harmittelen, ja varmasti vielä jussinkin jälkeen, mutta kaiken uhalla ostan jo valmiiksi makkarapaketteja ja limua tuonne jääkaappin perjantaina. Ja sellainen kertakäyttögrilli, niitä saa parilla eurolla. Sitten illan viiletessä polkaistaan tuohon lähilammelle ja mennään sinne grillaamaan. Ja koira vielä mukaan, että saa käydä uimassa jos tohtii. Koska tiedän että päivää ennen jussia ei kuitenkaan välttis ole rahaa.

Ei raha sitä juhannusta tee vaan te itse. Yhdessäolo perheen kanssa on pääasia. Voileipä maistuu luonnossa paljon paremmalta kuin kotona, ei mun mielestä mitään häränpaisteja tarvita. Juhannuksesta saa niin kauniin kuin itse vain haluaa. Mukavaa jussia teille!
 
harmaana
Miten ihmeessä te jotku elätte aina kädestä suuhun?? Mä olen ollut pari vuotta kotona kotihoidontuella, sillä perusrahalla. Ei mitään kuntalisiä tms. Lapsilisät tietty ollut lisänä. Mies lyhentää lainaa. Minä ostanut vaatteet kaikille ja ruoan ja koskaan ei olla pihistelty mistään. Käytetään jopa alkoa miehen kanssa. Nyt kun menin takaisin työelämään, niin ekasta tilistäkin jäi säästöön 1000e vaikka eletty ilman pihistelyjä. (palkka vajaa 2000e -verot)

Mitä jussiin tulee, niin ei vielä tietoa mitä tehdään. Mikäli asuntovaunu saadaan kondikseen, niin varmaan sillä johonkin ihmisten ilmoille. Katotaan
 
mä suunnittelin jos mentäis jussina miehen kans tontille puita kaatamaan, sais joskus sit sitä talonpohjaakin sinne. mies päivystää eli ei voida lähtee mökille kun se on niin kaukana :/ toisaalta syö ne hyttyset täälläkin =) eipä paljoo kulu rahaa meidän juhannukseen. alkoholittomia juomia ja moottorisahaan bensaa
 
Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja ei latin latia:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
juhannuksesta voi tehdä kivan ilman suuria rahamääriäkin. tuo suunnitelmasi kuulosti kivalta :)

me mennään tuttavapariskunnan luo ja tiedän ettei kauheasti tarvitse ostella mitään erikoisuuksia :)

Joo ja on kiva. Sellaista ihanaa yhdessäoloa perheen kanssa. Silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä (laittaisin silmäniskuhymiön, mut kun oon harmaa) .
Silmän iskun saat tästä ; ja tästä ) kun laitat ne peräkkäin!

 
Oon töissä sekä aattona, että juhannuspäivänä (aattona ilta, juhannuspäivänä aamuvuoro) eli eipä isommin juhlita. Mutta kai me muurikalla ruokaa laitellaan jossain vaiheessa ja vois vaikka lättyjä paistaa. Kotona ollaan omalla porukalla =)
 
grilliherkkuja ostetaan, niitä kun ei tässä perheessä paljoa tarvitse =)
aattona ei tosin rillata kun olen töissä mutta sitten jussinpäivänä :)
lapsilisät tulee sit ku tulee, on rahaa siihen asti.
 
vieras
Me ollaan juhannuksena aina kotona, tai ainakin viimeiset 10 vuotta ollaan oltu. Yleensä jotkut ystävät tulee perheineen käymään ja sit illalla grillataan kimpassa. Jutellaan ja vietetään aikaa. Ja aina on ollut hauska juhannus :) Nuorena tuli käytyä festareilla mut ei enää jaksa..
 
sareiv
Ihan tavallinen juhannus. Meidän juhannukseen ei kuulu esim alkoholi ollenkaan, kun ei muutenkaan kuulu elämään. Ostetaan jotakin hyvää syömistä ja vähän herkkuja. Sit saatetaan käydä mummolassa tms. Ei olla suunniteltu sen kummemmin. Ei oo mikään iso juhla meille. Seuraava viikonloppu on tärkeämpi. ;)
Ollaan siitä onnellisessa asemassa, että joka penniä ei tarvi laskea, vaikka ei rahassa ryvetäkään. Kaikkeen tarpeelliseen riittää rahat ja joskus ekstraankin.
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Mä en ole ajatellut rahaa ollenkaan, meinaan kestittää 20 henkeä torstaina ja varata sitten hyvää syötävää vielä loppujussiksikin.. osan hankin kesätorilta, osan nappaan omasta pihasta, anoppi ostaa kuitenkin meille perunat kuten aina, marketista haetaan muut tarvittavat. Juomien suhteen kurkkaan baarikaappiini ja valkkaan sieltä mitä tänä vuonna nauttis. Saunaoluet pitänee ostaa, mies harrastaa tarjousten metsästämistä juhannuksen alla.
No se on hyvä, kun on asiat tuolla mallilla.. Mutta kehumisen makua taasen tässä kommentissa kuitenkin on :x Toinen kertoo rahan vähyydestä ja sinä tulet oikein suolaa haavoihin hieromaan tuolla kommentillasi, yök!! :x
Tässä avauksessa oli kysymys, vastasin siihen, en tiennyt että on tuloraja tähän, vaikka 'köyhyydestä' mainittiinkin. Kyllä mä hiukan kehaisenkin tosiaan, olen ylpee että mulla on pihalla safkaa kasvamassa, samoin kaapissa tavaraa ja pankkitilillä tienattua rahaa.
 
vaihtoehdot vähissä:(
Minä pidin ihan itsestään selvyytenä että mennään mökille ja vietetään ihan rauhallinen ja stressitön juhannus ilman mitään suurempia suunnitelmia: saunotaan, uidaan, grillataan ja ehkä käydään kokkoa jossain lähistöllä katsomassa jne...

No, eilen tuli sitten "isku vasten kasvoja" noin vähän liioiteltuna kuitenkin.. Isomummu asuu aivan mökin naapurissa ja hänen tyttärensä perheineen saapuu sinne juhannuksen viettoon, eli tosiasiassa tulevat/ menevät loisimaan meidän mökille kutsumatta! Voi elämä että ottaa päähän ja todella rankasti!!! Ilmeisesti joudumme viettämään kaupunkijuhannuksen sitten tänä vuonna:( ovat nimittäin sen verran rasittavaa porukkaa ettei niitä kestä kuin pakon edessä.

Eilen mökillä ollessamme isomummu tämän ilouutisen meille kertoi, kotia lähtiessä piilotettiin kaikki mökillä jemmassa olevat saunalimut ja kaljat, koska nämä kutsumattomat vieraat vetävät kaiken huiviinsa jos sattuvat löytämään!
 
Varmaan ollaan juhannus kotosalla, kun tullaan torstaina reissusta kotiin. Ostetaan grillattavaa ja jotain juomaa, valvotaan myöhään ja nautitaan omasta seurastamme (ellei kukaan kutsu itseään kylään) =)
 
hölömö
Alkuperäinen kirjoittaja vaihtoehdot vähissä:(:
Minä pidin ihan itsestään selvyytenä että mennään mökille ja vietetään ihan rauhallinen ja stressitön juhannus ilman mitään suurempia suunnitelmia: saunotaan, uidaan, grillataan ja ehkä käydään kokkoa jossain lähistöllä katsomassa jne...

No, eilen tuli sitten "isku vasten kasvoja" noin vähän liioiteltuna kuitenkin.. Isomummu asuu aivan mökin naapurissa ja hänen tyttärensä perheineen saapuu sinne juhannuksen viettoon, eli tosiasiassa tulevat/ menevät loisimaan meidän mökille kutsumatta! Voi elämä että ottaa päähän ja todella rankasti!!! Ilmeisesti joudumme viettämään kaupunkijuhannuksen sitten tänä vuonna:( ovat nimittäin sen verran rasittavaa porukkaa ettei niitä kestä kuin pakon edessä.

Eilen mökillä ollessamme isomummu tämän ilouutisen meille kertoi, kotia lähtiessä piilotettiin kaikki mökillä jemmassa olevat saunalimut ja kaljat, koska nämä kutsumattomat vieraat vetävät kaiken huiviinsa jos sattuvat löytämään!
Siis hetkinen?! Onko kyseessä joku suvun yhteisomistuksessa oleva mökki vai ihan just teidän mökki? Onko mökki suvun maille rakennettu vai miten on mahdollista, että teidän mökkiä voi käyttää joku, joka ei kysy lupaa teiltä?

Isomummun tytär on ...? Sinun täti? Miehesi täti? miehesi sisko?
kuka? Miksi hän perheensä kera käyttää tiedän mökkiä milloin huvittaa, ja kuinomaansa?
JOS mökki on kaikkineen sinun / teidän, pitäisi tehdä selväksi, ettei sinne ole kellään mitään asiaa ilman teidän lupaa ja homma hoituu silläkin että vaihdatte lukot / sarjoitatte uudelleen lukot ja laitatte mökkitielle lukollisen puomin. Avain vain teille.
 
vaihtoehdot vähissä
Miehen täti on tosiaankin kyseessä..jos mulla olis asiaan sananvaltaa niin niillä ei olis mitään asiaa mökille, koska se ei ole yhteisomistuksessa, meidän perhe ja anoppi omistetaan mökki. Miehen täti perheineen on veljensä (miehen isä,kuollut) luvalla saanut mökkiä käyttää saunomiseen ja uimiseen silloin kun ovat isomummulla käymässä jo iät ja ajat..

Kauhea sotatila syntyisi siitäkin jos me mentäis jussina mökille ja sanottais niille että tänne ei ole teillä mitään asiaa! voi että voi vi**ttaa! vaan minkäs teet..minä olen kyllä niin ärhäkkä luonteinen että voisin sanella parit valitut sanat mutta mies ja anoppi sais kyllä siitä ihan kunnon slaagin:) Heidän mielestään kun sukulaisille on aina oltava niin mielen kielin, ettei mene välit...
 
Pix
Meillä varmaan syödään ihan tavallista ruokaa, joku salaatti sitten mulle illaksi kun poika nukkuu. Käydään ihmettelemässä autiota kaupunkia, uimassa käydään jos sää on semmonen.
Eli ei makkaroita, ei limuja, ei rälläystä. Mitäs me pojun kanssa kaksin semmosista... :)
 

Yhteistyössä