\
Lihan syönti olikin esimerkki. Etkö sinä suostu näkemään, että se minkä sinä koet virheeksi ei ole toisen mielestä välttämättä virhe?
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 00:57 tytsi-89 kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 00:55 endie kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 00:47 tytsi-89 kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 00:43 endie kirjoitti:hei onko siellä etiikantunnilla kerrottu että jokaisella ihmisellä on oma etiikka ja moraali? ja sen muodostuminen on monen asian summa. sinä et tytsi voi laukoa OMIA MIELIPITEITÄSI täällä totuutena ja syyllistää toisia siitä etteivät näe asioita kanssasi samalla tavalla..
Lähes jokaisen ihmisen moraali (psykopaatteja ym. lukuunottamatta) sanoo, että on väärin vahingoittaa maapalloa ja muita ihmisiä/eläimiä, joten silloin myös tupakointi ON väärin. En mäkään voi tehdä mitä vaan ja vedota, että se on vaan mun moraali. Kuulostat ihan siltä espanjalaislääkäriltä, joka puolusti abortteja kahdeksannella raskauskuulla sen varjolla, että se on "hänen moraalinsa"![]()
nyt syyllistyt itse yliampumiseen ( tiedät kyllä ) . sinun mielestä esim.lihan syöminen on ok, vaikka se on yhtä lailla äärimmäisen haitallista maapallolle kuin esim.tupakointi ( tehotuotannot, sademetsien hakkuut,nälänhätä,eroosiot.. jne. ) joku toinen arvottaa arvonsa niin että esim. juuri tupakka on ns. pienempi paha. millä tavalla tämä on enemmän väärin? mitä sinun etiikkasi sanoo toisten kunnioittamisesta? mitä se sinun mielestäsi on?
Missä vaiheessa olen sanonut, että lihansyönti on täysin eettisesti oikein? Asiat ovat kaksipiippuisia, mutta tupakointi ei sitä kyllä ole. Kaikki tekee virheitä ja niin kuuluu ollakin, mutta mun mielestä ne virheet pitää myös myöntää.
Lihan syönti olikin esimerkki. Etkö sinä suostu näkemään, että se minkä sinä koet virheeksi ei ole toisen mielestä välttämättä virhe?