Millainen ihminen arvostelee kyläpaikan antimia?

  • Viestiketjun aloittaja "aikuisten oikeesti"
  • Ensimmäinen viesti
"aikuisten oikeesti"
Mulla on eräs ystävä (n.40v). Oikein mukava ja huomaavainen ihminen. On mm. lapseni kummi ja muistaa lasta jokaisessa käänteessä, muutenkin siis kuin syntymäpäivinä.
MUTTA. Hänellä on merkillinen tapa arvostella syömiään leipomuksia:
"Mä en oikein pidä jos tätä Aura-juustoa on näin paljon..."
"Vähän liian pippurista / tulista minun makuuni..."
"Meillä ei käytetä näin paljon mausteita..."
ym.

Jotenkin huvittavaa, mutta myös ärsyttävää. En minäkään kaikesta syömästäni pidä, mutta en mä nyt sentään ääneen sitä lauo -varsinkaan leipojalle itselleen tuohon sävyyn.
Minkähän tuomion leivonnaiseni tänään saa :whistle:
 
"vieras"
Yleensä sellainen, joka ei itse tee ruokaa juuri ollenkaan tai on juuri se pottua-ja kastiketta-tyyppi, jolle oregano on jo ihan kauhistus ja pulla syödään pullana, eikä mitään leivosta nyt sentään, hyvänen aika.
 
"Onni"
Mitä jos hänelle itselleen sanottaisiin ja arvosteltaisiin Hänen leipomuksiaan ym. tekeleitä niin
huomaisiko hän sitten...jotkut ovat niin tolloja etteivät silti tajua...
Olen itse kokenut samaa ja se on kyllä loukkaavaa, tekis mieli ottaa lautanen pois ja heittää
roskiin ja sanoa ettei tartte sitte syödä..
 
Ehkä voisit hienovaraisesti sanoa, että sinusta on ikävää, jos ruoka ei hänelle maistu.

Itse olen tottunut siihen, että tarjoamisia ei todellakaan arvostella, vaan mölyt pidetään mahassa. Tosin olen niin kaikkiruokainen, että ihan todella omituista sapuskaa saisi olla tarjolla, jotta en sitä söisi oikein mielelläni. :D
 
Sellainen jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja.

Ruokapöydässä muutenkin huomaa sen onko ihmisillä käytöstapoja vai ei. Nykyään tosi moni närppii ruokaa, valittaa ruoasta, jättää syömättä jollain läpinäkyvällä tekosyyllä, kun kuitenkin jokainen normaali ihminen pystyy syömään edes vähän kaikkea ruokaa ilman että siitä pitää nyrpistellä ja valittaa suureen ääneen
 
"vieras"
Yhdellä sanalla: omituinen. Tulee mieleen ihminen joka ei osaa itse laittaa mitään ruokaa, eikä pidä juuri minkään ruoan mausta, eli tosi nirso (vaikea :D ) ihminen.....
 
"vieras"
mulla on samanlainen kaveri. Arvostelee IHAN kaikkea, eikä juuri mikään ruoka kelpaa ja valitus pitää tietysti suorittaa oikein kunnon "yäk!" "hyi!" sanojen säestelemänä....ja meillä kyllä tehdään ihan oikeasti hyvää ruokaa, ainakin kaikkin muiden vieraiden mielestä...
 
"vieras"
[QUOTE="Lissu";26852943]Ja henkilö itse on varmaan ylpeä siitä että "sanoo aina suoraan ja on rehellinen". Ja itse samanlaisesta palautteesta vetäisi melonin nenäänsä. Tunnen tyypin..![/QUOTE]

Joo! "Olen suorapuheinen" on sellainen lause joka saa mut kiertämään ihmisen kaukaa. nämä "suorapuheiset" ihmiset naamioivat huonot käytöstavat, ajattelemattomuuden, surkean tilannetajun ja ilkeyden suorapuheisuudeksi...
 
Olen ehka vahan sitten omituinen, mutta mua ei tuollainen haittaa. Siis jos on kyse ihan puhtaasta mielipiteesta, eika siina ole nokkovaa savya. Mulla on just tollanen kaveri, joka saatta huomauttaa, etta ehka aavistuksen turhan pippurimaista mun makuun ym.
Hanella on suuri perhe ja olen syonyt heilla monesti. Saattaa hanen miehensa sanoa myos etta jotenkin ei ole tarpeeksi makua. Eika tama nainen siita loukkaannu, mielestaan on normaalia mainita asiasta.
Itse mietin, kuka on niin hyva yhstava, jolle voin huomauttaa. Ja onko huomauttaminen tilanteessa edes tarpeellista.
 
"mää"
Kun yks kaveri aina kommentoi, että ruokaan olisi sopinut hyvin/paremmin se ja tämä ja tuota jos olisi ollut niin olisi ollut tosi hyvää. Ja sun pitäisi maistaa joskus tätä sen ja sen kanssa. Eli ei hauku, mutta aina tietää paremmin:)

Ihan samaa tekee ravintoloissa, eli en ota henkilökohtaisesti, vaikka vähän välillä ärsyttää. Kaveri ei ole itse mitenkään intohimoinen tai erityisen kokeileva ruuanlaittaja. Ihan perusruokaa syövät kotona ja valmiita eineksiä käyttävät ihan reippaasti.
 
ap.
Mä olen miettinyt tuota, että jos tekisi saman heillä... Että onpas mautonta ja tämä kaipaisi enemmän sitä, tätä ja tuota :D Mutta enpä viitsi alentua samalle tasolle ja varmasti nainen loukkaantuisi, eikä ymmärtäisi pointtia.
Taidanpa kuitenkin sanoa, että: "ikävää, jos ei maistu..." Ihan testinä ;)
 
"vieras"
Mä olen miettinyt tuota, että jos tekisi saman heillä... Että onpas mautonta ja tämä kaipaisi enemmän sitä, tätä ja tuota :D Mutta enpä viitsi alentua samalle tasolle ja varmasti nainen loukkaantuisi, eikä ymmärtäisi pointtia.
Taidanpa kuitenkin sanoa, että: "ikävää, jos ei maistu..." Ihan testinä ;)
Itsellä on myös tälläinen sukulainen ja ei siinä mitään, jos haluaa olla julkisesti moukka, mutta kun on sitä myös muiden läsnäollessa, niin toisetkaan eivät sitten uskalla syödä kahvipöydästä mitään. Olen myös harkinnut, että pitäisikö joskus asettua samalle tasolle, kun eivät kaikki tarjottavansa ole olleet niin hohdokkaita, mutten minäkään viitsi:)
 
asdf
Ihminen, jolla ei ole alkeellisiakaan käytöstapoja. Sanot et onpa ikävää kun ei maistu ja olisiko parempi jättää ottamatta, niin ei tarvitse taas suu solmussa olla ja kaikilla säilyisi parempi mieli :))?
 
Reija
Tuli niin mieleen yksi sukulainen :D Olin kerran juhliin leiponut piirakkaa johon tuli täytteeksi paprikaa, kinkkua yms. Sukulainen arvosteli, että muuten olisi todella hyvää, jos vain olisin jättänyt paprikan pois. No seuraviin juhliin tein juuri samaa piirakkaa ja sukulainen kyseli taasen, että mitä piirakassa on täytteenä. Mainitsin kaikki muut ainekset, mutta en paprikaa. Niin johan kehui piirakkaa, kuinka hyvää se oli :D
 
"joo"
itse en pahastu jos ruokalun jälkeen kun llautanenon tyhjäksi syöty kommentoidaan mitä olis voinnu kaivata ruokaan siitä voi saada hyviä vinkkejä! itse myös utelen usein että oliko hyvää. mutta kyllä kesken ruokailun tai yms loukkaannun ja varsinkin jos kommentointi on loukkaavaa sävyä
 

Yhteistyössä