Millain teidän aamut? Aamupala heti vai hetken päästä?

Niin, eli kun meidän jäpikkä tekee joka aamu niin, että herää huutaen ja huutaa niin kauan kunnes on saanut kitaan kitattua puuroo tarpeeksi. Kavereilla muksut herää aamulla ja on rauhallisia ja leikkiikin hetken ensin.. Millain teillä?
Jäpikkä ei herää yöllä syömään enää ja on siis 5,5kk. Voiko tolle tehdä jotain, ettei huutais joka aamu heti täyttä kurkkua..?
 
Jaa-ah. Ne ottaa itse kaapista sitten, kun on nälkä, tai sitten minä annan kun herään. 3- ja 4-vuotiaat herää keskenään, kun en herää niiden metelöintiin. Ei niillä heti ole kiljuva nälkä, kun saavat silmät auki. Kestää helposti parikin tuntia odotella.
 
vieras vieraampi vierain
mitäs teet jos toisella on nälkä?ruokaa pitää saada=)
meillä heräillään yleensä jo viiden-kuuden aikaan, mutta aamupala tarjoillaan 7 pintaan. paitsi jos on ihan kiukuttelu asteella nälkä niin sitten aikasemmin.
pennut siis 2 ja4
 
"Neith"
yleensä vasta hetken päästä, jos poika herää itekseen niin se saattaa leikkiä tunninkin ennenkuin tulee mua herättelemään et olis nälkä, jos noustaan yhdessä niin vaihtelevasti kuluu aikaa ennenkuin itse pyytää aamiaista/mä sitä tarjoan.
 
"xxxx"
meilläkin herra 10kk herää nälkäänsä, ja sitten reilun tunnin päästä takaisin unille. ja äiti virkistynyt jo sen verran että ei enää uni miata.... Minä syön itse aina heti aamupalaa, vanhin tyttö ei söis ollenkaan. Joskus menee pelkällä mehulla lounaaseen. Sitten onkin nälkä, mutta se sopii hänelle.
 
"vieras"
Jaa-ah. Ne ottaa itse kaapista sitten, kun on nälkä, tai sitten minä annan kun herään. 3- ja 4-vuotiaat herää keskenään, kun en herää niiden metelöintiin. Ei niillä heti ole kiljuva nälkä, kun saavat silmät auki. Kestää helposti parikin tuntia odotella.

Monta lasta teillä on? Ja kolme- ja neljävuotiaat herää keskenään...? Oikeesti...? En nyt pahalla kysy mitenkään...
 
"vieras"
Kun olivat pienempiä, heräiltiin hetki ja katsoivat lastenohjelmia ennen aamupalaa. Vauva-aikaan söivät melkein heti herättyään, mutteivät heränneet huutaen. Nyt 13-vuotias syö heti herättyään, 9-vuotias saattaa odottaa parikin tuntia ennen kuin syö. Kun ei ole nälkä aiemmin.
 
"lll"
Meillä 10kk herää ja herättää siinä 6.30 ja sitten vartin päästä annetaan nokkamukillinen aamumaitoa. Sen jälkeen pottaillaan ja vauva leikkii ilman vaippaa itsekseen samalla, kun me vanhemmat syödään aamupala tai sitten istuu pöydässä meidän kanssa mutustellen hedelmää tms. Leikkiä vauvan kanssa ja sitten varsinainen aamupuuro noin klo.9. Ekoille päikkäreille noin puoli kymmenen. Aamumaitoa annetaan vielä sen vuoksi, ettei suostu pelkkää maitoa juomaan myöhemmin ja puuro maistuu paremmin kunnolla herättyä. Toimiva systeemi tällä hetkellä, muutetaan sitten kun on tarvista.
 
"Kaiku"
Meillä nuoremmalla (kohta 3 v) on kiljuva nälkä heti herätessään, ja yleensä heti kun saa silmät auki on ensimmäinen sana aamupalaa. Isommalla (5 v) puolestaan ei ole mikään kiire syömisen kanssa. Viikonloppuisin laitankin joskus illalla valmiiksi pienemmälle muroja kuppiin joita menee sitten heti herättyään napostelemaan (kuivana siis, maitoa en toki laita illalla valmiiksi) keittiöön niin äidin ei tarvitse heti nousta sängystä laittamaan aamupalaa...
 
Meillä muksut herää siinä 7-8 aikoihin. Käyn laittaan lastenohjelmat ja välillä meen ite vielä sänkyyn torkkumaan, jätän toki oven auki. Nuorempi 1,5v jaksaa odottaa sinne 9 asti helposti mutta vanhempi 3,5v haluaa aamupalansa aikalailla puolituntia heräämisestä.
 
2,5v haluaa aamupalalle samantein.
1v syö vasta muutaman tunnin päästä heräämisestä. Aamupala pöytään tulee samaan aikaan, ottaa yhden pienen haukun leivästä/hörpyn maitoa ja poistuu pöydästä. Syö paremmin vasta vähän myöhemmin.
 
[QUOTE="vieras";24865204]Monta lasta teillä on? Ja kolme- ja neljävuotiaat herää keskenään...? Oikeesti...? En nyt pahalla kysy mitenkään...[/QUOTE]

Riippuu lapsista?
Kyllä minäkin tiedän ainakin kaksi perhettä, jossa tuon ikäiset heräävät keskenään aamulla. On siinä tunnin tai kaks hereillä ennenkuin äitinsä käy herättää.

Itse en voisi kuvitella että meidän lapset keskenään olisi aamulla. Tosin ovat vielä kuitenkin pienempiä ja esikoinen on todella villi ja kekseliäs, joten en halua herätä aamulla ja alkaa ensimmäisenä korjailemaan heidän jälkiään :D

Useesti tulee kyllä torkahdettua sohvalle aamupiirrettyjen ajaksi.... :whistle:
 
Mun tyttö 5,5kk herää aamulla sitten kun mäkin.
Eli tissitellään aamulla puolinukuksissa ja noustaan kun noustaan.
Tyttö leikkii myös itsekseen sängyssä olevilla leluilla ja mobilella. :)

Ennen kymmentä ei olla noustu ikinä muuten kuin jos on jotain pakollista menoa. :D

Ai niin, ja tosiaan "aamupala" syödään siis siinä sängyssä (tissiä).
 
Viimeksi muokattu:
mjyhgsd
8kk herää yölläkin syömään, maitoa annan.

Jos ei nukahda maidon jälkeen niin on tullut aamu :D ja kun katson kelloa niin on jotakin klo.05.00-06.15 välillä.

Noustaa ja menee ehkä 1 tai 2 tuntia että puuroa annan. Yleensä maistuu se 2-3 lusikallista.

kun on ollut 3h hereillä niin vuorossa aamutirsat maitopullon kanssa.
 
poju 9kk, nukkuu refluksin takia edelleenkin välillä huonosti, aamumaitoa pullollinen, ainakin 200ml huuleen heti herättyä, tätä nykyä n. 7 aikaan, on pitänyt pahaa maitolakkoa jo monta kuukautta ja unenpöppörössä ja illalla ennen unia suostuu ainoastaan juomaan, muuten menee vain 30-50mlkerralla päivällä... puurot siinä ysin-kympin aikaan...
 

Yhteistyössä