Millähän tavalla arvon mammat pitäisi sitten sisustaa, ettei se olisi junttia?

  • Viestiketjun aloittaja "Kerttuli"
  • Ensimmäinen viesti
"Kerttuli"
Kun tämän palstan mukaan kaikki on junttia. Jos joku kysyy sopiiko peili paikkaan X, niin se on kuulemma junttia. Jos joku kysyy sopiiko pellavaverhot paikkaan X, niin sekin on junttia.
Myös kaikki lattiamateriaalit ovat ilmaisesti hirveän mauttomia. Onko teillä betonilattiat vai?
Maalatut seinät ovat white trashia ja tapetoidut juntit. Jos kaikki seinät ovat samalla tapetilla, niin se on niiiin hirveää ja jos on yksi seinä tehty ns. tehosteseinäksi, niin sekin on ihan kauheaa.
Valkoinen ja beige on stanasta ja värit ovat stanasta?

Häh?

Ettekö te oikeasti sisustaessanne ota huomioon asuntoa kokonaisuutena ja sitä, mikä juuri siihen tilaan ja huoneeseen sopii? Omaa makua ja tyyliänne ette ajattele yhtään?

Eihän sisustaa yksinkertaisesti voi, sillä kaikki on joskus jo ollut muotia?
Jos hankit sellaista, mikä on juuri nyt kuuminta hottia, niin ei ne ole hottia enää ensi kesänä.
Uusitko kilut ja kolut sitten joka vuosi?

Samahan se pätee muotiin. Kuten eilen jossain toisessa keskustelussa annoin esimerkin:
Vyötärövöiden kulta-aika oli ja meni. Vyötärövyöt on kirottu syvämpään rakoon tällä palstalla ja ko. vöitä käyttää vain WT porukka, juntit ja niiin tyylitiedottomat.
Noh minun kropalleni vyötärövyö sopii. Se saa mut näyttämään hoikalta ja vaatteet istuvat paljon paremmin. Eri stylistit ovat myös suositelleet vyötärövyötä. Ainii..minä myös pidän ko. asusteesta.
Kylläpäs mä sitten olen ihan hirveä wt juntti..
 
En osaa vastata kun meidänkin koti on varmaan törkeen juntti (arkkupöytineen :D).

Siinä toisessa ketjussa mä kritisoin lähinnä niitä tekstejä (kuten linkin live, love, laugh tms. miljoonassa kodissa oleva mitäänsanomaton fraasi).
 
Taitava sisustaja (en väitä itse olevani sellainen) ei välitä muodista tai sisusta sen mukaan, mitä uusimmassa avotakassa on esitelty. Valitettavan usein näiden "sisustajien" sisustuksista huomaa, jos niissä on vaan apinoitu trendejä ja uusinta avotakkaa. Niistä yleensä puuttuu "se jokin" ja kokonaisuus ei ole usein kovin hallittu.
Hyvä sisustaja luottaa omaan makuunsa. Hyvä sisustaja todellakin osaa ottaa tilan huomioon kokonaisuutena ja miettiä, mikä sopisi juuri siihen tilaan ja paikkaan.
 
Sellainen missä itse viihtyy. Meidän edellinen koti oli viimeisen päälle laitettu ja miellytti silmää. Noh nyt tässä uudessa onkin sitten aika paljon sellaisia asioita mitä joutuu sitten jossain vaiheessa muuttelemaan (puunväristä paneelia, punatiili leivinuuni, vessassa seinälaatat vuodelta -85). No viihdytään kuitenkin.
 
"Mamma italiana"
joo tavallaan juuri keittis on oikeassa. sisustamisesta on tullut kauhea buumi. joku ihme projekti. kivan kàmpàn voi saada aikaiseksi varsinaisesti "SISUSTAMATTA" . ei se ihminen ole parempi sisustajana. sohvan voi vaan ostaa tai tavaran lòytàà mummon ullakolta. paremmin en osaa selittàà
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Ja sellanen viti valkoinen sisustus, jossa o vaa ns. romanttisia vanhoja sisustustavaroita huonekaluista astioihin, ja lasten lelutki o niitä vanhoja puukeinuhevosia ja puisia autoja, ja lapset puetaan niihin vanhanaikaisiin vaatteisiin koska ne nyt vaa sattuu sopimaan siihen valkoiseen-romanttiseen sisustukseen, se on järkyttävää!!! mun mielestä tää valko-romanttinen sisustus juttu on buumi, siitä löytyy blogeja kun porukka kuvaa elämäänsä nettiin.. :D mutta makuasia.. yks asia mistä en ite hookoht omassa kämpässä tykkää, on kaikki koivunväriset kalusteet. :)

semmosethan ne parhaimmat sisustus jutut on, missä ite viihtyy ja tuntee olevansa kotoisasti. :)
 
"vieras"
[QUOTE="jjjjj";27126245]Öh, mulle tulee junttisisustuksesta mieleen Suomen lippu tai joku Suomi-leijona seinällä, kirjahyllyn koristeena tyhjiä kossupulloja, tyttökalenterit ja julisteet, jossa nainen ja auto... :D[/QUOTE]

Tähän poikamiesboksiin kun muuttaa nainen, ilmaantuu seinille viuhkoja, lisää lastulevykyhäelmiä, kossupullojen kaveriksi ilmaantuu tyhjiä viinipulloja (mielellään sinisiä), pulloihin voidaan tunkea muovisia tekokukkia, kattoon ilmestyy ah niin ihana tuuletinvalaisin, kissanraapimispuu, "kirja"hyllyyn tulee kokoelma matkamuistoja made in kanaria, nalleja, ala-asteen sanaristikkokilpailun 5. sija pysti, tiedä vaikka sinne eksyisi jopa jokunen neiti etsivä kirjanen, sivistyneisyyden merkiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumipuu
No en tiedä... minä olen paljon kotona, niin että haluan, että siellä on kodikasta ja kutsuvaa ja että tilat ovat toimivia. Koska viihdyn maanläheisistä ja luonnonläheisistä materiaaleista ja väreistä, niin suosin niitä sitten kyllä sisustuksessa, oli junttia tai ei. Ja rahaa mulla ei ole paljoa käyttää sisustukseen.
 
[QUOTE="vieras";27126668]Tähän poikamiesboksiin kun muuttaa nainen, ilmaantuu seinille viuhkoja, lisää lastulevykyhäelmiä, kossupullojen kaveriksi ilmaantuu tyhjiä viinipulloja (mielellään sinisiä), pulloihin voidaan tunkea muovisia tekokukkia, kattoon ilmestyy ah niin ihana tuuletinvalaisin, kissanraapimispuu, "kirja"hyllyyn tulee kokoelma matkamuistoja made in kanaria, nalleja, ala-asteen sanaristikkokilpailun 5. sija pysti, tiedä vaikka sinne eksyisi jopa jokunen neiti etsivä kirjanen, sivistyneisyyden merkiksi.[/QUOTE]

Ihana, varsinkin Neiti Etsivä-kirjanen :D
En mäkään pidä viuhkoista tai tuuletinvalaisimista mutta onko ne nyt sit junttejakaan, kai jonnekin (toiseen todellisuuteen?) ne vois oikeasti sopiakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikissa;27126833:
No en tiedä... minä olen paljon kotona, niin että haluan, että siellä on kodikasta ja kutsuvaa ja että tilat ovat toimivia. Koska viihdyn maanläheisistä ja luonnonläheisistä materiaaleista ja väreistä, niin suosin niitä sitten kyllä sisustuksessa, oli junttia tai ei. Ja rahaa mulla ei ole paljoa käyttää sisustukseen.
Ei upeaa sisustusta rahalla tehdä. Mä tiedän monia aivan upeita pienen budjetin sisustuksia ja toisaalta taas suurella rahalla tehtyjä supermauttomia kokonaisuuksia. Pääasia että itse viihtyy kuitenkin.
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27126668]kattoon ilmestyy ah niin ihana tuuletinvalaisin,[/QUOTE]

Mun on ihan pakko puolustaa meidän tuuletinvalaisimia :D! Meillä on sekä olohuoneessa että makuuhuoneessa ja kesällä ne on ihan välttämättömiä. Täällä nousee lämpötila lähelle kolmeakymmentä ja jos ei mikään ilma virtaisi, tänne varmaan kuolisi. Ja talvella se olkkarin tuuletin kuivattaa pyykkejä mukavasti :).
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikissa;27126833:
No en tiedä... minä olen paljon kotona, niin että haluan, että siellä on kodikasta ja kutsuvaa ja että tilat ovat toimivia. Koska viihdyn maanläheisistä ja luonnonläheisistä materiaaleista ja väreistä, niin suosin niitä sitten kyllä sisustuksessa, oli junttia tai ei. Ja rahaa mulla ei ole paljoa käyttää sisustukseen.
Minä olen suuri designin ja muotoilun ystävä, PARHAAT löytöni olen tehnyt kierrätyskeskuksista ja roskalavoilta.

Toki rahaakin on välillä palanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikissa;27126833:
No en tiedä... minä olen paljon kotona, niin että haluan, että siellä on kodikasta ja kutsuvaa ja että tilat ovat toimivia. Koska viihdyn maanläheisistä ja luonnonläheisistä materiaaleista ja väreistä, niin suosin niitä sitten kyllä sisustuksessa, oli junttia tai ei. Ja rahaa mulla ei ole paljoa käyttää sisustukseen.
Juur niin. Minäkin haluan, että kotini on kodikas ja viihdyn siellä. Siksi minulla on väriä ja runsautta, vähän liikaakin mutta minä nautin siitä. Sisustus on juuri sitä miten itse näkee oman kodin ja miten siellä itse viihtyy. Makuja on monia ja silloin tavallaan on turha sanoa kenen asunto on wt tai juntti.
 
Niin:) Lähinnä tarkoitinkin sitä, että kun ei ole rahaa, en halua olla uusimassa sisustusta jatkuvasti muuttuvien trendien mukaan. Enkä muutenkaan haluaisi...ja jos jotain hankitaan, niin sitten laadukasta, ettei hajoa ekan vuoden jälkeen.
 
"vieras"
Mun ainoa periaate on että pitää olla mun näköistä ja koostua asioista joista itse tykkään.

IKEAN pahimmat tusinataulut on kammotus,musta-valko newyork, hyi kamala, ei ole mitenkään minua.Joku tykkää,minä en.

Otan ennemmin kuvan itse, teetän sen musta-valkoisena ja laitan seinälle.
Pitää olla joku juttu mikä iskee ja sanoo jotain mulle.
Ostan perushuonekaluja ja joukkoon ripautan jotain mua, esim. tuunattu nojatuoli.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äitikissa;27127006:
Niin:) Lähinnä tarkoitinkin sitä, että kun ei ole rahaa, en halua olla uusimassa sisustusta jatkuvasti muuttuvien trendien mukaan. Enkä muutenkaan haluaisi...ja jos jotain hankitaan, niin sitten laadukasta, ettei hajoa ekan vuoden jälkeen.
Ajaton merkitsee juuri sitä, että sitä sisustusta ei tarvitse olla uusimassa vuosittain. Monet nykypäivän designklassikot ovat lähtöisin vuosikymmenten takaa, silti ne näyttävät hyvältä edelleen.

Minä olen samalainen kuin sinä, siinä suhteessa, että harkitsen tarkkaan mitä haluan, miksi haluan ja minne haluan.

Mielummin minä ostan yhden klassikkohuonekalun, joka säilyy sukupolvelta toiselle, kuin tusinan rihkamaa, jotka kelpaa takkapuiksi.
 
"alma"
[QUOTE="vieras";27125830]Ajattomuus ja kokonaisuus, vähemmän on enemmän, tyylikäs...... Designklassikoita, aitoja materiaaleja, graafisuutta, funktionaalisuutta, jne.[/QUOTE]

Tuskin sekään kelpaa. On luultavasti liian valkoista ja pröystäilevää, eikä ollenkaan kodikasta. Pitää olla jotain roskalavalta löydettyä ja jotain isomummin tekemää.
 

Yhteistyössä