Millä saan miehen päätöksen purettua???

• Viestiketjun aloittaja pallo
  • Ensimmäinen viesti
pallo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mene siis mukaan lääkäriin.Sano,että jos tekee itse noin ison päätöksen(salaa vielä), niin sinuna kyllä heittäytyisin hankalaksi.Itse en sulattaisi tuollaista ja kyllä miettisin suhteen laatua muutaman kerran uudestaan.
Kyllä mä vähän mietin,et mikä suhteessa vikana,kun kuitenkin lapsirakkaita molemmat ja ainakin joskus aikasemmon mies sano,et haluaa ison perheen

pallo
Alkuperäinen kirjoittaja pallo:
erityislapsi...?! miestä voi pelottaa että toinenkin olisi " erityislapsi"

Ei ole koskaan ainakaan maininnut,että se pelottaisi
miehet ei aina puhu, kannattaa ainakin kysyä asiaa...
Ei mulle ole tullu koskaan edes mieleen,et mies kärsis meidän lapsesta.Aina ollu hyvin aktiivisesti mukana kuntoutuksissa yms..

Tilli
Mun mielestä sun täytyis nyt yrittää selvittää se miehen haluttomuus saada lapsia. Tuntuu kummalta, ettei hän ole sulle syitä kertonut. Jospa hänellä jokin pelkopeikko on... Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!

että näin
"Sterilisaatiota varten tarvitaan lääkärinlausunto. Sen saa esimerkiksi neuvolalääkäriltä, terveyskeskuksesta tai gynekologilta. Pariskunnan harkitessa sterilisaatiota on hyvä mennä vastaanotolle yhdessä, jotta voidaan arvioida, kummalle puolisoista toimenpide kannattaa tehdä. Näin myös molemmat osapuolet saavat tarkkaa tietoa itse sterilisaatiosta. "
Onko miehen sterilisaatio helpompi purkaa?Jos meinaa väen vakisin sinne menee ja sitten katuukin tai mä saan sen pään käännytettyä
Toimenpiteenä helppo. Toimivuus niin ja näin. Miehelleni tehtiin 4 vuotta sitten purku. Itse toimenpide tehtiin 8 vuotta sitten. Rahanmenoa ja stressiä, en suosittele. Ja surullisinta että itse sen ajoin toimenpiteeseen kun viimisin syntyi. Oli raskaudenjälkeistä masennusta enkä ajatellut järkevästi, eikä mieskään.

vieras
Tää vain mun mielipide, mutta täytyyhän sitä miehenkin päätöstä kunnioittaa. Jos ei halua lisää lapsia, niin ei halua. Näinhän ne monet liitot loppuu, että väkisin tehdään (siis vastoin toisen omaa halua, toisen taivuttelemana) lisää lapsia ja sitten se vastentahtoinen osapuoli herääkin tajuamaan ettei olisi sittenkään halunnut lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
ehdota että tekee talletuksen ennen sitä toimenpidettä...
Sattuuko se toimenpide,kun ne laitetaan tonne naisen kohtuun niillä piikeillä?Pitääkö siinä syödä jotain hormoneja,et raskaus alkaa "ei luonnollisella"-tavalla

Ei satu, ei laiteta piikeillä vaan "ruiskastaan" semmosella pitkällä putkella.
Ei tunnu miltään. Mun käsittääkseni sun ei tarvis tehdä mitään, lääkäri vaan kattois sen oikeen ajankohdan, milloin laitetaan.
Joko joku ehdotti et googleta sterilisaatio? Sieltä löytyy paljon tietoa. Mä etin kun yritin ehdottaa miehelleni et josko häneltä katkastats piuhat ja mies oli sitä mieltä et mestauslavalle oon häntä lähettämässä.

Eikö yleensä lääkäriin pitäisi kumppanin/vaimon mennä mukaan, jos toinen tekemässä tälläistä isoa päätöstä.Mielesteni lääkäri kysyy kumppaninkin mielipidettä.

Onko noin?Siellähän mä voin sanoa,etten ole samaa mieltä
mun miehelle on tehty vasektomia. Mun piti kirjoittaa nimeni alle paperehin että "lupa" heltisi. Ja kun en ollut asiasta keskustelemassa (en tiennyt että olisi pitänyt mennä mukaan) menin sitten itse toimenpiteeseen isännän viemään , samalla vielä asiasta keskusteltiin. Ja talletus pankkiin tehtiin myös :)

poljettu
Sovittiin alunperin että 2 lasta riittää. Kävin vasektomiassa. Nyt vaimokkeelle ei sitten riitäkkään. Hänen mielestään vaihtoehdot lisää lapsia tai erotaan.

Kiitos ja anteeksi!

höpö höö
Sterilisaation tai vasektomian saa jos on kolmenkymmenen tai kolme yhteistä alaikäistä huollettavaa lasta puolison kanssa tai terveydellisistä syistä. Siinä ei todellakaan tarvita puolison lupaa - eikä tarvitse olla edes sitä puolisoa

höpö höö
Tässä ihan virallinen versio:
Suomessa ihmisen sterilointia säädellään lailla (1970/283). Sterilisaatiota hakevan tulee täyttää joku seuraavista kriteereistä:

1. hän on synnyttänyt kolme lasta tai hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta;
2. hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta;
3. raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
4. hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot;
5. on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika;
6. hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia;
7. hän pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa.

Sterilisaatio voidaan suorittaa lääkärin päätöksellä tai joissain tapauksissa Valviran luvalla.

Yhteistyössä