millä saa öljymaalin pois iholta?! oon ihan yltäpäältä maaliroiskeissa kun maalannu koko päivän..

  • Viestiketjun aloittaja maali
  • Ensimmäinen viesti
ticotico harmailee
[QUOTE="tööt";23903797]No kulumalla sitten[/QUOTE]

Jep, näinpä... tai suihkussa ihan sikana hinkkaamalla ihon punasex :) Enkä suosittele tärpätillä pesemään, imeytyy kivasti ihon läpi. Seuraavan kerran käytä pitkää paitaa ja hanskoja, nii vältyt maaliroiskeilta. Näin mä töissä toimin.
 
ticotico harmailee
[QUOTE="tööt";23903809]On, mitä sitten? Niin on se maalikin.[/QUOTE]

Mutta eihän sitä maalia lotrata niihin käsiin niinku tärpättiä jos ne meinaa pois pestä :D
 
"Miuku"
Öljymaali lähtee – yllätys, yllätys – öljyllä!

Eli vaikka ihan ruokaöljyä hierot ihoon niin, että liukenee, pyyit kädet paperiin ja peset normaalisti loput öljyt pois vedellä ja saippualla. Tosin jos maali on päässyt kuivumaan täysin, ei auta tämäkään, mutta onneksi öljymaalien kuivumiseen menee tuntikausia.

Mä en ymmärrä, mikset ihmiset tajua, mitä öljyliukoisuus tarkoittaa, kun kuitenkin tietävät, että vesiliukoinen lähtee vedellä.... Kaikki oli ihan ihmeissään kun kannoin talonmaalaustalkoissa pihalle rypsiöljypullon ja talousapaperia. Eivätpä ihmetelleet kun kokeilivat.
 
:)
[QUOTE="Miuku";23903866]Öljymaali lähtee – yllätys, yllätys – öljyllä!

Eli vaikka ihan ruokaöljyä hierot ihoon niin, että liukenee, pyyit kädet paperiin ja peset normaalisti loput öljyt pois vedellä ja saippualla. Tosin jos maali on päässyt kuivumaan täysin, ei auta tämäkään, mutta onneksi öljymaalien kuivumiseen menee tuntikausia.

Mä en ymmärrä, mikset ihmiset tajua, mitä öljyliukoisuus tarkoittaa, kun kuitenkin tietävät, että vesiliukoinen lähtee vedellä.... Kaikki oli ihan ihmeissään kun kannoin talonmaalaustalkoissa pihalle rypsiöljypullon ja talousapaperia. Eivätpä ihmetelleet kun kokeilivat.[/QUOTE]

Aina nyt ei satu olemaan sitä ruokaöljyä mukana, ja öljymaali iiiihan pieninä pisteinä iholla kuivuu nopeesti. Ja kuka käskee maalaamaan ilman asianmukaista suojaa, pitkää paitaa ja käsineitä, sekä sisätiloissa joko raitisilmamaski tahi puolinaamari
 
vierailija
Aaah kiitos, ruokaöljy tosiaan toimii. Just olin kattoa maalaamaassa. Oli puolinaamari, suojalasit, pitkähihainen yms. Silti pääsi paidan läpi maali ja naamassa pientä pisaraa. Meinasin lähteä tärpätti ostoksille, mutta onneks googletin ensin.
 

Yhteistyössä