Millä rv teillä on syntynyt toinen lapsi? Entä esikoinen?

  • Viestiketjun aloittaja Pallero, joka kohta räjähtää
  • Ensimmäinen viesti
Pallero, joka kohta räjähtää
Esikoiseni syntyi rv 39+6, eli päivää ennen laskettua aikaa. Nyt minulla on laskettu aika kolmen päivän päästä, ja mietin, että milloinkohan sitä pääsisi synnyttämään. Alkaa olla tukalat oltavat. Kaikki sanoo, että toinen lapsi yleensä syntyy aiemmassa vaiheessa, kuin ensimmäinen. Miten teillä? Onko vinkkejä millä laittaa vauhtia hommaan? Onko jollain joku keino oikeasti toiminut?
 
xsxs
Eka 39+6, toka 38+6, kolmas 39+5. Eka käynnistyi suppareilla, toinen ja kolmas vesien tulolla. Terkkari vinkkasi että "pomppiva" kävely voisi auttaa mutta neuvon tehosta en menisi takuuseen :)
 
"joooo"
Eka 41,toka 39+1,kolmas 38. Viimenen lapsivesien menolla,toiset supisteluilla. Ihan luomusti alkaneet. Kävely ja x-hyppyjen hyppiminen,sauna,mausteinen ruoka, nuo saattaa auttaa tai sit vaan legendaa ...
 
lapset tehty
Esikoinen rv 37 vesien menolla, synnytys ei vaa meinannut lähteä käyntiin, tipoillakin avitettiin lopulta. Tosikoinen tuli sektiolla rv 40 ja kolmikoinen rv 40 myös, supistuksilla alkoi.

Ei ole mulla kikkoja mutta selkeesti esikoisesta mulla tuli edellisenä päivänä kova leipomispuuska ja sit iski kauhea väsymys ja heräsin vesien lorahdukseen.

Tsemppiä, ei se ainakaan sisälle jää ;)
 
mmmmmmmmmmm
Eka 40+5, toka 42 ja kolmas 40.
Ja tuosta tokasta sanottiin jo 36 viikon lopuilla, että tulee koska tahaansa, kaikki on kypsynyt ja vauva alhaalla jne, Eipä vaan tullut, Kolmannesta taas sanottiin pari päivää ennen syntymää, että vielä on paikat kiinteät ja merkkejä käynnistymisestä ei vielä ole. Eli ei ole mitään "kaavaa". Lisään vielä että lasten välissä aina reilut 1,5 vuotta, joten synnytysten välikään ei selitä noita vaihteluita. Kaikki käynnistyneet lopulta omillaan.
 
tyttöjen äippä
Eka syntyi 42+2 noin viikon kypsyttelyn ja sitten vihdoin käynnistämällä. Toka 40+0 spontaanisti lapsiveden menolla.
Itse kun kyselin kakkosen kohdalla että liekö tämäkin menee pitkäksi sanoivat kaikki lääkärit ja neuvolantädit johdonmukaisesti että edellisistä synnytysajankohdista (tai -tavoista) ei voi vetää juuri mitään johtopäätöksiä vaan jokainen raskaus ja syntymäajankohta on yksilöllinen.
 
"kärsimätön odottaja"
Eka 38+2, toka 40+0 :D ekasta meni vedet, toka alkoi supistuksilla. Kyllä mulla on auttanut molemmissa kova rasitus. Tokassa nypin rikkaruohoja vehje otassa ja sitten lähti yöllä ja ekassa vetkutin lanteita ja juoksin rappusia :) tietysti voi olla vaan sattumaa, mutta who knows :)
 

Yhteistyössä