millä rv.llä olet synnyttänyt esikoisesi ja

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
oliko jotain merkkejä josta osasit päätellä (tai ymmärrsit jälkikäteen) synnytyksen lähestyvän?
nyt menossa rv 37,esikoinen kyseessä,alaselkää särkenyt 2päivää julmetusti ja alapäätä ruvennut vihlomaan..vaikka sieltähän se tulee kun on tullakseen mutta väkisinkin näitä "merkkejä" alkaa hakemaan :)

"mutsi"
mulla tuli vedet 40+1 aamuyöstä mutta sairaalassa saatiin olla ja odottaa ja kaikki keinot koittaa kunnes tuli kiireellinen sektio...mitään merkkejä ei oikeastaan ollut...näin minulla. Terve, kaunis tyttö kuitenkin syntyi <3

minä edelleen
[QUOTE="mutsi";24035299]mulla tuli vedet 40+1 aamuyöstä mutta sairaalassa saatiin olla ja odottaa ja kaikki keinot koittaa kunnes tuli kiireellinen sektio...mitään merkkejä ei oikeastaan ollut...näin minulla. Terve, kaunis tyttö kuitenkin syntyi <3[/QUOTE]

ja siis synnytys kesti 78 h ja rapiat.....

"kukka"
Rv 40+3. Limatulppa lähti rv 38 ja samalla viikolla supisteli monen päivän ajan lupaavasti (kipeitä supistuksia tuli 10 min. välein parin tunnin jaksoissa). Yksi supistelujakso tuli kun makasin nevolan pöydällä terkkarin kädet minun vatsallani. Hän arvioi, että synnyttäisin seuraavan vuorokauden aikana, sen verran tiukkoja supistukset olivat. En sitten kuitenkaan synnyttänyt vaan supistukset rauhoittuivat siitä. Vesien meno taitaa olla ainoa merkki, joka varmasti ennustaa synnytystä, joten yritä olla hötkyilemättä siellä...

"hillis"
Meillä esikoinen syntyi viikolla 37, oli talviaika ja tein lumityöt, jonka jälkeen menin sängylle pötköttämään päiväunia, ihan kohta alkoi supistelut säännöllisesti alle 10 minuutin välein ja illalla oli jo nyytti kainalossa.

40+3, ja edellisenä päivänä tuumin että menee vielä piiitkään. Ei siis ollu yhtään mitään semmosia tuntemuksia että ois synnytys kohta alkamassa...se vaan sitten alkoi supistella (ja epäilin pitkään että mahtaako nyt kuitenkaan olla kunnolla käynnissä..). Limatulppaa tosin oli lähteny 2 viikkoa aikasemmin iso klöntti ja olikohan muutamaa päivää aikasemmin sit tuli kans useastiki ihan vähän.

"vieras"
30 viikolla ja ei mitään ennakkovaroitusta...lapsivedet vaan meni, toinen syntyi viikolla 34 ja ennakkona oli ennenaikaiset supistukset, joiden vuoksi olin sairaalalevossa.

Esikoisesta meni vedet yllättäen 30+5. Mitään ennakkovaroitusta ei ollut. Nousin istumasta ja vedet vain hulahtivat lattialle. Kerran kävin synnärillä käyrillä, pari viikkoa ennen syntymää, mutta supistukset olivat rauhoittuneet jo siihen mennessä kun sinne saakka pääsin. Kaksi päivää syntymää yritettiin estää, mutta tytteli syntyi kuitenkin 31+0. Jälkeen päin selvisi, että istukassa oli tulehdus ja vauva syntyi juuri viime tipassa, ettei tulehdus ollut ehtinyt päästä vauvaan saakka.

Kuopus sitten syntyi 39+1. Yli viikon ennen syntymää supisteli öisin niin pahasti, etten pystynyt nukkumaan, mutta itse synnytys käynnistyi rauhallisesti supistusten koventuessa. Mitään varsinaisia ennakoivia merkkejä ei ollut.

"Santtu"
Rv 36+5 aamuyöstä syntyi esikoinen. Illalla klo 18 alkoi menkkamainen jomotus vatsassa joka tuli klo 21 aikoihin kipeemmäksi ja siitä sitten tiheentyi ja kipeentyi koko ajan. Lisäksi silloin 18 aikoihin lorahti pari kertaa housuihin sellainen noin ruokalusikallinen lapsivettä. Tyksiin menin 00.45 ja poika syntyi 03.22. Aikaisemmin ei ollut mitään harjoitussupisteluita/selkäkipuja tai muutakaan. Eli ihan puskista tuli lähtö, mukana oli äippäkortti, kännykkä ja kalenteri...

moks
Rv 38+0 just puolilta öin alkoi vedet liruttamaan ja 9.50 oli vauva jo sylissä. Supistukset kovenivat ja säännöllistyivät vasta noin tunti ennen syntymää. Edellisenä päivänä sellaista pientä selkäkipua ei oikeestaan muuta.

Toinen raskaus käynnistettiin rv 37+0 raskausmyrkytys/ kaksosraskaus synnytyksen kokonaiskesto 3,5 tuntia. Eli tosi nopeesti meni sekin.

39+5. Mitään ennakoivia merkkejä ei ollut, ei supistuksia koko raskauden aikana, eikä muitakaan mistä olisi voinut enteillä. Edellisenä päivänä käytiin miehen kanssa luontopolulla joka oli menosuuntaan pelkkää ylämäkee, just sen takia jos se vähän auttais jotain. Noh sehän sit tepsi :) vedet meni yöllä 01:00 ja säännölliset supistukset 02:00 sairaalaan meidät on kirjattu 07:00 ja olin tiukasti 2cm auki ja seuraavalla kerralla 8cm ulos 6cm ja sillon tilattiin spinaali ja kolmannella kerralla kattoivat kätilö sano että ei tässä mitään spinaalia enää ehi tukka jo näkyy :D terhakka poika oli ja on edelleen <3

vieraaas
38+1 illalla seksin jälkee alko supistelee mies anto 2panadolia ja käski nukkua. yritin mut nukuin huonosti heräsin 3aikaa et lapsivedet valui juostessa vessaa. oli aikasemmin muutaman viikon selkää jomottanu. 11 aikaa suoraa synnytyssaliin olin 4senttiä auki.. 14 jälkee 8senttiä ja kello 16syntyi :) nopeasti meni..

pier
Menkkamaista jomottelua oli pari päivää pe-su ja su/ma yöllä tuli lähtö kun vedet meni. Viikkoja kasassa 36+4, synnytys kesti inasen yli 5h. Tajusin vasta jälkeenpäin että nuo "menkkakivut" enteili synnytystä.

"vieras"
1. rv 40+5, aamulla vatsa sekaisin, iltapäivällä käynnistyi vesienmenolla, illalla syntyi
2. rv 42+1, 2 vkon ajan joka ilta 2h säännöllisiä supistuksia ja vatsa kuralla, viimeisenä iltana supistukset eivät hiipuneetkaan. Syntyi nopeasti.

Yhteistyössä