Millä rahoitit ajokorttisi?

Faija makso.

Vähän erilailla kuin yleensä kuitenki. Mä tutustuin faijaani vasta vajaa kymmenen vuotta sitten. Neljä vuotta sit satuin mainitsemaan että on hassua et meillä on auto, kun mies ajaa työkseen ja oma auto on tyhjänpanttina kaikki viikot. Meni kuukauden evrran, ja mä sain kirjeen vieresiestä autokoulusta:"Tervetuloa autokouluun. Tule käymään toimistolla ja sovitaan sulle sopivin aloituspäivä. Maksut on hoidettu puolestasi." Muutama hetki meni ennenku tajusin kuka oli yllärin takana... :D

äitee
Möin huutiksessa romut nurkista (ja yhdet kaksostenrattaat) ja maksoin niillä rahoilla ykkösvaiheen. Olin kotihoidontuella silloin ja ikää +30. Kakkosvaiheen maksoin pankkikortilla, kun olin jo töissä :

Maksoin koko summan itse, käteisellä. Ei luottoa, ei osamaksua vaan ihan palkasta säästetyillä rahoilla. Ajoin kortin tosin vasta 23-vuotiaana, eli oli sitä aikaakin säästää. Olin kotihoidontuella himassa kun autokouluun menin, sillä jos en silloin olisi käyttänyt säästöjäni autokouluun, olisin todennäköisesti kuluttanut ne ihan arjen pyörittämiseen ja sittenhän säästäminen olisi mennyt aivan hukkaan.

muoks. ihan itse ostin myös ekan autoni heti kun oli kortti taskussa. Pari vuotta vanhan kotteron.

Miniä
Mä taidan olla ainoa jonka ajokortin on maksanut ANOPPI :D

Suuri kiitos hälle siitä! JA monesti olenkin kiitellyt, en usko miten oon ennen pärjänny ilman ajokorttia ja autoa :D

Yhteistyössä