MILLÄ RAHAMÄÄRÄLLÄ KUUKAUDESSA TULISITTE HYVIN TOIMEEN?

Nyt kun taas rahasta puhetta, niin laitanpa tällaisen gallupin.
Vastaa harmaana, jos ei haluu nikillään.

Meidän bruttotulot 4500-4700e kk, (miehen palkka, mun minimiäippäraha, lapsilisät) Käteen jää n. 3000e, josta maksetaan asuntolainat, ruoat ym ym.

Tuntuu että toi on liian vähä! Siis kun me ollaan väliinputoajia. Miehellä sen verran hyvä palkka, että verottaja kouraisee, ja mitään tukia ei saada, missä tulot otetaan huomioon.
 
minna
Alle kahdella tonnilla pärjätään.

Meidän nettotulot on noin 2000 euroa, perheessä on 4 jäsentä. Eikä me mitään tulorajallisia tukia todellakaan saada, ei asumistukea tai toimeentulotukea tai hoitolisää. Mun kriteereillä teillä on hyvät tulot, mutta ehkä teillä on liikaa menojakin :D
 
vieras
Väliinputoaja, jos käteen jää kuussa 3000 euroa? Huhheijakkaa. Suoraan sanottuna kyllä mä valtion tuet soisin ihan jollekin muulle kuin sellaiselle perheelle, jotka kuussa saa noin paljon. Koitahan nyt olla tyytyväinen tuollaisiin tuloihin:)
 
rahikainen
Alkuperäinen kirjoittaja O-Fillari:
...Käteen jää n. 3000e, josta maksetaan asuntolainat, ruoat ym ym.

...Tuntuu että toi on liian vähä! Siis

...verottaja kouraisee, ja mitään tukia ei saada, missä tulot otetaan huomioon.
Juuei. Meillä kahden hengen käteenjäävät tulot verottajan kouraisun jälkeen yhteensä n. 2300 euroa, eikä olla kymmeneen vuoteen saatu mitään tulosidonnaisia etuuksia. Ei ole tullut mieleen hakeakaan. Maksellaan vaan laskut pois ja lopulla rahalla elellään just niin leveesti kuin pystytään. Eikä olla pudottu ei korkealta eikä väliin.
 
rahikainen
jäi vastaamatta kysymykseen: no tuolla on pärjätty mielestäni oikein hyvin. Reilusti pärjättäis jos tulot tuplaantuis (taas siihen saakka että siihenkin tottuisi )
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
oon vähä sitä mieltä, että sitä mukaa kun kasvaa tulot, kasvaa myös menot. Eli mikään summahan ei oikeestaan ole riittävä... :/
Näin se varmaan on!
Meillä varmaan kaks diesel autoa syö ison osan vakuutuksineen ja dieselveroineen. Tuntuu ainakin, että Tapiolan kirjeitä tippuu tuon tuostakin, ja laskujen summa on aina 150-200euroa. Toivottavasti saatas asiat sillee, ettei tarvis pitää kahta! Talolaina vetäsee 700e, Prismaan menee 600e, puhelinkulut + netti, sähkölasku yli 100e kk, ym ym, Tontin vuokraan menee 100e kk,
Siis kun alan oikeen tarkkaan miettiin, niin on niitä menoja. Kai pitäs jostain alkaa karsimaan. Mutta kun pihakin pitäs tehdä jne.
 

Yhteistyössä