Millä perusteella synnytyksenne on käynnistetty?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
38+6 kuopus, epäily suurikokoisuudesta oli syynä.. oli lopulta 4190g, eli n.300g pienempi kuin esikoinen, jonka annettiin odotella synnytyksen käynnistystä rauhassa, tosin käynnistyi viikolla 38+5 =)
 
vieras
vk 36. Lapsivedet meni päivää aikasemmin ja supistuksia ei kuulunut. Ei ollut yhtään kipeämpi tai rajumpi synnytys kuin toinenkaan luonnollisesti alkanut. Kestoltaan myös täysin sama kun kakkosen kanssa.
 
A-M
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Yliaikaisuuden takia, esikoinen rv 43+5 ja kuopus rv 42+2. Nopeemmin ne lapset ainakin syntyivät kuin itsekseen alkaneissa synnytyksissä, mutta sektiolla.
Missä on annettu mennä noin pitkälle?? Siis rv 43+5?

Mutta ap:lle. Mulla käynnistettiin kun meni yliaikiseksi, eli 42+0 kontrolli ja 42+1 käynnistettiin. 42+2 syntyi =)
 
Ekassa ja tokassa syynä oli lapsiveden meno ja liian vaimeat/puuttuvat supistukset. Molemmilla kerroilla rv 38.
Eka syntyi saman päivän iltana, toista jkäynnisteltiin pariin otteeseen ja kolmen päivän päästä syntyi.
 
toinen lapsi viikolla 41, kun supisteli vain hieman ja kohdun suu oli kuitenkin niin auki ettei pois päästetty... kolmas viikolla 37 kun lapsivedet meni ja ei vuorokauteen mitään tapahtunut, niin hieman vauhditettiin synnytyksen alkua
 
Esikoisesta menin sairaalaan kun supisteli..En tiiä miks mutta antoivat lääkkeitä että lakkaisi.Olin yliajalla jo.
KAi oli hoitsuja vähän vuorossa tms..en tiiä.Aamulla käynnistivät,jotain tabuja kohdunsuulle.
Mutta eihän kunnolla käynnissä oleva synnytys laannu jos käynnissä on.Kai ne huomas ja aatteli että saa likka nukkua...
Mulla oli hepatoosi,olis pitänyt siis jo käynnistää aiemmin.kesto 6 h

kaksosista myös hepatoosi,käynnistys 37+2.
alkuun lähtövaikeuksia,kohdunsuu ei ollut kypsä.Kesto 8 h+

neljäs käynnistettiin jo pari viikkoa jatkuneen supistelujen vuoksi sekä maksa arvot olivat nousussa.Jottei hepatoosi iske,niin käynnistivät 39+4 .kesto 4 h

vitonen oli tiukassa.
Alkoi vettä tiputtelemaan,sitä tuli vähän väliä.Viikko käynnistettiin ja syntyi poika 39+4.
lopullisen keston laittoivat 4 h...mut mistä sen laskee!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja A-M:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Yliaikaisuuden takia, esikoinen rv 43+5 ja kuopus rv 42+2. Nopeemmin ne lapset ainakin syntyivät kuin itsekseen alkaneissa synnytyksissä, mutta sektiolla.
Missä on annettu mennä noin pitkälle?? Siis rv 43+5?

Mutta ap:lle. Mulla käynnistettiin kun meni yliaikiseksi, eli 42+0 kontrolli ja 42+1 käynnistettiin. 42+2 syntyi =)

Kätilöopistolla vuonna 1990.
 
Melizza
En kyennyt kantamaan vauvoja enää....eli olin täysin vuodepotilaana. Lonkat olivat sijoiltaan ja vatsaa piti kannatella käsillä. Molemmat käynnistettiin 3viikkoa etuajassa.
 
Auris
Kahdesti on käynnistetty 38vkolla hepatogestoosin takia ja nyt kolmatta kertaa käynnistys edessä samasta syystä. Vertailu kohdetta ei ol siis itsestään käynnistyneeseen synnytykseen.
Ekaa käynnistettiin 4pv ja sitten tuli 9 tunnissa toinen samoten 3 päivän käynnistyksen jälkeen 3 tunnissa.
 
Eka syntyi ilman käynnistystä kesti 21h ja repesin tosi pahasti painoi 4500g.
Toista odottaessa pääsin synnytystapa arvioon vko;lla 38+1 ja päättivät käynnistää seuraavana aamuna paino arvio 3900g-4300g.
Käynnistyi ekalla yrittämällä vauva syntyi seuraavana päivänä synnytyksen kesto 3.5h.
painoi 3600g.
 

Yhteistyössä