Millä nimityksellä kutsut lapesesi isää...

kun puhut lapselle? Entä miksikä lapsi kutsuu isäänsä? Miksi kutsut itse lapsen isää?

Meillä lapset puhuvat isästään pappana, joten puhun itseksin papasta, vaikka puhuisinkin suomea. Miestä kutsun nimellä.
 
daddy
Kun puhun lapsen kanssa isästä, sanon daddy tai iskä. Näillä sanoilla myös lapsi kutsuu isäänsä.
Kun puhun miehelleni, sanon honey tms tai ihan vaan nimellä.

Toinen kysymys: millä sanoilla lapsenne kutsuvat teitä?
Meillä äiti, kun puhuu minulle - mummy kun puhuu isänsä kanssa minusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24071812:
kun puhut lapselle? Entä miksikä lapsi kutsuu isäänsä? Miksi kutsut itse lapsen isää?

Meillä lapset puhuvat isästään pappana, joten puhun itseksin papasta, vaikka puhuisinkin suomea. Miestä kutsun nimellä.
Kun puhun lapselle, isä on papa. Muuten kutsun etunimellä tai "kulta".
 
"xXx"
Lapselle puhuessa puhun isistä tai iskästä, mutta itse kutsun lapseni isää kullaksi :) Joskus harvoin tulee etunimellä huudeltua, mutta yleensä että "kulta tuutko tänne tms". Muille jos mainitsen mieheni, niin etunimellä mennään.

Ikimaailmassa koskaan milloinkaan meillä ei aleta kutsua toisiamme äiskäksi ja iskäksi.
 
Lapset kutsuvat isää babaksi tai iskäksi.

Kun puhun lapsille heidän isästään, sanon baba tai iskä.

Minulle lasteni isä on lasteni isä, XXX (etunimi), YYY (lempinimi), äijä, eksä...
Miksi kutsut miestäsi eksäksi :confused:

Meillä poika kutsuu isää iskäksi ja samoin minä, kun puhun hänelle. Itse käytän miehen nimeä puhuessani suoraan miehelle tai muille.
 

Yhteistyössä