mamma
Mulla oli aikani totutteleminen kun mun mies sanoi alusta asti "mamma." Tämä siis puhuttelunimi vaimosta sielläpäin pohjanmaata mistä mieheni on kotoisin.
Virallisissa yhteyksissä ja vieraiden ihmisten kanssa mieheni sanoo "vaimoni."
Kotona ollessamme, lapsemme on nyt 1-vuotias, mies puhuu koko ajan "äidistä" lapsen ollessa valveilla. Kun lapsi nukkuu tai on muualla, olen "kultsi tai muru."
Äskettäin kun oli syntymäpäiväni, mies perheemme kesken onnitteli mua "onnea äiti!" Sanoin hälle etten ole hänen äitinsä, johon hän totesi "mutta olet lapseni äiti." Lapsemme oli siis myös tuolloin pöydässä. Hän ei vielä osaa puhua.
Nimeltä hän mua kutsuu esim. vanhempiensa edessä. Ja vieraampien ihmisten, kun on jo esitelty että tämä on mun vaimoni.
Työkavereiden yms. kamujen kesken tiedän että olen hänen suussaan "mamma."
Ei mua oikeastaan tässä mikään haittaa, oudoksuttaa vaan jotenkin.
Kuin teillä puhutellaan vaimoa/miestä?
Virallisissa yhteyksissä ja vieraiden ihmisten kanssa mieheni sanoo "vaimoni."
Kotona ollessamme, lapsemme on nyt 1-vuotias, mies puhuu koko ajan "äidistä" lapsen ollessa valveilla. Kun lapsi nukkuu tai on muualla, olen "kultsi tai muru."
Äskettäin kun oli syntymäpäiväni, mies perheemme kesken onnitteli mua "onnea äiti!" Sanoin hälle etten ole hänen äitinsä, johon hän totesi "mutta olet lapseni äiti." Lapsemme oli siis myös tuolloin pöydässä. Hän ei vielä osaa puhua.
Nimeltä hän mua kutsuu esim. vanhempiensa edessä. Ja vieraampien ihmisten, kun on jo esitelty että tämä on mun vaimoni.
Työkavereiden yms. kamujen kesken tiedän että olen hänen suussaan "mamma."
Ei mua oikeastaan tässä mikään haittaa, oudoksuttaa vaan jotenkin.
Kuin teillä puhutellaan vaimoa/miestä?