Millä nimellä miehesi kutsuu sinua?

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Mua jotenki tökkii kuulla, kun puolisot äidittelee ja isittelee toisiaan.
En tiiä, se jotenkin on niiiiiiin ällön lapsellisen kuulosta. Mun korvaan.
Vähän niinkuin olisi itse vanhemman tarpeessa. :D Mä sanon miestä isiksi joskus kiusallaan kaupassa, pyydän, että hei isi, saankos otta karkkia, isi, saanhan. Se pitää sanoa silleen lujaa, se ärsyttää sitä eniten. ;)

Muusio harmaana
Voi, en halua paljastaa sitä useimmin käytettyä nimeä, koska se on salaisuus :D Mutta sitten toisinaan myös kultu, kulta, kultsi yms, kisu, rakas, lemmitty :D, söpöliini..

Blue
Mä vetäisin ISON herneen tosi syvälle nenään jos mua sanottaisiin äipäksi. Olisi se sitten lapset tai mies. Pari tuttua kutsui mua silleen mun lapsille ja se särähti tosi pahasti |O :x Onneksi ei tarttunut lapsiin se nimitys.

anna
yleensä kulta, rakas tai jollain noista väännetyillä itsekeksimillämme lempinimillä. mieheni kutsuu minua ihan todella harvoin kutsumanimelläni, ja olen sitä joskus hänelle ihmetellytkin. ei kuulemma vaan jotenkin tuu luontevasti...

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Mua jotenki tökkii kuulla, kun puolisot äidittelee ja isittelee toisiaan.
En tiiä, se jotenkin on niiiiiiin ällön lapsellisen kuulosta. Mun korvaan.
Meillä mies tietää, etten tykkää kun hän puhuu musta äitinä muille kuin pojalle. Ja siksi hän on iloisesti vääntänyt sanan äityli, jota ihan piruuttaan huutelee silloin tällöin. On olevinaan huumorintajuinen :p

ihan vaan nimellä miuta kutsuu. Kavereillekkin puhuu miusta miun nimellä. Miestäkin ärsyttää jos joku nimittää miuta emännäksi tai akaksi tai muijaksi. Joskus joku puolituttu kysyny, et onko tuo muijas jne jne jne...

POjulle ku puhuu, ni silloin kutsuu miuta äidiks.

Miul on yks kaveri, jota hänen avokkinsa kutsuu emoksi :D Nainen ei oo siitä pahoillaan, joten saapi kutsua.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Perheen läsnä ollessa - äidiksi
Kahden kesken - omalla nimellä tai meidän välisellä huumorilla olen millon mitäkin esim. tauno
Kavereille puhuttelee - omalla nimelläni, emännäksi, jarruksi, riippuen mikä puheen aihe
Muille ihan omalla nimelläni.

Harvinaista herkkua on kuulla kutsuttavan kullaksi tai rakkaaksi, ehkä illan tullen peiton alla kuulen näitä sanoja ;) Muuten käytämme paljonkin huumoria toisiamme nimittäessä, mutta akka ta narttu en ole koskaan.
Meillä aika paljon samalla tavalla :D

Koskaan ei kutsu millään halventavalla nimityksellä (narttu, emakko etc.).

Yhteistyössä