Millä mustapäät pois?

  • Viestiketjun aloittaja "A p"
  • Ensimmäinen viesti
"A p"
Nenässä mustapäitä. Minulla pintakuiva sekaiho jossa coperosaa. Mustapäät ei lähde kosmetologillakaan eikä millään kaupan tököteillä ole suostuneet lähtemään. Kynnellä rapsutan välillä, silloin niistä lähtee päältä sellainen valkoinen nökö pois mutta musta piste ja suurentunut ihohuokonen ei katoa mihinkään.
Millä niistä pääsee eroon? ikääkin jo 32v ja edelleen nenässä mustia pisteitä, raivostuttavaa.
 
"A p"
[QUOTE="Anne";25167874]Rasvaaminen auttaa. Rasvan pitää kosteuttaa nimenomaan pitaihoa. Mustapäät johtuvat kuivuudesta. Älä kuori tai käytä vahvoja pesuaineita.[/QUOTE]

En ole enää kuorinut ihoa kun tuntuu kuivattavan hirveästi ja tuo coperosa iho ei muutenkaan tuosta kuorinnasta tykkää. käytän erisan puhdistus maitoa ja kasvovettä, todettu parhaimmiks herkälle iholleni, eivätkä aiheuta finnejä. Tarpeeksi kosteuttavan voiteen löytyminen onkin sitten hankalampaa, eikä kosmetologien ym konsulttien tuote neuvoista ole ollut mitään apua.
 
"Anne"
[QUOTE="A p";25167887]En ole enää kuorinut ihoa kun tuntuu kuivattavan hirveästi ja tuo coperosa iho ei muutenkaan tuosta kuorinnasta tykkää. käytän erisan puhdistus maitoa ja kasvovettä, todettu parhaimmiks herkälle iholleni, eivätkä aiheuta finnejä. Tarpeeksi kosteuttavan voiteen löytyminen onkin sitten hankalampaa, eikä kosmetologien ym konsulttien tuote neuvoista ole ollut mitään apua.[/QUOTE]

Jos rasva on muuten sopivaa (ei rasvoia naamaa päivän mittaan, ei tule finnejä tms) niin sitä voi ongelma kohtiin lisätä vähän ajan päästä rasvauksesta.
 
"A p"
[QUOTE="Anne";25167894]Jos rasva on muuten sopivaa (ei rasvoia naamaa päivän mittaan, ei tule finnejä tms) niin sitä voi ongelma kohtiin lisätä vähän ajan päästä rasvauksesta.[/QUOTE]

Kasvoissani kun on juuri se ongelma että iho alkaa kiltelemään nopeasti. Eli ilmeisesti voide ei kosteuta kuitenkaan tarpeeksi.
Nyt oli lehdessä mainostettu Luonnonkosmetiikkaa, Santella olisi kosteusköyhälle iholle oma voide (Sante Organic Schisandra yövoide) mutta en tiedä uskaltaako kokeilla, maksaa kuitenkin sen 18€.
 
"vieras"
En usko, että on ihollesi hyväksi. Sidältää kuitenkin kaakaovoita ja kookosöljyä, jotkla tukkivat ihoa. Siinä on myös tavalliseen luonnonkosmetiikkavoiteeseen verrattuna paljon enemmän alkoholia.
 
"A p"
[QUOTE="vieras";25167928]En usko, että on ihollesi hyväksi. Sidältää kuitenkin kaakaovoita ja kookosöljyä, jotkla tukkivat ihoa. Siinä on myös tavalliseen luonnonkosmetiikkavoiteeseen verrattuna paljon enemmän alkoholia.[/QUOTE]

mitä sitten kannataa kokeilla? kosteusköyhälle iholle ei tunnu löytyvän tarpeeksi kosteuttavaa voidetta joka ei olis liian rasvainen.
 
"vieras"
Mulla ei auta mikään muu kuin apteekista saatava Basiron. Alkuun se kuivattaa naaman ihan kamalaksi, mutta onneksi sitä voi käyttää vain haluamiinsa kohtiin niin ei koko naama kuoriudu...Sen rinnalla myös neutrogenan visibly clear-sarjan ihonhoitotuotteet auttaa, niillä pysyy aika hyvin mustapäät poissa kun ensin käyttää kuurina sitä basironia, sitten käyttää säännöllisesti tuota neutrogenaa ja silloin tällöin voi vielä laittaa sitä basironia vähän.
 
"Anne"
Mikä haju? Mun nenään tuore kananmuna ei haise miltään... apua jos mun naama onkin haissut ihan kauhealle ja mies ei oo sanonut mitään :D :headwall:
Naama haisee vain sen hetken. Tai vähän kauemmin. Hiuksiin kun käyttää niin tukka haisee pari tuntia sillille vaikka kuinka laittaisi erikkaa huuhtelussa. Samoten vessa, jos vähänkin menee munaa huti ja myöhemmin kostuu niin lemu on :x :X :X :x
 
"Anne"
[QUOTE="vieras";25168016]Mulla ei auta mikään muu kuin apteekista saatava Basiron. Alkuun se kuivattaa naaman ihan kamalaksi, mutta onneksi sitä voi käyttää vain haluamiinsa kohtiin niin ei koko naama kuoriudu...Sen rinnalla myös neutrogenan visibly clear-sarjan ihonhoitotuotteet auttaa, niillä pysyy aika hyvin mustapäät poissa kun ensin käyttää kuurina sitä basironia, sitten käyttää säännöllisesti tuota neutrogenaa ja silloin tällöin voi vielä laittaa sitä basironia vähän.[/QUOTE]

Olen kokeillut basironia myös mutta se ei auta. Paiseisiin finneihin kyllä, ja siinäkin Oligopurin Phytomer on taas ainakin 2x parempi.
 
ninip
suosittelen kosteusvoiteeksi apteekin perusvoiteita. itse käytän rasvoittuvalle mutta kuitenkin pintakuivalle sekaiholle aqualan l -voidetta, joka on riittoisaa ja edullista. ei ainakaan ole liian rasvaista. sitä voi lisätä päivän mittaan, ja on hyvää ainetta myös meikinpuhdistamiseen.
 
onkoonko
minä laitan aina yöksi decubal-voidetta kasvoihin. Jättää öljymäisen pinnan, mutta ei silti ärsytä ihoa niin kuin minulla käy esim. Novalanin ym. kanssa. Päivisin en kehtaa, kiiltelee sen verta :D Mutta kun yöllä on tehokosteutettu, pärjää päivän köykäisemmällä.
 
äpö
onk kosmetologi sitten millain poistanut mustapäitä?
Mulla lähti veks ultraääni sarjalla (oli toki kallis) ja 2kk hoidosta naama olikin puhdas!
Ja tuo hoito on sulla pielessä.
Tarvit todellaa kostetuttavan mutta ei rasvoittavan tuotteet esim arganöljyä tai oriflamen aquarhytm tuotteet.
Itse käytän vain oikeaa luomua meikeissä jotka suojaa ihohuokosia eivätkä tuki aiheuttaen mustapäitä.
pesen kasvot iltaisinja aamuisin Provida jojoba öljyllä. suihkautan ruusuvettä ( luomu) ja kosteutan arganöljyllä. Välillä laitan mantelista tehtyä kosteusvoidetta. Puuterina on caramel slour sarjan mineraali meikkipuuteri on ihan ehoton !
Nenään tulevat mustapäät otan pois saunassa mustapää raudalla ja ei niitä enään monia olekaan.
Kuorin ihon 2krt viikko mutta vain mustapää alueet. Posket ovat herkät ja niihin vain sipaisen suklaakuorintaa.
Kuorinnan jälkeen huolehdin kosteudesta sillä jos pinta kuivuu alkaa lika uudelleen kertyyn huokosiin.

Usein ihoa suorastaan raiskataan liian jytkyillä aineilla. Rasvainen ja tulehtunut ja epäpuhtauksia sisältävä iho kaipaa usein kosteutusa ja hellää hoitoa ja sekä pitkäjännitteisyyttä! Ei ne näppylät katoa yössä.

Joskus teen suolanaamion yöksi jolla saan ihoa puhdistettua vähän enemmän. tähän käytän luontaistuote kaupasta saatavaa suolasaippua palaa joka on kova kuin kivi ja kestää kauan.
 
"vieras"
[QUOTE="A p";25167943]mitä sitten kannataa kokeilla? kosteusköyhälle iholle ei tunnu löytyvän tarpeeksi kosteuttavaa voidetta joka ei olis liian rasvainen.[/QUOTE]
En osaa sanoa täydellisen hyvää voidetta. Itse käytän vain luonnonkosmetiikkaa ja ainut mikä toimii finnien puolesta, ettei tuki järkyttävästi ja aika hyvin kosteutukseen on se, että sekoitan kevyttä Lavera Neutral sarjan lasten vartalovoidetta (jossa yhtä hyvät raaka-aineet kuin kasvovoiteissa, toisin kuin tavallisessa kosmetiikassa) ja Lavera Basis sarjan kosteusvoidetta hieman tai avokadoöljyä, ettei jää ihan niin kevyeksi ja kuivata. Muissa voiteissa on usein tukkivampia öljyjä kuin näissä ja ei voi käyttää. En ole havainnut, että kasvot olisivat finnisemmät kuin aikasemmin, mutta jatkuva ihottuma on poistunut siitä, kun aikasemmin käytin tavallisen kosmetiikan rasvattomia tuotteita ja apteekin Aqualan L:ää.

Säännöllisen kuorinnan vaatii kyllä ja parhaiten mustapäihin toimivat ne teipit kuorinnan ja höyrytyksen jälkeen. Täydellisestä ihosta en edes haaveile, koska pintakuiva lievän couperoottinen ja atopiaan taipuvainen sekaiho nyt on mitä on. Ajattelin tulevaisuudessa käydä laserhoidoissa, jos saan lisää katkenneita verisuonia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äpö;25168448:
onk kosmetologi sitten millain poistanut mustapäitä?
Mulla lähti veks ultraääni sarjalla (oli toki kallis) ja 2kk hoidosta naama olikin puhdas!
Ja tuo hoito on sulla pielessä.
Tarvit todellaa kostetuttavan mutta ei rasvoittavan tuotteet esim arganöljyä tai oriflamen aquarhytm tuotteet.
Itse käytän vain oikeaa luomua meikeissä jotka suojaa ihohuokosia eivätkä tuki aiheuttaen mustapäitä.
pesen kasvot iltaisinja aamuisin Provida jojoba öljyllä. suihkautan ruusuvettä ( luomu) ja kosteutan arganöljyllä. Välillä laitan mantelista tehtyä kosteusvoidetta. Puuterina on caramel slour sarjan mineraali meikkipuuteri on ihan ehoton !
Nenään tulevat mustapäät otan pois saunassa mustapää raudalla ja ei niitä enään monia olekaan.
Kuorin ihon 2krt viikko mutta vain mustapää alueet. Posket ovat herkät ja niihin vain sipaisen suklaakuorintaa.
Kuorinnan jälkeen huolehdin kosteudesta sillä jos pinta kuivuu alkaa lika uudelleen kertyyn huokosiin.

Usein ihoa suorastaan raiskataan liian jytkyillä aineilla. Rasvainen ja tulehtunut ja epäpuhtauksia sisältävä iho kaipaa usein kosteutusa ja hellää hoitoa ja sekä pitkäjännitteisyyttä! Ei ne näppylät katoa yössä.

Joskus teen suolanaamion yöksi jolla saan ihoa puhdistettua vähän enemmän. tähän käytän luontaistuote kaupasta saatavaa suolasaippua palaa joka on kova kuin kivi ja kestää kauan.
Ikävä kyllä on väärä luulo, että luonnonöljyt eivät tukkisi ihohuokosia. Osa niistä tukkii todella paljon. Usein myös pelkillä öljyillä hoitaminen aiheuttaa ihon pintakuivuutta, kun niissä ei ole kosteuttavia aineita. Ultraäänipuhdistus voi toimia, mutta lopullisesti sillä ei pääse ongelmasta eroon, koska kyse ihon luonnollisesta ominaisuudesta ja ihohuokosten koosta.
 
äpå
[QUOTE="vieras";25168472]Ikävä kyllä on väärä luulo, että luonnonöljyt eivät tukkisi ihohuokosia. Osa niistä tukkii todella paljon. Usein myös pelkillä öljyillä hoitaminen aiheuttaa ihon pintakuivuutta, kun niissä ei ole kosteuttavia aineita. Ultraäänipuhdistus voi toimia, mutta lopullisesti sillä ei pääse ongelmasta eroon, koska kyse ihon luonnollisesta ominaisuudesta ja ihohuokosten koosta.[/QUOTE]

TOki öljyt tukkii jos niitä käyttää väärin. Ja tarkoitus ultraäänessä on että iho puhdistetaan ja sen jälkeen ihoa hoidetaan jottei tulisi niin helposti mustapäitä.
Turhaan luulet tietäväsi kaikkea. Mitään lopullista ratkaisua en ole tuosta ultraäänestä antanutkaan.
 
"Anne"
Itselläni on tilanne hieman parantunut, kun olen käyttänyt Avonin (Clearskin) salisyylihappoa sisältävää naamanpesuainetta (finniselle iholle, ei kuorintaa tms vaan pesugeeli). Käytän samaa sarjaa olevaa mustapäänaamiota. Ja silloin tällöin teippejä mitä sattuu halvalla milloinkin saamaan. Rasvaan apteekin Hydrolanilla, mutta se ei ole tarpeeksi. Pitää laittaa tosi paksu kerros tai 2 kerrosta. Iho ei kuitenkaan jää kiiltäväksi vaan imaisee kaiken. Pintakuivaksi saattaa jäädä yhden kerroksen jälkeen. Mutta ei rasvoitu sitten myöhemmin.
En pese kasvoja kuin kerran päivässä enää, toisen kerran pyyhin illalla vain kasvovedellä. Mikä kyllä taitaa olla väärä käytäntö mutta siihen siirtyminen pesun sijaan on ollut omalle iholleni pelkkää plussaa. Kasvovedessä luki että laita vanulapulle ja puhdista kasvot?
 
"A p"
Joo, vinkkejä tullut paljon. Mutta huomaa että osalla teistä ei ole herkkää coperosa ihoa. en voi kuvitellakkaan laittavani naamaani mitään finni naamalle tarkoitettuja tuotteita eikä kuorintaa 2krt/vk ongelma alueille kun juuri ongelma alueilla erittäin herkkä coperosa iho. coperosa vain tuollaisilla hoidoilla pahentuisi ja naama olisi punainen kuin tomaatti. Mitään geeli puhdistusaineita ei voi käyttää koska ne huuhdellaan vedellä ja jatkuva vesi pesu kuivattaa ihon pintaa ja iho tuntuu sitten numeroa liian pieneltä kun kiristää niin paljon. puhdistus maito on paras, erisania en kyllä vaihda, ainut tuote mikä ei kirvellä iholla ja aiheuta finnejä.

Neutrogeenaa en ole kokeillut, käytän neutrogeenan huulirasvaa ja käsivoidetta. En ole tiennyt että niillä ihonhoito tuotteitakin. Pitää katsastaa nekin. Kaikki apteekin perusvoiteet kokeiltu eikä niillä saa kosteutettua edes vartaloa, jaloista talvella iho hilseilee vaikka kuinka läträisi noilla perusvoiteilla, tarvitsee vähän jytäkämpää tavaraa olla. itsellä perusvoiteet tuntuu kuivattavan vain lisää.

Herkän coperosa ihon takia kaikki tuollaiset järeät kuivattavat ihoa ärsyttävät aineet voi unohtaa. Edelleen uskon että iho tarvitsee vain kosteutusta, mutta mistä löytää kosteuttavan voiteen joka ei rasvainen, se onkin jo sitten eri juttu.
 

Yhteistyössä