Millä Moccamasterin vesisäiliö kirkkaaksi?

sipuli
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Nelisen vuotta vanha keitin.

Ei ole paskanen siis mutta ei kirkaskaan? Etikka ei auta, ainakaan veden mukana keitettynä.

Ja mikä muuten se toinen nappi siinä alhaalla on :ashamed: ?
toinen nappi=kuumempi kahvi
 
Tähän ketjuun minäkin odotan mielenkiinnolla vastausta.
Eikös se toinen nappi oo sen lämpölevyn virtanappi? Että voit sammuttaa keittimen, mutta lämpölevy pitää kahvin kuumana?
En satavarma oo kun meillä on vain yksinappinen malli. :D
 
Emily
Minä oon ihan fairyllä sen pessyt, kalkkitahrat hankasin karhunkielellä pois. Meillä se nappi on ainakin sellanen että saa tehoa lämpimänä pysymiseen jos on täys pannu kahvia.
 
Mä katoin just meidän kahvinkeitintä, että tarttis putsata kans... Ja oisin sulle etikkaa ehdottanu. Mites jos sen etikkaveden antais seisoa siinä jonkun aikaa tai jos etikkaa lisäis ruokasoodaa (kuten astianpesukonetta putsattaessa)?
Se toinen nappi on sitä levyä varten :D
 
At
Toinen nappi on sen levyn lämpötila, siis jos keität täyden pannun/ vajaan pannun on erilämpöinen.. :)

Piditkö etikkaa kuinka kauan? Meillä nimittäin tehos kun sai rauhassa vaikuttaa n.tunnin ajan.
Tai ootko kokeillut niitä kaupan puhdistus liemiä/ kalkinpoistajia? Vois olla kalkkia kun on kertynyt?
 
Minä harjaan sen miedolla Fairyvedellä ja sen jälkeen päästän vettä pari kertaa läpi.

Se toinen nappi on levyn lämpötilaa varten. =) Itse pidän sen täysillä kun kahvi tippuu ja sen jälkeen laitan puolikkaalle, ei myttiinny se kahvi niin nopsaan.
 
siiri
Aina kun kahvinkeitintä ei käytä, kannattaa jättää vesisäiliön kansi hieman raolleen jotta ilma pääsee sinne paremmin. Muuten kerää hometta, tai siis voi kerätä. Myös kostea vesihöyry saa vesisäiliön näyttämään likaisemmalta.

Kalkinpoistajaa olen myös käyttänyt, parin viikon välein uusin käsittelyn. Joskus myös laimeaa tiskivettä lurautan läpi useita kertoja ja sitten uusin monen monta kertaa puhtaalla, kirkaalla vedellä. Näin siis varmistan ettei minnekään jää tiskiainetta.

Ja meillä on kyllä ihan kirkas tuo Moccamasterin vesisäiliö.
 
Spraitti
mä oon pistäny fairy-vettä ja pessy tiskiharjalla sit vettä läpi kaks kolme kertaa (oon siis kaatanu sen pesuveden pois en sitä pistäny läpi) tai sitte sillä niin kätevällä "taikasienellä" mut sen kaa täytyy olla tarkkana ettei jää niitä murusia sinne
 
Ja en juo vuorokauteen kahvia??? :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Mutta laitan nyt ainakin etikan sinne likoomaan, laitan illalla pois, meinaan olen aiemmin vaan koittanut liruttaa läpi.
Ja jos ei auta niin ostan sitä jotaon puhdistusainetta, sitä moccam. omaa en ole mistään onnistunut löytämään, mutta eikö sellain punavihreäpussi ainaki ole olemassa? Mitä lie.


Kannattaa siis ilmeisesti opetella käyttää tuota toistakin namiskaa :snotty: :D
 
Joku kehu sitä universal stone tjms... mutta sitten kun näin kaupas hinnan, niin pesin ihan fairylla vaan :ashamed:
Ja se toinen nappi on sitä varten, että jos ei haluu niin kuumaa kahvia (kuten mieheni), niin kun vaan se yks valo palaa, niin se on jotenkin puolella lämmöllä. Itse tykkään vaan kuumasta kahvista, kun kylmä kahvi kuulema kaunistaa ja sithän menis jo peili rikki :saint: :saint: :saint:
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Nelisen vuotta vanha keitin.

Ei ole paskanen siis mutta ei kirkaskaan? Etikka ei auta, ainakaan veden mukana keitettynä.

Ja mikä muuten se toinen nappi siinä alhaalla on :ashamed: ?
toinen nappi=kuumempi kahvi
Meillä on niin että yksi nappi päällä on kuumenpi kahvi, jos kahvi seisoo pannussa kannattaa laitta se nappi myös päälle (jossa on mustana 3/4 osaa ympyrästä) silloin pitää vaan kahvin lämpimänä mutta ei polta sitä = kahvi pysyy kauemmin hyvänä/hyvänmakuisena
 

Yhteistyössä