Millä (juomayhdistelmällä) välttää seuraavan päivän krapula?

Alkuperäinen kirjoittaja iyk:
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Juomalla vähintään joka toisen tuopin välillä puolilitraa vettä vältyt pahalta krapulalta. Tää toimii mulla ainakin ihan oikeasti.
Onko ihan normaali vesi parempaa kuin kivennäisvesi?
Menee vähä lillukanvarsiksi. Jos sä oksentelet jo neljästä alkoholiannoksesta, niin en oikein jaksa uskoa, että tätä voit millään tavalla estää noilla vesikikkailuilla.
Viimeksi tosiaan join sen kolme olutta, yhden siiderin, yhden breezerin (tosin siinähän ei ole kovinkaan paljoa) ja lopuksi kaksi kirkasta paukkua, niin seuraavana aamuna oksensin ja päätä särki. Tosin olin kyllä syönyt edellisenä päivänä heikosti, enkä juonut vettä ollenkaan kun oltiin sellaisessa paikassa jossa juoksevaa vettä ei tullut, joten en tiedä voiko johtua siitä?
 
No mulla jäi krapulat aikoinaan siihen kun lopetin eri juomien sekaisin juomisen, eli join illan aikana vain yhtä laatua. Taitaa olla ihmisestä kiinni mikä sopii kellekin, mulle viina on takuuvarma krapulan aiheuttaja, vaikka ottaisin vain yhden paukun.

Valkkarista mulle ei tule krapulaa joten yleensä otan pelkästään sitä. Vettä välissä ja burana nukkumaan mennessä.
 
olut
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
No mulla jäi krapulat aikoinaan siihen kun lopetin eri juomien sekaisin juomisen, eli join illan aikana vain yhtä laatua. Taitaa olla ihmisestä kiinni mikä sopii kellekin, mulle viina on takuuvarma krapulan aiheuttaja, vaikka ottaisin vain yhden paukun.

Valkkarista mulle ei tule krapulaa joten yleensä otan pelkästään sitä. Vettä välissä ja burana nukkumaan mennessä.
Sama juttu täällä, juon vaan yhtä laatua koko illan ei tule krapulaa vaikka olisi pikku hiprakka päällä.
 
kinuski
Mulle tulee krapula kanssa helposti. Silleen vältyn, tai ainakin säästyn pahemmalta, kun tunti-pari ennen nukkumaan menoa juon reilusti vettä, vichyä tai limua, ja syön jotain. Ja aamulla jos kuitenkin on krapula, pitää väkisellä syödä jotain, se auttaa aina.
Nuorempana tein itselleni "vatsahuuhteluja" ennen kuin kävin nukkumaan, mutta se ei ole ehkä kaikkein mukavin tapa :D.
 
pii
jostain luin, että kaksi ruokalusikallista molkosaania illalla ennen alkoholia auttaisi, että krapulaa ei tule tai ainakaan niin voimakkaana. En kyllä koskaan ole kokeillut, kun minulla ei tuota krapulaa tuppaa olemaan.
 
gik
Molempia päiviä saat tuskin kunnialla hoidettua noilla systeemeillä, jos juomamäärät pysyvät samoina kuin aiemmin. Itse harkitsisin myös sitä vaihtoehtoa, että vetäisin sen ensimmäisen päivän todella vähillä juomisilla ja satsaisin sitten ne kännit sinne venereissulle. Mikäli tämä aikataulujen puolesta on mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gik:
Molempia päiviä saat tuskin kunnialla hoidettua noilla systeemeillä, jos juomamäärät pysyvät samoina kuin aiemmin. Itse harkitsisin myös sitä vaihtoehtoa, että vetäisin sen ensimmäisen päivän todella vähillä juomisilla ja satsaisin sitten ne kännit sinne venereissulle. Mikäli tämä aikataulujen puolesta on mahdollista.
Siis venereissulla olen alkoholittomalla linjalla. Ne enemmän miehen kavereita.
 
hrt
Olen mä kuullut henkilöistä, jotka pystyy vetää 3-4 annosta illan aikana ja heillä on ollut onnistunut ilta, eikä minkäänlaisia krapulaoireita luonnollisestikaan aamulla. Eli kokeile vähentää siitä seitsemästä pari pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hrt:
Olen mä kuullut henkilöistä, jotka pystyy vetää 3-4 annosta illan aikana ja heillä on ollut onnistunut ilta, eikä minkäänlaisia krapulaoireita luonnollisestikaan aamulla. Eli kokeile vähentää siitä seitsemästä pari pois.
Todennäköisesti näin täytyy sitten toimia. Aion ehkä juoda vain jotain breezereitä, kun niissä on vain 4% alkoholia, ja pulossa jotain reilu 2dl...
 
Fleur de la Cour
Kyllä se yleensä on se määrä eikä laatu, mutta ystäväni joka työskenteli aikoinaan Finlandia vodkan parissa (siis oikeesti työskenteli) sanoi, että mitä puhtaampi vodka sen parempi olo.
 
vieras
Siis krapulahan tulee siitä, että kropan nestetasapaino ei ole kohdillaan. Aivot "kuivuu". On juotava paljon muutakin nestettä, mielellään vettä. Sillä voi välttää krapulan tai ainakin lieventää sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Kyllä se yleensä on se määrä eikä laatu, mutta ystäväni joka työskenteli aikoinaan Finlandia vodkan parissa (siis oikeesti työskenteli) sanoi, että mitä puhtaampi vodka sen parempi olo.
En tiedä onko tämä nyt vain omia tuntemuksiani, mutta nyt kun sanoit tuon, niin minusta tuntuu että on seuraavana aamuna parempi olo kun on juonut smirnoff iceä, kuin jos on juonut viru valge coolereita... Onkohan perää, huomaisikohan sen juomasekoituksissakin?

Onko muuten finlandia vodka puhtainta? :D
 
vieras
Ei ole mitään yleispätevää "ohjetta", mutta vettä tosiaan paljon.
Mulla ei aikaisemmin tullut valkkarista yhtään mitään oloja, mutta yhtäkkiä se muuttui aivan päinvastaiseksi ja aloin oksentamaan krapulassa, jos edellisenä iltana olin valkkaria juonut..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Katsoin muuten Alkon sivuilta tuollaista Fresita kuohujuomaa. Se on 7%, mutta onkohan se viinipohjainen, ts. kumpaa teistä kannattaisi juoda, naukkailla fresitaa vai siidereitä tai breezereitä?
siidereitä ja breezereitä
ok. kiitos kaikista vastauksista :) pitänee tulla sitten kertomaan, kuinka kävi :D
 
Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Kyllä se yleensä on se määrä eikä laatu, mutta ystäväni joka työskenteli aikoinaan Finlandia vodkan parissa (siis oikeesti työskenteli) sanoi, että mitä puhtaampi vodka sen parempi olo.
En tiedä onko tämä nyt vain omia tuntemuksiani, mutta nyt kun sanoit tuon, niin minusta tuntuu että on seuraavana aamuna parempi olo kun on juonut smirnoff iceä, kuin jos on juonut viru valge coolereita... Onkohan perää, huomaisikohan sen juomasekoituksissakin?

Onko muuten finlandia vodka puhtainta? :D
Puhtaampaa kuin Smirnoff, vaikka sekin on arvostettu merkki..
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Alkuperäinen kirjoittaja iyk:
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Juomalla vähintään joka toisen tuopin välillä puolilitraa vettä vältyt pahalta krapulalta. Tää toimii mulla ainakin ihan oikeasti.
Onko ihan normaali vesi parempaa kuin kivennäisvesi?
Menee vähä lillukanvarsiksi. Jos sä oksentelet jo neljästä alkoholiannoksesta, niin en oikein jaksa uskoa, että tätä voit millään tavalla estää noilla vesikikkailuilla.
Viimeksi tosiaan join sen kolme olutta, yhden siiderin, yhden breezerin (tosin siinähän ei ole kovinkaan paljoa) ja lopuksi kaksi kirkasta paukkua, niin seuraavana aamuna oksensin ja päätä särki. Tosin olin kyllä syönyt edellisenä päivänä heikosti, enkä juonut vettä ollenkaan kun oltiin sellaisessa paikassa jossa juoksevaa vettä ei tullut, joten en tiedä voiko johtua siitä?
Toi on 7 annosta alkoholia. Luultavasti enemmänkin, jos noi paukut ym. on ite kaadettuja, ne on yleensä isompia kun 4 cl. Eli et ny ihan pienestä krapuloinu.
 
vieras
Juot vähän, lopetat ajoissa ja reippaasti vettä illalla. Niin ja minä yleensä syön jotain tukevaa ja litkin litran melkein vettä ennen nukkumaan menoa ja ihan kunnon humalassakin oon monesti ollut mut näillä konsteilla ei krapulaa oo tullu. Päätä joskus särkenyt mut särkylääke auttaa.
 

Yhteistyössä