Millä (juomayhdistelmällä) välttää seuraavan päivän krapula?

Tämä on varmaan vähän hölmö ja lapsellinen kysymys...

Me pidetään syyskauden alkaessa pienet illanistujaiset tuttavapariskunnalle, ollaan sovittu tästä jo ajat sitten, ja tarkoituksena juoda myös alkoholia. Nyt meidät on pyydetty seuraavana päivänä kaverin veneelle, ja kokemuksesta tiedän että sielläkin on juomatarjoilu, tosin itse en aio enää toisena päivänä ottaa alkoholia.

Homman nimi on se, että saan krapulan todella helposti. Vaikka joisin vaan muutaman oluen ja pari kirkasta, niin seuraavan päivän huono olo on taattu. Haluaisin kuitenkin ottaa omissa illanistujaisissani alkoholia, kun pariskunta on meille läheinen, ja hekin ovat odottaneet tätä kun saavat lapsensa hoitoon. Se ei siis tule kyseeseen että olisi alkoholiton ilta.

Mutta voikohan tuota krapulaa jotenkin estää, esimerkiksi juomalla pelkkää viiniä? Olen ainakin kuullut, että olut ja kirkkaat ei olisi sekaisin paras yhdistelmä, mutta kumpihan sitten olisi parempi: juoda esim. pelkkää lonkeroa koko ilta (makeaa, tuleeko huono olo) vai pelkkää viiniä?

Tällä ei olisi muuten mitään väliä, meidän ei tarvitse olla edes ajokuntoisia seuraavana päivänä, mutta siellä veneellä en kyllä kehtaa alkaa oksentelemaan ja tämä on vähän kinkkinen juttu kun molempiin olisi tarkoitus nyt kuitenkin mennä.

En ylipäätään juo alkoholia kuin harvoin, joten en tiedä näistä jutuista paljoakaan.
 
Mr
Eipä sitä ainakaan oman kokemuksen mukaan voi välttää vaikka jois vaan tiettyä juomaa koko illan. Älä vedä ihan älytöntä kumaraa niin kaippa se krapulakin on siedettävämpi :)
 
dirlis
mul ei tuu kankkust lainkaa jos mää juon vaa viinapaukkui. kaikkee ei kannat sekottaa, älkää juoko kaljaa, sidukkaa, viinaa, viinii, lonkkuu, viskii, konjakkii ja rommii sekasi. siit tulee tukka kipeeks.
pelkäst viinist ainaki itel tulee iha hirvee krappe. maitoo yöl ja vettä drinkkie välis ja syötävää, ehkäsee parhaite krapen.
 
vieras
No mulla on paras olo, jos olen juonut vain yhdenlaista juomaa illan aikana ja muistanut juoda myös vettä. Sitähän saisi juoda saman verran vettä - siis samaan tahtiin - kuin alkoholiakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla on paras olo, jos olen juonut vain yhdenlaista juomaa illan aikana ja muistanut juoda myös vettä. Sitähän saisi juoda saman verran vettä - siis samaan tahtiin - kuin alkoholiakin.
Niin ja lisään vielä että mulle se paras juoma silloin on olut, siideri tai vastaava, koska siitä tulee mahakin täyteen, niin ei tule juotua niin nopeasti. Jotain viiniä tulee "vahingossa" juotua nopeammin.
 
vieras
Mulla kamala olo seuraavana aamuna; olen sitten juonut vaan yhtä laatua tai vaikka kaikkea sekasi. Se, että juominkien välissä juo vettä, ehkäisee sitä kuivumista, joka ehkä hieman voi oloa helpottaa seuraavana päivänä.
 
e
Joo, ei sitä krapulaa pysty alkoholin laadulla kitkemään. Reilusti syömistä ennen juomisen aloittamista ja mielellään sen aikanakin, jos kestää useita tunteja. Lisäksi alkoholitonta nestettä välissä ja ennen kaikkea ennen nukkumaanmenoa runsaasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dirlis:
mul ei tuu kankkust lainkaa jos mää juon vaa viinapaukkui. kaikkee ei kannat sekottaa, älkää juoko kaljaa, sidukkaa, viinaa, viinii, lonkkuu, viskii, konjakkii ja rommii sekasi. siit tulee tukka kipeeks.
pelkäst viinist ainaki itel tulee iha hirvee krappe. maitoo yöl ja vettä drinkkie välis ja syötävää, ehkäsee parhaite krapen.
Eli viiniä ei ainakaan kannattaisi ottaa? Otanko mieluummin vaikka sitten lonkero- tai sellaisella bacardi breezer-linjalla? Nehän ovatkin miedompia, että sikäli ymmärrän kyllä. Kirkkaita en kyllä yksinään uskalla ottaa.
 
et
Jos sä vedät ylipäätään vain muutaman oluen ja pari kirkasta ja saat siitä jo krapulan niin eikö olisi helpointa vaikka puolittaa juomamääräsi? Otat vain esim. yhden lonkeron ja yhden breezerin. Vedät ne kaksi muuta annosta sitten vaikka vettä, limua tai vissyä.
 
Mulla ei nykysin pelkkä kalja tee krapulaa oikeestaan minkään näköstä vaikka joisin enemmänkin. Sitten jos otan viinaa ja kaljaa sekasin niin koitan jotain pientä suolasta napostella illan aikana ja juoda mahd. paljon vettä ennen nukkumaan menoa niin saattaa hieman lieventää aamusta oloa.
 
dirlis
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Alkuperäinen kirjoittaja dirlis:
mul ei tuu kankkust lainkaa jos mää juon vaa viinapaukkui. kaikkee ei kannat sekottaa, älkää juoko kaljaa, sidukkaa, viinaa, viinii, lonkkuu, viskii, konjakkii ja rommii sekasi. siit tulee tukka kipeeks.
pelkäst viinist ainaki itel tulee iha hirvee krappe. maitoo yöl ja vettä drinkkie välis ja syötävää, ehkäsee parhaite krapen.
Eli viiniä ei ainakaan kannattaisi ottaa? Otanko mieluummin vaikka sitten lonkero- tai sellaisella bacardi breezer-linjalla? Nehän ovatkin miedompia, että sikäli ymmärrän kyllä. Kirkkaita en kyllä yksinään uskalla ottaa.
teeppä vähä laimeampia paukkuja.. mut jos sää ny meinaat kännis ol ni kyl se kankkune sielt tulee, teit sää mitä tahansa.
 
Mulla tulee kanssa aina ihan hirveän helposti kankkunen ja vielä niin paha, että on vuoteen oma koko seuraavan päivän. :(

Joskus oon koittanu sillain, et syön illalla jotain tosi rasvasta ennen nukkumaan menoa ja juon appelsiinmehua ja paljon vettä, en sit tiiä onko sitä kiittäminen, mutta ainakin joskus tuntuu auttaneen. :/
 
iyk
Alkuperäinen kirjoittaja auditonic:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Juomalla vähintään joka toisen tuopin välillä puolilitraa vettä vältyt pahalta krapulalta. Tää toimii mulla ainakin ihan oikeasti.
Onko ihan normaali vesi parempaa kuin kivennäisvesi?
Menee vähä lillukanvarsiksi. Jos sä oksentelet jo neljästä alkoholiannoksesta, niin en oikein jaksa uskoa, että tätä voit millään tavalla estää noilla vesikikkailuilla.
 
Vieras
Itse juon välissä aina cokiksen tms. Lopetan alkoholin juomisen puolen yön kieppeillä. Syön jotain ennen nukkumaanmanoa ja otan pari tulehduskipulääkettä nukkumaan mennessä.
 
Juot yhtä laatua alkoholia,ja illan päätteeksi muutaman tuopillisen jäävettä.Minä ainakin yökkäilen pitkälle iltapäivään jos jätän vedet juomatta... :whistle:
Mut jos krapula kuitenkin yrittää nostella päätään seuraavana aamuna,mee heti herättyäsi saunaan (jos mahdollista) ja saunan jälkeen ruokaa ja taas sitä jäävettä.Mulla toimii.
 

Yhteistyössä