vieras
Kolme tuntia yritetty ja 3v ei vaan tahdo nukkua, kiukuttelee minkä kerkiää. Sadut on luettu, on silitetty ja vaikka mitä. Mä en enää jaksa yrittää.
näin mäkin tekisinAlkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:Jätä se sänkyyn vaan vaikka raivoamaan ja jos tulee pois niin kanna takaisin
No jos auttais että sylittelette hetken ? Useinkaan se lapsi ei "paljon" vaadi kuitenkaan. Jos noin sinnikkäästi on sieltä rampannut pois niin voisi kuvitella että pieni hetki lähekkäin vois auttaa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja aapee:Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Puhki, poikki, vasynyt on ainakin tämä äiti.
Voiskohan teillä auttaa se että pieni menis ensin nukkumaan isompi sais olla "isompi" ja valvoa äitin ja isin kanssa hetken pidempään ? Lukisitte vaikka kirjoja ja kun pieni on nukahtanut veisitte isomman sänkyyn ja peittelisitte, toivottelisitte hyvät yöt ? =)Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:Meillä on vajaa 3v. ja reilu 1v. jotka nykyisin pitävät aivan älytöntä showta aina iltaisin; isompi jopa hyppää pienemmän sänkyyn (nukkuvat samassa huoneessa) ja riekkuvat yhdessä siellä sitten. Pienempää on turha kieltää kun ei ymmärrä vielä, isompi uhmaa äitiä oikein urakalla eikä näin ollen usko mitään... Tunti menee joka ilta ja pidempäänkin ennenkuin rauhoittuvat. Usein isompaa on uhattu laittaa (ja joskus laitettukin) miettimään pois huoneesta siksi aikaa että pienempi ehtii nukahtaa mutta nyttemmin on jopa alkanut pyytää päästä miettimispaikkaan... Pitäisi siis keinoja koventaa mutta kun ei millään kehtaisi enää illalla komennella ja suuttua kunnolla. Yksi keino on myös ollut se että isompi on kannettu nukahtamaan vanhempien sänkyyn ja nukkuvana sitten palautettu omaan sänkyynsä; tällä välin pienempi saa nukahtaa rauhassa, yksinhän ei ole kiva riekkua... Huoh, alkaa olla keinot vähissä ja hermot loppu ton uhmaikäsen kanssa... En kyllä tiiä oliko tästä ap:lle mitään apua, mutta sainpa ainakin johonkii purettua... Äsken vielä täysi riekunta päällä lasten kammarissa...
Meillä jos jäppinen saa nukkumaan mennessä pimpulapampulakohtauksen niin hänelle jää ns. levy päälle eikä häntä rauhoita edes maammelaulu. Hänet on otettava syliin jossa hän sitten rauhoittuu ja nukkumaanmeno onnistuu sen jälkeen hyvinAlkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:No jos auttais että sylittelette hetken ? Useinkaan se lapsi ei "paljon" vaadi kuitenkaan. Jos noin sinnikkäästi on sieltä rampannut pois niin voisi kuvitella että pieni hetki lähekkäin vois auttaa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja aapee:Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Ehkä hän on itsekin jo "pahoittanut mielensä" eikä siksi osaa lopettaa ja rauhoittua ?
Jos päiväunet nukkuu esim. puolen päivän aikaan niin ne ei vaikuta lapsen yöuniin/ilta nukkumaan käymiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Jack Sparrow::hug:
VOIMIA!!
onko usein vastaavaa?
nukkuuko päiväunet? (jos nukkuu, kokeile jättää pois..)
pysy tiukkana!
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:Meillä jos jäppinen saa nukkumaan mennessä pimpulapampulakohtauksen niin hänelle jää ns. levy päälle eikä häntä rauhoita edes maammelaulu. Hänet on otettava syliin jossa hän sitten rauhoittuu ja nukkumaanmeno onnistuu sen jälkeen hyvinAlkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:No jos auttais että sylittelette hetken ? Useinkaan se lapsi ei "paljon" vaadi kuitenkaan. Jos noin sinnikkäästi on sieltä rampannut pois niin voisi kuvitella että pieni hetki lähekkäin vois auttaa :heart:Alkuperäinen kirjoittaja aapee:Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Ehkä hän on itsekin jo "pahoittanut mielensä" eikä siksi osaa lopettaa ja rauhoittua ?