Millä ihmeellä tuon saa nukkumaan..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Oletko varma ettei ole tulossa kipeäksi tms ? Onko tätä siis tapahtunut ennenkin ?
Jos on tapana vetkuilla nukkumaan käymisen kanssa niin sitten tekisin niin että sanoisin lapselle että nyt äiti vie viimeisen kerran sänkyyn, laulaa yhden unilaulun ja sen jälkeen sieltä ei pois tulla.
Jos huutaa, niin anna huutaa. Sitten jos tulee pois niin mitään sanomatta kannat sen takaisin.
Huomaa ettei tässä muu auta kuin nukkua.
 
aapee
Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Puhki, poikki, vasynyt on ainakin tämä äiti.
 
Meillä on vajaa 3v. ja reilu 1v. jotka nykyisin pitävät aivan älytöntä showta aina iltaisin; isompi jopa hyppää pienemmän sänkyyn (nukkuvat samassa huoneessa) ja riekkuvat yhdessä siellä sitten. Pienempää on turha kieltää kun ei ymmärrä vielä, isompi uhmaa äitiä oikein urakalla eikä näin ollen usko mitään... Tunti menee joka ilta ja pidempäänkin ennenkuin rauhoittuvat. Usein isompaa on uhattu laittaa (ja joskus laitettukin) miettimään pois huoneesta siksi aikaa että pienempi ehtii nukahtaa mutta nyttemmin on jopa alkanut pyytää päästä miettimispaikkaan... Pitäisi siis keinoja koventaa mutta kun ei millään kehtaisi enää illalla komennella ja suuttua kunnolla. Yksi keino on myös ollut se että isompi on kannettu nukahtamaan vanhempien sänkyyn ja nukkuvana sitten palautettu omaan sänkyynsä; tällä välin pienempi saa nukahtaa rauhassa, yksinhän ei ole kiva riekkua... Huoh, alkaa olla keinot vähissä ja hermot loppu ton uhmaikäsen kanssa... En kyllä tiiä oliko tästä ap:lle mitään apua, mutta sainpa ainakin johonkii purettua... Äsken vielä täysi riekunta päällä lasten kammarissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Puhki, poikki, vasynyt on ainakin tämä äiti.
No jos auttais että sylittelette hetken ? Useinkaan se lapsi ei "paljon" vaadi kuitenkaan. Jos noin sinnikkäästi on sieltä rampannut pois niin voisi kuvitella että pieni hetki lähekkäin vois auttaa :heart:
Ehkä hän on itsekin jo "pahoittanut mielensä" eikä siksi osaa lopettaa ja rauhoittua ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Meillä on vajaa 3v. ja reilu 1v. jotka nykyisin pitävät aivan älytöntä showta aina iltaisin; isompi jopa hyppää pienemmän sänkyyn (nukkuvat samassa huoneessa) ja riekkuvat yhdessä siellä sitten. Pienempää on turha kieltää kun ei ymmärrä vielä, isompi uhmaa äitiä oikein urakalla eikä näin ollen usko mitään... Tunti menee joka ilta ja pidempäänkin ennenkuin rauhoittuvat. Usein isompaa on uhattu laittaa (ja joskus laitettukin) miettimään pois huoneesta siksi aikaa että pienempi ehtii nukahtaa mutta nyttemmin on jopa alkanut pyytää päästä miettimispaikkaan... Pitäisi siis keinoja koventaa mutta kun ei millään kehtaisi enää illalla komennella ja suuttua kunnolla. Yksi keino on myös ollut se että isompi on kannettu nukahtamaan vanhempien sänkyyn ja nukkuvana sitten palautettu omaan sänkyynsä; tällä välin pienempi saa nukahtaa rauhassa, yksinhän ei ole kiva riekkua... Huoh, alkaa olla keinot vähissä ja hermot loppu ton uhmaikäsen kanssa... En kyllä tiiä oliko tästä ap:lle mitään apua, mutta sainpa ainakin johonkii purettua... Äsken vielä täysi riekunta päällä lasten kammarissa...
Voiskohan teillä auttaa se että pieni menis ensin nukkumaan isompi sais olla "isompi" ja valvoa äitin ja isin kanssa hetken pidempään ? Lukisitte vaikka kirjoja ja kun pieni on nukahtanut veisitte isomman sänkyyn ja peittelisitte, toivottelisitte hyvät yöt ? =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Puhki, poikki, vasynyt on ainakin tämä äiti.
No jos auttais että sylittelette hetken ? Useinkaan se lapsi ei "paljon" vaadi kuitenkaan. Jos noin sinnikkäästi on sieltä rampannut pois niin voisi kuvitella että pieni hetki lähekkäin vois auttaa :heart:
Ehkä hän on itsekin jo "pahoittanut mielensä" eikä siksi osaa lopettaa ja rauhoittua ?
Meillä jos jäppinen saa nukkumaan mennessä pimpulapampulakohtauksen niin hänelle jää ns. levy päälle eikä häntä rauhoita edes maammelaulu. Hänet on otettava syliin jossa hän sitten rauhoittuu ja nukkumaanmeno onnistuu sen jälkeen hyvin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jack Sparrow:
:hug:
VOIMIA!!

onko usein vastaavaa?
nukkuuko päiväunet? (jos nukkuu, kokeile jättää pois..)

pysy tiukkana!
Jos päiväunet nukkuu esim. puolen päivän aikaan niin ne ei vaikuta lapsen yöuniin/ilta nukkumaan käymiseen.
Eli jos siis nukahtaa päivällä helposti. Eriasia jos täytyy silloinkin kolme tuntia nukuttaa niin sitte voi olla ettei päiväunia enää tarvitse.
Itse olen päiväunien puolesta puhuja koska lapset tarvitsevat niitä aika pitkään. Työnikin puolesta "taistelen" tän asian tiimoilta usein. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Juu tuutulaulut on laulettu viimeisen kerran jo tunti sitten kun ei enää hermo kestä mun olla siellä sängyssä ja sen jälkeen ollaan tätä rallia lapsensängyn ja mun makuuhuoneen välillä ajettu.
Puhki, poikki, vasynyt on ainakin tämä äiti.
No jos auttais että sylittelette hetken ? Useinkaan se lapsi ei "paljon" vaadi kuitenkaan. Jos noin sinnikkäästi on sieltä rampannut pois niin voisi kuvitella että pieni hetki lähekkäin vois auttaa :heart:
Ehkä hän on itsekin jo "pahoittanut mielensä" eikä siksi osaa lopettaa ja rauhoittua ?
Meillä jos jäppinen saa nukkumaan mennessä pimpulapampulakohtauksen niin hänelle jää ns. levy päälle eikä häntä rauhoita edes maammelaulu. Hänet on otettava syliin jossa hän sitten rauhoittuu ja nukkumaanmeno onnistuu sen jälkeen hyvin

Meillä neiti ei oikeastaan koskaan hermostu nukkumaan käydessä, vaikka vempuileekin kyllä.
Jos käy niin että tulee huuto,kiukku,raivo niin usein auttaa se että hetkeksi "unohdetaan" yhdessä se nukkumaan meneminen ja istutaan vaan ja sylitellään. Sitten kun kiukku on mennyt pois, jää lapsi helpommin sänkyyn nukkumaan ihan itsekseen.
Mutta niinhän sitä itsekin varmaan tekisi. Paremmin tulee uni jos esim. miehen kanssa on tullut riitaa ja ne saa sovittua ja vähän haliteltua ennen nukkumaan menoa ?
Mikäpä sitä lapsen pahaa oloa paremmin parantais kuin lämmin syli :heart:
 
On kokeiltu myös niin, että pienempi on viety ensin nukkumaan ja sitten vasta isompi mutta on tapahtunut niinkin, että tämä ihana uhmis on hypännyt nukkuvan pikkusisarensa sänkyyn jolloin toinen heräsi -> taas alkoi meno... Ja selvästikin on vaan uhmaamista kun mummi ja pappa saavat lapset nukkumaan ilman minkäänlaista ongelmaa, isäkin helpommin kuin minä mutta isä on vaan usein tosi myöhään töissä joten nukkumaanlaittaminen on allekirjoittaneen hommaa...
 

Yhteistyössä