Millä viikolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keskenmeno?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keskenmeno?

Vieras
Ei ole oikein kiva gallup-aihe, mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin kysäistä, että milloin/millä viikoilla suurimmalla osalla on ollut keskenmeno/ja ja millä oireilla.

Itselläni keskenmeno oli tasan rv 6 ja alkoi aamulla herättyäni. Oireita oli edellisenä iltana alkannut kova alaselkäkipu, jota en tietysti silloin osannut vielä ajatella keskenmenon oireeksi. Aamulla alkoi ensin tiputteluvuoto ja sitten tuli ihan hulahtamalla.

Heips!

Mulla tuli keskenmeno rv 9+jotain. Aavistin jo heti raskauden alussa ettei kaikki pääty hyvin enkä osannut olla onnellinen vaikka lasta toivottu ja yritetty.
Alkoi pahalla aavistuksella, seuraavana päivänä alkoi pieni ruskehtava vuoto ja illemmalla kunnon vuoto. Aluksi pientä menkkamaista kipua. Se oli ns. keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeillä hoidettiin homma loppuun ja siiten alkoivatkin kunnon kivut (lue: helvetilliset!) ja verta tuli runsaasti.
Pari päivää ennen keskenmenoa huomasin raskausoireiden kadonneen...

Mulla tapahtui keskenmeno raskausviikolla 7. Pieni tiputteluvuoto alkoi jo neljä päivää ennen km:a. Noin vuorokautta ennen km:a vuoto yltyi menkkamaiseksi ja alkoivat kovat vatsapolttelut. Sitten varsinaisena km-päivänä vuoto oli todella valtavaa, ja tuli minullakin tosiaan ihan hulahtamalla. Olin töissä, ja veri tuli nopeasti siteen ja päällihousujenkin läpi. Wc:ssä sitten ulos tuli nyrkin kokoisia klönttejä.. ihan hirvittävää. En osannut kuuna päivänä kuvitella, että rv:lla 7 olisi muodostunut jo noin paljon alkiomateriaalia. Nyt km:stä kulunut kuukausi, ja asia on jo hieman pyyhkiytynyt pois mielestä. Mahdollisen uuden raskauden alkuvaiheessa on varmaankin aika säikkynä..

mulla oli sikiö kuollut kohtuun ilmeisesti jo vkolla 5 tai 6, koska kävin alkuraskauden ultrassa 7+2 ja sikiö ei vastannut vkoja ja oli todella pieni. Eikä sydämen sykettä näkynyt. Lääkäri sanoi, että jos ei keskenmeno tule itsestään 2 vkon kuluessa niin antaa lähetteen kaavintaan. Ultrauksen jälkeen melkein samointein alkoi ruskea tiputteluvuoto. Kuitenkin jo ennen kuin 2 vkoa oli kulunut alkoivat voimakkaat selkäkivut ja ruskea tiputteluvuoto muuttui veriseksi ja klönttiseksi vuodoksi. Selkäkipu muuttui voimakkaaksi menkkamaiseksi vatsakivuksi ja vuotoa oli runsaasti ja tosi paljon isoja verihyytymiä. Vuotoa kesti noin vkon.

Minulla keskeytynyt keskenmeno, joka havaittiin viikolla 9 (kehitys loppunut viikkoon 6). Tama tapahtui 7/05. Nyt uudestaan raskaana, viikkoja taynna 24 ja kaikki hyvin!

Mulla oli järjetön selkä kipu, kyyneleet valui,ku teki niin kipeää.Luulin sitä iskiakseen,sitten 3 viikon päästä ultrassa rv9+3 selvisi ,että just silloin ma:na viikolla 6+3 sikiä kuoli. En osannut heti yhdistää.nyt tiedän,että oli huono merkki

Yhteistyössä