Millä viikolla ultrassa voi havaita sykkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellu

Vieras
Olen menossa ultraan ja mulla on silloin vähintään rv6+4, saattaa olla muutaman päivän enemmänkin. Kuinkahan suuri todennäköisyys on, että silloin voidaan todeta onko kyseessä normaaliraskaus eikä esim. tuulimuna? Millä viikoilla te olette käyny alkuraskauden ultrassa ja syke löytynyt?

Minä kävin menkkojen mukaan 7+0 ja se olikin ultran mukaan 6+5.Syke näkyi =).Tosta tuulimunasta en osaa sanoa mitään muuta ku et joku kyseli täällä samaa ja siihen vastattiin et siinä kyl huomataan onko se tuulimun vai ei.Kyllä joku pistää oikean vastauksen tänne.
Onneksi olkoon =)

Erittäin todennäköistä on, että jos viikot pitävät paikkansa niin kohdusta voidaan havaita sekä sikiö että noilla viikoilla myös syke. Eli tuulimunan mahdollisuus voidaan sulkea pois. Tuossa vaiheessa se on kyllä päivistä kiinni, että näkyykö syke vai ei, eli jos viikkoja olisikin vaikka vasta 6+0 niin ei välttämättä vielä näy, etenkin jos laitteet ovat vähän huonommat.

""Sikiöpussi voidaan luotettavasti identifioida 5. raskausviikon aikana. Sikiöpussin sisältä saadaan heti tämän jälkeen näkyviin pyöreä ruskuaispussi. Alkion olemassa- ja elossaolo saadaan esille viimeistään 6. raskausviikon täyttyessä, ja tästä alkaen alkion pää-perämitan (CRL) mittauksella saadaan sikiöikä selvitetyksi tarkkaan.""

http://www.tekay.fi/

Melko varmasti näkyy syke.

Tuossa ultrassa voidaan pois sulkea tuulimunaraskaus tai kohdunulkoinen eli nähdään onko alkiota ja onko raskaus oikeassa paikassa.

Jos alkuraskauden ultrassa saadaan syke näkyviin, on raskauden todennäköisyys jatkua n. 90% luin jostakin

Kävin ekasta tuulimunaraskaudesta noilla viikoilla ultrassa ja kun lääkäri halusi tuulimunasta varmuuden, jouduin kahdeksi viikoksi odottelemaan ja sit varmistus ultraan. Oli muuten tuskaiset kaksi viikkoa. Tokassa tuulimunassa odottelin tuonne viikolle 11 saakka ja tuulimuna todettiin 100%sti. Nyt kun olen raskaana, niin uskaltauduin ultraan 7+6 ja sikiö näkyi selvästi.
Liian aikaisin kun tuulimunassa menee ultraan niin käy niin kuin minulle, että joutuu pari viikkoa odottelemaan varmistusta. Mikäli hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin niin varmistus on hyvä tehdä ettei tule turhaa keskeytystä.

Sikiön sydämen syke näkyy kun hedelmöittymisestä on kulunut 21 vuorokautta. Jos tällöin ei vielä näy, niin raskaus on ilmeisesti keskeytynyt/tuulimuna (nuo erottaa kyllä sitten toisistaan, esim. ruskuaispussin puuttumisilla ym.)

Itselläni syke näkyi rv 6+0

Huom, näkyy mikäli hedelmöittymisen ajankohta on täysin varmaa. Mikäli hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin ei raskaus ole vielä niin pitkällä kuin oletetaan ja alkiota ei voi löytyä.

Yhteistyössä