Millä viikolla toinen lapsi on syntynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tigru87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja O74:
Usein taitaa mennä se että vaikka kakkonen viihtyisi pidempään masussa niin koko synnytys sinänsä on sitten nopeampi. Itsellä ainakin oli kun esikoista synnytin 16h40min niin kakkosen synnytys kaikkineen kesti 4h56min.

Mulla esikon synnytys oli hieman vajaa 4 tuntia, kakkosen 9 tuntia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Eli näissä tapauksissa toinen on viihtynyt pidempään masussa? Siis mä en kestä enää... |O Jotenkin aattelin toisen tulevan nopeammin.. :headwall:

Kauemmin on viihtynyt masussa, mutta ponnistusvaihe mennyt vauhdikkaammin.

Esikoista ponnistin 7min, kakkosta 1 minuutin (tai mä mitään ponnistaa kunnolla ehtinytkään). Tosin kolmosta ponnistin 13 minuuttia, ettei tämä kyllä ihan päde :D

Mä olen tavallaan pettynyt itseeni kun kummatkin on syntyneet kupin avulla :| esikoisen ponnistusvaihe kaikenkaikkiaan 42min, kuopuksen n 30min. Vauvat eivät olleet edes isoja, eka 2930gr ja toinen 3250gr. Jos joskus tulisi kolmas niin tahtoisin kyllä päästä synnytystapa arvioitiin kysymään, että eikö musta tulisi helpolla pihalle kuin maksimissaan 2,5kg, onko vauvat olleet hieman väärässä asennossa vai enkö mä vaan osaa ponnistaa, vai olisiko tullut jos olisi vähän vielä tarmokkaammin koittanut jaksaa, vai pitäisikö synnyttää toisessa asennossa?? Toisesta kyllä kätilö sanoi, että pää pyöri, mutta kun lääkäri laittoin koevetoon kupin kanssa niin sitten syntyikin ensimmäisellä työnnöllä kupin kanssa.

kauanko teillä on kestänyt 1. ja 2. ponnistusvaihe? entä kauanko kesti synnytykset?
mulla esikoisesta 8h 46min ja ponnistus 8min, mietin että joskos kuopus menis sit nopeemmin.

Elikkäs, miten vaan voi käydä. Turha ainakaan elätellä mitään suurempia toiveita, että syntyisi samoilla viikoilla kuin esikoinen, taikka edes ennen.. :/ Päivä kerrallaan sitten vaan loppuun asti..

Nii, se synnytys nyt olikin tiedossa, että todennäköisesti syntyy reippaammin kuin esikoinen, jota synnytin 3h... Sillä nyt ei oikeastaan ole väliä, tällähetkellä haluaisin vaan että lähtis piakkoin syntymään, alkaa olo olemaan niin pirun tukala..

Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Eli näissä tapauksissa toinen on viihtynyt pidempään masussa? Siis mä en kestä enää... |O Jotenkin aattelin toisen tulevan nopeammin.. :headwall:

Kauemmin on viihtynyt masussa, mutta ponnistusvaihe mennyt vauhdikkaammin.

Esikoista ponnistin 7min, kakkosta 1 minuutin (tai mä mitään ponnistaa kunnolla ehtinytkään). Tosin kolmosta ponnistin 13 minuuttia, ettei tämä kyllä ihan päde :D

Mä olen tavallaan pettynyt itseeni kun kummatkin on syntyneet kupin avulla :| esikoisen ponnistusvaihe kaikenkaikkiaan 42min, kuopuksen n 30min. Vauvat eivät olleet edes isoja, eka 2930gr ja toinen 3250gr. Jos joskus tulisi kolmas niin tahtoisin kyllä päästä synnytystapa arvioitiin kysymään, että eikö musta tulisi helpolla pihalle kuin maksimissaan 2,5kg, onko vauvat olleet hieman väärässä asennossa vai enkö mä vaan osaa ponnistaa, vai olisiko tullut jos olisi vähän vielä tarmokkaammin koittanut jaksaa, vai pitäisikö synnyttää toisessa asennossa?? Toisesta kyllä kätilö sanoi, että pää pyöri, mutta kun lääkäri laittoin koevetoon kupin kanssa niin sitten syntyikin ensimmäisellä työnnöllä kupin kanssa.

Älä nyt itteesi syytä :hug: Pääasia, että vauvat saatiin hyväkuntoisina ulos.

Meidän lapset on kaikki olleet yli 4kg, tyttö oli pienin, 4125g, ja synnytys äärimmäisen helppo.

Yhteistyössä