Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Eli näissä tapauksissa toinen on viihtynyt pidempään masussa? Siis mä en kestä enää... |O Jotenkin aattelin toisen tulevan nopeammin.. :headwall:
Kauemmin on viihtynyt masussa, mutta ponnistusvaihe mennyt vauhdikkaammin.
Esikoista ponnistin 7min, kakkosta 1 minuutin (tai mä mitään ponnistaa kunnolla ehtinytkään). Tosin kolmosta ponnistin 13 minuuttia, ettei tämä kyllä ihan päde
Mä olen tavallaan pettynyt itseeni kun kummatkin on syntyneet kupin avulla :| esikoisen ponnistusvaihe kaikenkaikkiaan 42min, kuopuksen n 30min. Vauvat eivät olleet edes isoja, eka 2930gr ja toinen 3250gr. Jos joskus tulisi kolmas niin tahtoisin kyllä päästä synnytystapa arvioitiin kysymään, että eikö musta tulisi helpolla pihalle kuin maksimissaan 2,5kg, onko vauvat olleet hieman väärässä asennossa vai enkö mä vaan osaa ponnistaa, vai olisiko tullut jos olisi vähän vielä tarmokkaammin koittanut jaksaa, vai pitäisikö synnyttää toisessa asennossa?? Toisesta kyllä kätilö sanoi, että pää pyöri, mutta kun lääkäri laittoin koevetoon kupin kanssa niin sitten syntyikin ensimmäisellä työnnöllä kupin kanssa.