Jos on tehty suunniteltu sektio(eli sovittu päivä), niin entä jos synnytys lähtee käyntii sitä ennen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Miten silloin pitää toimia ja onko kenellekään käynyt näin?
Itsellä vauva perätilassa ja päivää ei vielä päätetty sektiolle. Kääntämään ei enää rupea ja jos ei itsestään nyt käänny oikein päin, niin sektio tehdään. Viikkoja on 36 ja ensi viikolla on päätetään sektion päivästä.
Millä viikoilla yleensä leikataan ja ottaako aikaisemmat synnytykset huomioon?
Itsellä esikoinen syntynyt rv 39. Nyt tässä raskaudessa supistuksia jatkuvasti ja paikat lyhentyneet ja pehmenneet.. Lisäksi puhuivat olevan sormelle auki. Miten voi olla muuten auki jo, jos kerran kohdunkaulaa on vielä sentti-kaksi jäljellä?

Mulla oli sama tilanne; vauva perätilassa ja kaksi aiempaa syntyneet rv38. Leikkauspäivä sovittiin rv:lle 38 ja sanoivat, että jos alkaa syntyä aiemmin, niin sektio tehdään sitten.

suunniteltu sektio tehdään vkolla 39, jos lähtee käynnistyy ennen sitä, niin normisti sairaalaan, siellä tilanne arvioidaan ja jos tarvetta niin sektio tehdään sitten heti. onhan sairaalassa sun paperit, joten näkee ne aikaisempien synnytysten kulun, ei niit muuten huomioida =)

sitten soitat synnäreille, kerrot tilanteen niin pääset sisälle tarkistukseen ja jos on supistuksia sen verran että eivät voi sua kotio päästää, niin tekevät sitten keisarinleikauksen siinä muutaman tunnin / päivän sisään.

T: samassa jamassa ollaan, mulla ens viikolla kans aika sektion varaamiseen... :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
suunniteltu sektio tehdään vkolla 39, jos lähtee käynnistyy ennen sitä, niin normisti sairaalaan, siellä tilanne arvioidaan ja jos tarvetta niin sektio tehdään sitten heti. onhan sairaalassa sun paperit, joten näkee ne aikaisempien synnytysten kulun, ei niit muuten huomioida =)

Ei kaikille tehdä rv 39.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Ei kaikille tehdä rv 39.
Juu, ei tehdä.

Noh, mie kävin synnytystapa-arviossa rv 36+4 jolloin sovittiin sectiopäivä kahden viikon päähän eli se oli joku 38+jotain. Kuitenkin 36+6 meni yöllä lapsivedet, joten ei kun ambulanssilla sairaalaan ja aamulla sit leikattiin. Yöllä olisi leikattu jos olisi alkanut supistella, joku kiireellinen leikkaus meni meidän edelle joten ei suoraa menty yöllä leikkaukseen. Ja siis perätilan vuoksi olli mullakin toi suunniteltu sectio.

aha. no mulle tehtiin ainakin ja silloiset lääkärit sanoi että jos ei ongelmia niin suunnitellut sectiot tehään vkolla 39, laitoin vain sen tähän esimerkiksi noin niinkuin omasta kokemuksestani. sori hirveesti :ashamed:

Minulle sovittiin päivä 39+2.
Jos ois aikasemmin synnytys käynistynyt niin minut ois kiireellä leikattu heti samantien.

2 aikasempaa sektiota oli jo takana ja kohtu uhkaili repeytymisellä niin ei ois ootettu yhtään ja tarkkailtu.
Ei onneksi käynistyny synnytys aikasemmin ja pienin syntyi sovitusti tuolloin 39+2.

aha. no mulle tehtiin ainakin ja silloiset lääkärit sanoi että jos ei ongelmia niin suunnitellut sectiot tehään vkolla 39, laitoin vain sen tähän esimerkiksi noin niinkuin omasta kokemuksestani. sori hirveesti :ashamed:

Lääkärit huomioivat myös mahdolliset aiemmat synnytykset.
Koska meidän kaksi ekaa syntyneet rv38 (alakautta), kolmas leikattiin myös rv38. Sanoivat, että todennäköisesti alkaa kuitenkin syntyä niihin aikoihin ja sitä riskiä ei oteta joten suosiolla leikkaus samoihin aikoihin.

Yhteistyössä