Millä tavalla teistä kannattais miehen kanssa raha- asiat hoitaa, kun eri osoitteetkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mjuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mjuu

Vieras
Siis kun, mies on ottanut puheeksi ( selvennän tässä vaiheessa, että yhdessä ollaan oltu vasta 3kk) että mun pitäis alkaa myös kustantamaan bensoja, vaikka en hänen autoonsa kyllä käytä. Hän vetos siihen, että kun hänen autolla liikumme, niin mun sitä pitäisi myös joskus tankata. Koska hän joskus ( pyytämättä siis ) maksaa ruokaa meille. Hän siis oleskelee mun asunnossa, kun mun on lapsen kanssa vaikeampi olla hänen kotonansa. Eli minä opiskelen ( tulot eivät ole huimat ) , elätän lapseni, ostan ruokaa, maksan laskuni, linkkakortin yms. menoja ja vielä pitäisi tankata miehen autokin! Vaan sen takia, että hän kustantaa joskus ruoka ostokset, mikä musta on taas ihan oikein koska kyllä hänkin ihan kiitettävästi syö ruokaa. Tuntuu että tuossa asiassa ollaan umpikujassa. Nyt on tilanne sit sillein, että kun hänen työpaikkansa sijaitsee melkein vieres, kun mun harjoittelu paikka ja sinne menen aamusin hänen kyydissä niin yrittää selitellä matkalla, että tankatakkin vissiin pitäisi. Vihjailevasti siis. Ja kuitenkin kun hän pääsee myöhemmin, niin olen linkkakortin hommannut että kyyti on minulle pois työpaikalta. En näe tuossa mitään järkeä mun tankata, kun hän joka tapauksessa menisi aamulla sinne töihin. Huoh... mä en tiedä. Jos oisin rikas, niin tankkaisin hänen autonsa niin pääsee hän sillä ajelemaan... :D

Kannattaa heti suhteen alussa tehdä selväksi raha-asiat, ei sitten tartte vuosienkin jälkeen kyräillä :) Me ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä jo 11 vuotta ja en oo koskaan joutunu tankkaan hänen autoaan pakosta. Ihan omasta tahdosta tottakai kun itsekin sillä ajan. Mut ei oo miehen koskaan tarttenu vihjailla. Meillä ei kyllä oo koskaan muutenkaan maksettu mitään ns.puoliksi, se ei oo vaan ollu meidän tapa.

Mun mielestä sun kannattaa maksaa tottakai laskut ja ruoat itselle ja lapsillesi niinku oot tähänki asti tehnyt. Varmasti sulla on enempi menoja ku miehellä? Miehen on aika kohtuutonta pyytää tankkaan autoaan,jos sulla on omaki auto?

Mies tuo omat ruokansa mukanaan, eikä syö teidän kaapista. Sinä kuljet bussilla töihin, jos hyvä matkaseura ei riitä maksuksi.

Mun opiskeluaikana eksän kanssa oli myös tää omat ruuat -juttu, vaikka asuttiin saman katon alla. Syy ihan siinä, et mä söin vaan kaikkee terveellistä ja tosi vähän, ja mies sitten söi paljon ja kaikkee. En halunnu, et se vetää mun salaatit ja lisäksi joutuisin ostamaan sille vielä lihiksiä :D Pienestä opintotuesta... Hyvin meni. Tosin ero tuli sitten myöhemmin ihan muista syistä. Nyksän kanssa kaikki on yhteistä eikä katota kuitteja. Molemmat kerran töissä ja tienaa, yhteinen talous..

Ei ole tullut esille niinkään piheyteen viittaavaa, mutta selvää on se että hän on tässä rikkaampi osapuoli ja tiedän hänellä olevan rahaa myös ainaiseen tankkaamiseen. Ja jos asia mietitään näin, hänen oma asuntonsa sijaitsee 30km päässä, jonne hän ajaisi joka päivä ja aamusin tänne suunnalle töihin jossa asun niin aikamoista säästöä jo tulee, kun hän ei sinne kotiinsa aja, kuin joskus. Täytyis jotenkin hänen kanssa asia saada käytyä läpi. Vihajaileminenkin on niin rasittavaa, sanois nyt suoraan niin minä sanoisin myös sanottavani. Ja linkalla menisin aamulla, jos vain se oisi mahdollista. Mutta myöhempään jos joskus menen, kuin seitsemään niin toki linkalla menen aamuisinkin. Ja mulla ei ole omaa autoa. Eikä sellaista ole vara vielään pitää. Ja voin sanoa, kertaakaan en ole miehelle sanonut, että täytyy päästä johonkin nimenomaan hänen autollansa. Hän itse kyllä tuputtaa sitä autoa mulle, että saan käyttää jos tarvitsen. Mutta en ole kertaakaan käyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja äääpeeee;23086542:
Ei ole tullut esille niinkään piheyteen viittaavaa, mutta selvää on se että hän on tässä rikkaampi osapuoli ja tiedän hänellä olevan rahaa myös ainaiseen tankkaamiseen. Ja jos asia mietitään näin, hänen oma asuntonsa sijaitsee 30km päässä, jonne hän ajaisi joka päivä ja aamusin tänne suunnalle töihin jossa asun niin aikamoista säästöä jo tulee, kun hän ei sinne kotiinsa aja, kuin joskus. Täytyis jotenkin hänen kanssa asia saada käytyä läpi. Vihajaileminenkin on niin rasittavaa, sanois nyt suoraan niin minä sanoisin myös sanottavani. Ja linkalla menisin aamulla, jos vain se oisi mahdollista. Mutta myöhempään jos joskus menen, kuin seitsemään niin toki linkalla menen aamuisinkin. Ja mulla ei ole omaa autoa. Eikä sellaista ole vara vielään pitää. Ja voin sanoa, kertaakaan en ole miehelle sanonut, että täytyy päästä johonkin nimenomaan hänen autollansa. Hän itse kyllä tuputtaa sitä autoa mulle, että saan käyttää jos tarvitsen. Mutta en ole kertaakaan käyttänyt.

Sittenhän voit periä mieheltä puolet (tai osan) vuokrasta/vastikkeesta ja sähkölaskusta, sekä vesimaksun. Eiköhän sillä jo auton joskus tankkaa ;)

Mahtaa tulla kivasti riitoja jos muutatte yhteen, jos nyt jo on noin hankalaa raha-asioiden kanssa. Kun mä opiskelin ja mies vietti paljon aikaa mun luona, se kävi usein ruokakaupassa ja kuljetti mua autolla jonnekin (mulla ei ollut autoa) mutta ei se siitä rahaa pyytänyt. En mäkään pyytänyt siitä rahaa että korjasin sen vaatteita ja siivosin sen kotona tai että autoin joskus miestä työjuttujen kanssa että tulivat nopeammin hoidetuksi.

Kun mies seuraavan kerran sanoo, että pitäs vissiin tankata tai jotain, niin huokaa sinäkin syvään ja totea että: ”Niin... Pitäs myös käydä ruokakaupassa, ostaa lapselle uudet kengät, maksaa sähkölasku ja vuokra, puhelinlaskukin erääntyy ja linkkakorttikin menee ensviikolla uusittavaksi. Mie voin kyllä tankata, jos sie haluut ottaa osaa noihin muihin menoihin.”

tuollainen, ei kyl kovin positiivinen kuva tullut miesystäväsi luonteesta.. viittaa paremminkin pikkumaiseen, epäreiluun ja pihiin luonteeseen. Taitaisin kieltäytyä ja huomauttaa, ihan nätisti ensin, ettei vaatimuksessa ole mitään kohtuutta eikä järkeä.. mutta jos sama jatkuisi, tai tulisi muita vastaavia juttuja, saattaisin dumpata koko ukon..
ei siksi, että raha sinänsä olisi äärimmäisen tärkeään (tai siksi, kuten joku tännekin tulee ihan kohta kiljumaan, että hölmönä olettaisin et mies maksaa kaiken ja plää plää :D ) vaan siksi, että tuonluontoiset ihmiset vaan tuppaa olemaan.. no.. tosi keljuja.

Mene bussilla, jos sinulla kerta on sellainen bussikortti, jolla saa mennä kk:n aikana niin paljon kuin haluaa... Niin tai opiskelijana sellainen lippu olisi kaikkein järkevin, jos päivittäin mitää matkustaa ainakin 2 matkaa. Ajakoon mies sillä autollaan. Tosin veikkaan, ettet tule olemaan kovin kauaa noin pihin miehen kanssa.

Exäni oli just tollanen. Rupesin sitten kulkemaan bussilla, niin hän pakotti minut tuomaan ruokakassit bussilla vaikka itse liikkui autollaan... Voitte arvata, että miksi kirjoitan exästä. Nykyiseni mies pitää tuollaisia jätkiä täysinä luusereina!

Varmasti ihana tyyppi kun oot sen kaikista muista itselles kaveriksi seulonut mutta kyllä tuommonen vihjailu tankkaamisesta aikamoista itaruutta osoittaa. Oon samaa mieltä nimimerkki aurinkokunnan kanssa. Kerro ihan rehellisesti ja rakentavasti että sori ukkoseni mutta ei oo rahaa millä maksaa.

miettisin kyllä vielä suhteen pidemmälle viemistä tuollaisen miehen kanssa. Onhan selvää, ettei hänen kanssaan koskaan pysty tasavertaisia raha-asioita kehittämään. On nyt töissä, ja vaatii sulta bensarahoja, vaikka ilmeisesti majailee paljon sun nurkissas ja syö sun jääkaapistas? Ei kuulosta oikeen kovin hyvältä, et jo noin lyhyen seurustelun jälkeen alkaa vaatimaan sulta vähistä rahoistas korvausta bensasta...

Yhteistyössä