Millä saada nuhainen vauva juomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Meillä 8,5kk tytöllä kova nuha ja nenä ihan tukossa. Pientä lämpöäkin tuli eilen. Ongelmana on, että ei saa imettyä tuon tukkoisen nenän takia tissiä ja muuta ei suostu muutenkaan juomaan.

Muutaman kerran on onnistunut, kun olen ensin laittanut keittosuolaliuosta nenään ja imenyt Friidalla ja sitten heti peään imettänyt. Useimmiten ei kuitenkaan sekään auta. Äsken lypsin maitoa ja juotin puoliväkisin Panadolin ruiskulla, eilen samalla tavalla juotin vettä. Mutta kun ei tuossa saa menemään kun 30-40ml maksimissaan ja onhan 9 kiloisen lapsen normaalikin nesteentarve jo yli litran vuorokaudessa.

Nokkamukia tai tuttipulloa ei huoli terveenäkään, saati sitten nyt. Tätä on nyt jatkunut kolme vuorokautta ja alkaa oikeasti huolettaa ettei vauva sa tarpeeksi nestettä.

Suht virkeä on kyllä, ei oikein jaksa naurattaa mutta leikkii vähän. Nukkuu paljon.

En haluaisi viedä lääkäriin kunnes on ihan pakko, siellä on kuitenkin sitten taas muita pöpöjä kerättävänä. Puhelinajan sain lääkärille iltapäiväksi, mutta jos olisi jotain hyviä vinkkejä teillä jo ennen niin hyvä.

Kiitos :flower:

Eipä taida muu auttaa kuin jatkaa sillä ruiskulla tai lusikalla kun nestettä olis alas saatava vaikka väkisin. Oletko kokeillut osaisko pillillä imeä? Se on toisista niin uutta ja ihmeellistä että sitä kautta menee vaikkei muuten menekään. Oma poika oli tosin varmaan lähemmäs vuoden ennen kuin hokas miten pillin kanssa pitäis toimia.

Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla tota pilliä seuraavaksi! Olin unohtanut koko pillin.

Meillä on muutenkin ollut ongelmana tämä pelkän tissin kelpuutus niin nyt vielä kun on nokka ihan tukkeessa niin ei mene mitään alas :/

Puuh, onneksi mies tulee tänään aiemmin kotiin niin ei tarvi itse olla ihan koko ajan ruiskulla juottamassa..