Millä rv:lla suunniteltu sektio tehty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
kiitos vastanneille! Saitteko itse "valita" päivän? Tai pystyitkö vaikuttamaan omilla toiveilla?

Mulle on tehty 2 suunniteltua sektiota. Sain valita kahdesta-kolmesta päivästä sopivan. Kaikki päivät oli viikolla 39.

kiitos vastanneille! Saitteko itse "valita" päivän? Tai pystyitkö vaikuttamaan omilla toiveilla?

Mulle tarjottiin eka sektiota viikolle 39+2. Sain puhumalla aikaistettua viikolla, koska oli jonkin verran suppareita, ei oikein voinut tehdä mitään kun masua jo kiristeli. En halunnut joutua hätäsektioon ja onneksi oli aivan ihana lääkäri, joka suostui pyyntöön.

En varsinaisesti saanut valita,kysyivät kyllä sopiiko heidän valitsemansa päivä. Mielellään leikkaavat mahd. myöhään että vauva kunnolla "valmis" kun meidän sairaalassa ei mitään vauvojen teho-osastoa jos ongelmia tulee.

Kävin eilen juuri sopimassa ajan ja se tehdään sitten viikoilla 38+1. Sain vaikuttaa päivään siten, että lääkäri sanoi, että kuhan se tehdään vko38-38+5, että viidestä päivästä sain sen "mieluisen" sitten ottaa.

viikolla 39+3 vauvan terveydentilan vuoksi.
Alatiesynnytys olisi ollut liian riskaabelia.

Ehdottelivat päiviä ääneen ja todettiin yhdessä että yksi päivä on kaikista paras.

Eka sektio 37+5
Toinen ja kolmas 39+5.
Tällä viimeisellä kerralla lääkäri olisi leikannut viikkoa ennen, mutta pyysin tammikuun puolelle ja näin tehtiin. Tosin piti käydä lisäultrassa siinä välillä.

Mulla oli kaksi suunniteltua sektiota kohdun supistelemattomuuden takia.
Ensimmäinen sektio rv 39+6, toinen rv 39+4. Saimme hiukan vaikuttaa päivään. Jälkimmäisessä olisimme oikeastaan halunneet mennä vähän yli rv 40. Vauvan LA nimittäin oli 31.12., ja mietimme, olisiko vauvan "fiksumpaa" syntyä alkuvuodesta kuin loppuvuodesta. Lääkäri kuitenkin tykkäsi, että sektio kuuluu tehdä ennen LA:ta.

Mulle tehtiin sektio viikoilla 39 siis ihan suunniteltu. lapsi iso ja perätilassa. synnytys alkoi päivää ennen kuin piti tehdä sektio.. kiireellä tyksiin ja leikattiin.. ei silti onneks hätäsektiolla. Mies oli siis mukana.. oli se aika jännää!

Yhteistyössä