Millä rv:lla jo hyvät selviytymismahdollisuudet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ;(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin se menee. Mä jouduin sairaalaan rv 26 suppareiden takia ja kävin silloin lastenteholla KYS tutustumassa. He hoitavat siellä jatkuvasti jopa näitä rv25 ja 26 syntyneitä joista suurin osa selviää hienosti.

Oletko saanut kortisonipiikit? Ne auttavat keuhkoja kypsymään ja vauvan ennuste paranee joka päivältä jonka hän saa olla massusi suojassa. Silloin kun olin sairaalassa juttelin lastenlääkärin kanssa että rv30 asti jos mennään niin on jo tosi hyvä tilanne.

en tiedä asiasta kunnolla, mutta itse olen reilu parikymmentä vuotta sitten syntynyt 32+ viikolla ja aivan hyvin pysyin hengissä :) ja nykyään keskostenhoito on varmasti monin verroin parempaa.

32rsv ..ei enään esteitä juurikaan ..toki aina poikkeuksia on . Mutta keskolassa hoidetaan paljon myös pieniä ..500g -1000kg painosiakin . Lapsen kokokin on aika ratkasevaa...ja tietty ne viikot. Mutta 29rsv ..on jo hyvin ... :) Meil 33rsv synty aikanaan tyttö...( eli kohta 2v sitten)

Siihen kannattaa henkisesti varautua että aikaisilla viikoilla syntynyt keskonen joutuu olemaan sairaalassa ja vauvateholla pitkään. Monesti laskettuun aikaan asti. Komplikaatiot ovat mahdollisia ja niistäkin selviää. Suurin osa kuitenkin noilla sun viikoilla syntyneistä selviää hienosti, vaikka aina mahtuu joukkoon joku epäonninen.

Muistan kyllä niin hyvin kun vuosi sitten keväällä jokaista päivää ja viikkoa odotti sairaalassa niin kovin että jos vielä vähän matkaa päästään niin hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Siihen kannattaa henkisesti varautua että aikaisilla viikoilla syntynyt keskonen joutuu olemaan sairaalassa ja vauvateholla pitkään. Monesti laskettuun aikaan asti. Komplikaatiot ovat mahdollisia ja niistäkin selviää. Suurin osa kuitenkin noilla sun viikoilla syntyneistä selviää hienosti, vaikka aina mahtuu joukkoon joku epäonninen.

Muistan kyllä niin hyvin kun vuosi sitten keväällä jokaista päivää ja viikkoa odotti sairaalassa niin kovin että jos vielä vähän matkaa päästään niin hyvä niin.

Niin se varmasti on. Täytyy toivo,että mekin päästään levon ansiosta vielä pidemmälle;)

Mulla on aina siinä viikolla 24 kivi tippunut sydämeltä, että nyt on kohtuullisen hyvät mahdollisuudet lapsella selvitä hengissä, jos sattuu syntymään. Ja kaikki siitä eteenpäin on aina parempi.

Viikolta 24 tehdään "kaikki" vauvan selviämisen eteen, koska mahdollisuudet selvitä alkaa olla jo aika hyvät. Sitä ennen ei usein hoideta, jos alkaa syntyä...Kun selviytymismahdollisuudet niin huonot.

Yhteistyössä