Miltä tuntuu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä vauvan laskeutumisen huomaa siitä, että oma olo ei ole enää yhtä tukala... Vauva on paljon alempana eikä paina niin tuonne ylös. Laskeutuu ensisynnyttäjillä usein muutaman viikon ennen syntymää, mutta varsinkin uudelleen synnyttäjillä saattaa laskeutua vasta syntyessään :D pään kiinnittymisestä en tiedä huomaako sitä itse mistään, mutta kätilö voi tunnustella. minulla tuntui ekalta, että kuin vauva olisi niin alhaalla, että pää tuntuu jalkojenvälissä tavallaan...Kumma tunne!

Eli tää ei ole sitä :'(

Tuntuu niin pahalta, koskee kamalasti alavatsaan, viikkoja nyt vasta 31 täynnä.

Mitä kummaa tää voi olla, inhottava kipu ja painon tunne alamahalla, jatkunut kaksi päivää. Kävellessä sattuu kuin synti ja välillä levossakin vihloo inhottavasti myös ylemmäs mahaan.

Millaiset oireet pissatulehduksessa on??

No sitä mietin minäkin, mutta tuntuu ettei se täti ota vakavasti, ja että vain turhaan marisen :'( Kun viimeksi sanoi, että huolehdin liikaa kun kysyin mistä se voi johtua, kun oli valkuaista virtsassa. Jotenkin jäi sitten sellainen olo, ettei pitäisi niitä turhaan vaivata. Ja kun on niin helkkarin vaikee tietää mikä on normaalia, raskauteen kuuluuvaa kipua ja mikä ei. Ja mistä pitäisi ottaa yhteyttä neuvolaan. Eka raskaus siis kyseessä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 21:16 kipuileva kirjoitti:
No sitä mietin minäkin, mutta tuntuu ettei se täti ota vakavasti, ja että vain turhaan marisen :'( Kun viimeksi sanoi, että huolehdin liikaa kun kysyin mistä se voi johtua, kun oli valkuaista virtsassa. Jotenkin jäi sitten sellainen olo, ettei pitäisi niitä turhaan vaivata. Ja kun on niin helkkarin vaikee tietää mikä on normaalia, raskauteen kuuluuvaa kipua ja mikä ei. Ja mistä pitäisi ottaa yhteyttä neuvolaan. Eka raskaus siis kyseessä.

älä soita neuvolaan vaan suoraan tk:hon jos neuvolassa ollaan tuollasia :hug:

Kiitos!

Ongelma on se, ettei ne anna sinne tk:een aikoja, sanovat aina, että ei oo. Ja ei kai olekaan, kun ei ole lääkäriä. Eli vähän on retuperällä meidän kunnassa nää terveyspalvelut :headwall:

Osaisko kukaan sanoo mitä tää vois olla? Onko jollain ollut tälläistä 30+ viikoilla???

mene vaikka yksityiselle tai mene tk:hon ja sanot että pois et lähde ennen kuin on tutkittu mikä on.ei mulla ollut ainakaan mitään isoa kipua kummassakaan raskaudessa.jos olet jo niin kipeä että on paha olla niin lääkäriin ja sanot että se on tutkittava.

Etteivät olisi kivuliaita supistuksia? Minulla ainakin supistukset tuntuivat alavatsalla. Toinen, mikä tulee mieleen, on liitoskivut, mutta ne nyt eivät niinkään vatsalla tunnu, vaan häpyluussa.

Koeta saada huomenna aamulla itsellesi päivystysaika t:.sta. Pakkohan niitten on päästää sinut päivystykseen esim. toiselle paikkakunnalle, jos teillä ei ole siellä lääkäriä, tai tutkimuksiin synnytyssairaalaan. Pysy asian suhteen lujana, että lääkärille on päästävä! :hug:

Kiitos siskot :'( :flower: Ootte ihania!! Taidan yrittää nyt josko uni tulisi ja saisi edes vähän nukuttua, vaikkakin sitten pätkissä niin kuin kaksi edellistä yötä. Ja aamulla soitan neuvolaan tai terveyskeskukseen.

KIITOS vielä teille :hug:

Joko ehdit nukkumaan :(

Soita huomenna neuvolaan ja pyydä/vaadi lähete labraan virtsatulehduksen pois sulkemiseksi. Minulla oli kivuliaita supistuksi (en voinut nousta seisomaan) eikä mitään muita oireita ja pissatulehdushan se oli. (rv 25)

Juo nestettä ja lepää. MUTTA MUISTA SOITTAA. Pissatulehdus voi olla kohtalokas vauvalle jos sitä ei hoida.

En ehtinyt vielä koneelta. Kiitos meitsi! Täytyy tosiaan soittaa heti aamulla, mulla ollut ennenkin noita pissatulehduksia, mutta ei raskausaikana. Mitä ne sitten siihen määrää, vai voiko jotain lääkettä ottaa raskaana ollessa?
Ja eikös pissatulehduksessakin voi ola oireena alamaha kipu??

Minulle määrättiin selexid (äitiyskortti oli tässä koneen vieressä :) siitä tarkistin) ja rv näkyy olleen 24 tuolloin. Kipu oli juuri alavatsassa ja ne oli minulla supistuksen omaisia siis välillä hävisivät, mutta suorassa en kyennyt kävelemään.

Sano neuvola-tädille ettet kykene olemaan edes levossa niin ottaa sinut tosissaa. Minä tuon tapauksen jälkeen kipuillessani vastaavalla tavalla soitin useammankin kerran neuvolaan ja käskin kirjoittamaan tuon lähetteen labraan ja kävin antamassa näytteen. Onneksi ei uusiutunut.

Jos et mihinkään muualle pääse niin soita synnärille ja kerro että kipu on kova, yleensä ottavat sinne ihan heti jos ei ole sikamaista ryysistä. Itse ainakin aikoinani pääsin näin jälkeenpäin ajateltuna melkein liiankin helposti kun oli vähän epävarmuutta kaikenlaisien kipujen kanssa myös.

Yhteistyössä