Millä raskausviikolla pitää tosissaan alkaa seurata vauvan liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dih
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dih

Vieras
Niin. Mulla menossa nyt rv 23+ ja aina sillon tällön vauva on melko hiljainen. Nyt ollut pari päivää jo yllättävän hiljainen. Olen kuitenkin tiedostanut muutamia liikkeitä, mutta en todellakaan sitä kymmentä liikettä tuntiin. Vai oliko se edes noin? Missä vaiheessa raskautta pitää siis tuo 10 liikettä tuntiin alkaa laskemaan? Ja onko muilla vielä ollut 23+ viikoilla niin että vauva potkii sillon tällön ja on päiviä jotka on todella paljon hiljasempia potkujen suhteen kuin toiset päivät?

Rv 24 eteenpäin, eli sen jälkeen kun lapsella alkaa olla jotain tsäänssejä selviytyä kohdun ulkopuolisesta elämästä. Sitä ennen ei voida tehdä oikein mitään.

[QUOTE="a p";23237625]Ei mulla ei ole mitään syytä vielä huoleen kun vauva on ollut melko hiljainen masussa nyt viikonlopun? On kyllä liikkunut, mutta paljon vähemmän kuin esim. viikolla jne.[/QUOTE]

Ei todellakaan. Noilla viikoilla vauva voi vaikka ihan kokonaan lakata vielä tuntumasta, jos kääntyy potkuttelemaan selkää tms. Itselläni oli vielä viikolla 29 sellaisia päiviä, että ei juuri tuntunut kaverin liikkeet koko päivänä. Tosissaan jouduin vielä 32 viikolla miettimään, että onkohan tänään tullut se 10 liikettä per päivä.

[QUOTE="a p";23237625 begin_of_the_skype_highlighting**************23237625******end_of_the_skype_highlighting]Ei mulla ei ole mitään syytä vielä huoleen kun vauva on ollut melko hiljainen masussa nyt viikonlopun? On kyllä liikkunut, mutta paljon vähemmän kuin esim. viikolla jne.[/QUOTE]

Noilla viikoilla se asukas on vielä niin pieni, että on saattanut hyvinkin kääntyä vaikka selkää kohden ja monotella sinne, jollon niitä ei tunne, ellei erikseen ala seuraamaan, eikä välttämättä sillonkaan.
Ja tosiaan kun pieni pääsee pyörimään vielä ihan miten sattuu, ei ne kohdun reunat aina osu niiden liikkeiden tielle, ja pelkät pienet hipasut kohdun reunaanhan ei tunnu vanhemmalla missään.
Eli sinuna en olisi huolissani :)

Ei todellakaan. Noilla viikoilla vauva voi vaikka ihan kokonaan lakata vielä tuntumasta, jos kääntyy potkuttelemaan selkää tms. Itselläni oli vielä viikolla 29 sellaisia päiviä, että ei juuri tuntunut kaverin liikkeet koko päivänä. Tosissaan jouduin vielä 32 viikolla miettimään, että onkohan tänään tullut se 10 liikettä per päivä.

Tässä on se ero, että esimerkiksi minä olen tuntenut liikkeet rv 13 lähtien. Rv 17 lähtien päivittäin, 18-19 jo useamman kerran tunnissa. Nyt rv24 ja jos en tuntisi liikkeitä koko päivänä, lähtisin kyllä tarkistuttamaan, koska se ei olisi vauvalle tyypillistä. Minusta pitää aina ottaa huomioon millä tavalla vauva on liikkunut aiemmin ja miten on itse liikket tuntenut. Ap:n tilanteesta en oli silti huolissani kun liikkeitä on kuitenkin ollut.

Mulla oli noilla viikoilla joskus niin etten joka päivä tuntenut edes mitään liikkeitä. Huolestuttihan se kyllä joo, ja on ikävää elää epätietoisuudessa. Mutta tosiaan vauva on vielä niin pieni, ja mahtuu kääntyilemään hyvin ja liikkeet ei siksi aina tunnu. Ja istukan paikallakin on merkityksensä jos on esim. etuseinämässä.

Yhteistyössä