Millä raskausviikolla kannattaisi lopettaa siivoustyö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epävarma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epävarma"

Vieras
Siivouskohteeni on suhtkoht kevyt. Eniten mietityttää aikaiset aamut, joudun pomppaamaan ylös aamuyöstä ja koko loppupäivä menee sitten horteessa. Raskauden kannalta siis unen vähyys..

Onko sinulla siis ennestään pieniä alle kouluikäisiä lapsia? Tai siis miten et saa nukuttua?

Sairauslomallehan pääset vaivoista jos lääkäri sellaisen katsoo sinulle tarpeelliseksi. Muuten kai äitiysloman alkuun pitäisi tehdä töitä.

Mene aikaisemmin nukkumaan tai nuku päikkärit. Ei tuo unen vähyys kuulosta miltään sairaudelta, jonka vuoksi sairaslomaa saisi. Mutta lääkärihän sen päättää. Ellet sitten aikonut irtisanoutua?

Lähinnä kiinnostaisi kuulla "kollegoiden" mielipiteitä. Miten pitkään te olette jaksaneet tehdä siivoustyötä? Tai kokeneet sen turvalliseksi raskauden aikana.

No mä taisin olla loppuun asti. Työssä siis siivousta, sitten mm. kaikkea muuta fyysistä. Toki olin väsynyt, mutta siis en kokenut etten olisi voinut töitä tehdä... Eikä kai väsymys vaikuta mitenkään siihen lapseen. Enemmän mietin siivousaineita ja niiden suhteen turvallisuutta. Sekä siivouskoneiden käyttöä.

Mä jäin saikulle kaksi viikkoa ennen äitiysloman alkua. Siihen asti jaksoin hyvin, otin kyllä ruokatauolla usein kevyet päikkärit (palkaton ruokatauko) :D

Mulla ei ollut kovin kevyet kohteet..

Yhteistyössä