Millä perustein voi hakea pulipv,vai mikä osapäivä paikkaa päiväkodista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinuska

Vieras
Elikkäs siis meillä on kaksi lasta. Toinen vauva,toinen reilu 4 vuotias.
Haluaisin pojan puheen/kehityksen/kavereidenkin takia hänet vaikka siksi minimi ajaksi päiväkotiin.
Mutta voinko hakea päiväkotipaikkaa pojalleni vaikka olen kotona?
Ja millä perustein...
tai siis,voisiko joku hiukan avittaa ja neuvoa tässä asiassa:)

Meillä ainakin tyttö 3v on hoidossa 1 pv viikossa alle 5 tuntia vaikka olenkin kotona vauvan kanssam jäi tosin vanhaan hoitoonsa eli voi olla vaikeaa saada paikkaa mutta ainahan voit kokeilla.

Jos puheen kanssa ongelmia niin puheterapeutti voi kirjoittaa lausunnon jossa puoltaa päivähoidon tarvetta.
Meillä nyt 4.5v poika on aloittelemassa päiväkotiuraa, puolipäiväisenä. Kotiin jää vielä vajaa 3v tyttönen ja vauva.
Pojalla vähän isompia ongelmia puheen suhteen, joten lausunto oli neurologilta.

ekana katsoisin oman paikkakunnan sivuilta mitä siellä sanotaan puolipäivähoidosta ja maksuista. Sitten kysyisin neuvolasta ja/tai päiväkodista, miten toimia kun haluaisi lapsen päiväkotiin puheenkehityksen vauhdittamiseksi. Käsittääkseni paikan saa nopeammin ja se on maksuton, jos hoitoon on todella syytä. Voin olla väärässäkin. Kotihoidontuen sisarkorotukseenkin se saattaa vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Jos puheen kanssa ongelmia niin puheterapeutti voi kirjoittaa lausunnon jossa puoltaa päivähoidon tarvetta.
Meillä nyt 4.5v poika on aloittelemassa päiväkotiuraa, puolipäiväisenä. Kotiin jää vielä vajaa 3v tyttönen ja vauva.
Pojalla vähän isompia ongelmia puheen suhteen, joten lausunto oli neurologilta.

juu,puheterapeutille ollaan menossa huhti-toukokuun vaihteessa...Pitääpä ottaa selvää asiasta.
Kiitos

Meil poika (4v 4kk) aloitti puolipäivähoidon pari viikkoa sitten. Puheterapiaan odotellaan yhä aikaa, se yksi peruste päiväkodille, että on lähete sinne. Itse olen kotona vauvojen (10kk) ja tytön 2v 3kk kanssa. Ja poika siis ti ja pe klo 9-14 päiväkodissa.

eikai sun travi sitä sanoa miksi paikkaa haet. sitten jos kysyvät voi perustella että se olisi lapselle hyväksi sikis ja siksi.

ja toki sä voit sitä lapsellesi hakea!

Yhteistyössä