millä perusteilla saa tai ei saa starttirahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä myönnetään!
Yks tuttu on justiinsa aloittanut yrityksen ja saanut starttirahaa!
Aikanaan kun olen ensimmäisen yritykseni laittanut pystyyn, en starttirahaa saanut, en vain nyt enää muista miksi :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä myönnetään!
Yks tuttu on justiinsa aloittanut yrityksen ja saanut starttirahaa!
Aikanaan kun olen ensimmäisen yritykseni laittanut pystyyn, en starttirahaa saanut, en vain nyt enää muista miksi :/

Yrityksen toiminta ei saa ainakaan alkaa ennen starttirahan myöntämistä.

No nämä kumpikaan jo mainittu ei ainakaan estäisi starttirahan saamista kohdallani.
Toiminta ei ole vielä alkanut ja alan yrityksiä ei tietääkseni kaupungissa vielä ole.

No tässä ainakin jotain ehtoja:

- ei saa olla jonkun toisen palveluksessa
- yritys ei saa olla toiminnassa ennen hakemuksen toimittamista
- hakemus pitää sisältää mm. liikeidean, kannatuslaskelmia jne.

Ainakin täällä meidän paikkakunnalla on yritysneuvoja työkkärin yhteydessä. Kannattaa mennä hänen juttusilleen aluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No tässä ainakin jotain ehtoja:

- ei saa olla jonkun toisen palveluksessa
- yritys ei saa olla toiminnassa ennen hakemuksen toimittamista
- hakemus pitää sisältää mm. liikeidean, kannatuslaskelmia jne.

Ainakin täällä meidän paikkakunnalla on yritysneuvoja työkkärin yhteydessä. Kannattaa mennä hänen juttusilleen aluksi.

Kiitos!
Otankin heti huomenna yhteyden työkkäriin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja fgh:
mulle myönnettiin juuri. työn täytyy olla laskettavissa kokopäiväiseksi ja kannattavaksi, se riittää. paits et partureille ei myönnetä.

Pitikö olla joku yrittäjä kurssi tms käytynä?

Kaupallinen koulutus tai yrittäjäkurssi pitää olla käytynä. Ainakin täällä.

mulle myönnettiin juuri. työn täytyy olla laskettavissa kokopäiväiseksi ja kannattavaksi, se riittää. paits et partureille ei myönnetä.

No siihen se sitte tyssää sekin :/
Ei siihen auttaisi se, että on joskus jo ollut yrittäjä? :D

No siihen se sitte tyssää sekin :/
Ei siihen auttaisi se, että on joskus jo ollut yrittäjä? :D

Miksi et voi käydä yrittäjyyskurssia?

ei tarvii olla käytynä yrittäjäkurssia, sen voi suorittaa starttirahan myöntämisen jälkeen. mulle myönnettiin alkuvuodesta ja kävin toukokuussa yrittäjäkurssin.

tuo yrittäjäkurssi on perushöpinää yrittäjyydestä, tuttua oli ennestään mut silti ihan kiva kun siellä oli yrittäjiä kertomassa omasta yrittäjyydestä. ja tietty oli kaikkea kannattavuuslaskentaa, tuki ja laina-asioita ihan kaikkea. googleta niin löydät kurssiohjelmat ja myös starttirahan vaatimukset. sitä voi muuten saada hoitovapaallakin. itse saan kotihoidontukea, kuntalisää ja starttirahaa 900e (vähän vajaa)

Alkuperäinen kirjoittaja sgdg:
ja kaupallinen koulutus ei yksinään riitä, se mulla oli mut yrittäjäkurssi täytyy jossain vaiheessa starttirahan saamista käydä (ei kuitenkaan ennen tarvitse).

Kyllä riitti kaupallinen koulutus (KTM) ainakin pari vuotta sitten. Ei tarvinnut erikseen käydä mitään kurssia.

Alkuperäinen kirjoittaja sdfg:
tuo yrittäjäkurssi on perushöpinää yrittäjyydestä, tuttua oli ennestään mut silti ihan kiva kun siellä oli yrittäjiä kertomassa omasta yrittäjyydestä. ja tietty oli kaikkea kannattavuuslaskentaa, tuki ja laina-asioita ihan kaikkea. googleta niin löydät kurssiohjelmat ja myös starttirahan vaatimukset. sitä voi muuten saada hoitovapaallakin. itse saan kotihoidontukea, kuntalisää ja starttirahaa 900e (vähän vajaa)

Saanko kysyä minkä alan yritys sulla on ja miten kun joku aiemmin vastasi, että yritystoiminnan pitää olla niin kannattavaa, että täysin työllistää yms. Miten pystyt tekemään sellaista työtä jos olet hoitovapaalla?

Alkuperäinen kirjoittaja sgdg:
ja kaupallinen koulutus ei yksinään riitä, se mulla oli mut yrittäjäkurssi täytyy jossain vaiheessa starttirahan saamista käydä (ei kuitenkaan ennen tarvitse).

Ilmeisesti tämä on paikkakuntakohtaista tai jotain. Ainakin mulle taas sanottiin että mun koulutus riittää ja että yrittäjäkurssi on mun kohdalla jopa turha. Mä olen yo-merkonomi ja opinnot ammattikorkeassa on pahasti vaiheessa (tai pikemminkin nostettu telakalle). Suuntautumisena yrittäjyys.

olen siis sama joka kertoi nuo vaatimukset. onhan vuorokaudessa 24 h joten teen paljon yöllä töitä, silloin asiakkaitakin on eniten (alkuyöstä). mulla siis vaatealan nettikauppa. mies hoitaa lapset kun tulee töistä eli pystyn tekemään töitä silloin kun itselle sopii (ja jonkun verran pitkin päivääkin). mut siis laskennallisesti työhön tulee käyttää 8 h per päivä. sain itseasiassa jo jatkoakin starttirahalle vaikkei homma nyt mikään kultakaivos olekaan vielä mut huomasivat mun innokkuuden työhön.

taitaa olla paikkakuntakohtaista nuo kurssivaatimukset. mun kurssilla ainakin oli KTMeita yms. eli yrittäjäkurssi on vaan pakko käydä täällä päin suomea mut ei tarvitse ennen starttirahaa käydä.

Yhteistyössä