Millä perusteella pidät/ et pidä palstalaisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni:)

Aktiivinen jäsen
28.12.2011
4 645
7
38
Siinäpä kyssäri?

Mulla pätee sama kun irl. Eli jos joku on kohtuuttoman veemäinen mulle tai jollekin läheiselleni, tai ylipäätään vaan tosi veemäinen ni sillon ei ole erityisemmin syytä siitä pitää. Tosin en tuomitse helposti ja jää vatvomaan jotain muinaista kommenttia ja kantamaan kaunaa. Joidenkin ajatusmaailma saattaa olla kovin kaukana omastani ja joskus toisten näkemyksiä voi olla todella vaikea ymmärtää, mut se ei kuitenkaan riitä inhokkilistalle pääsyssä.

Mites muilla?

mulla ei ole inhokkeja eikä suosikkeja. toisinaan saman ihmisen jutut voi olla ihan syvältä, mutta taas toisesta asiasta hän voi kirjoittaa oikeinkin hyvin. ihan niinkuin täällä tosielämässäkkin =)

Noinhan se menee ja pätee omallakin kohalla. Tai no en myönnä et mun jutut ois ihan syvältä, mut huonoja ainakin toisinaan :D.

• Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
En pidä teennäisistä ja mielistelijöistä. En pidä turkistarhauksen puoltajista. En pidä rasisteista. Enkä pidä hyvin vanhakantasesti ajattelevista.

Pidän aidoista, huumorintajuisista, sarkastisista. Sellasista joilla on elämänviisautta ja omat aivot.

En pidä teennäisistä ja mielistelijöistä. En pidä turkistarhauksen puoltajista. En pidä rasisteista. Enkä pidä hyvin vanhakantasesti ajattelevista.

Pidän aidoista, huumorintajuisista, sarkastisista. Sellasista joilla on elämänviisautta ja omat aivot.

Mua kiinnostaa miten ihmiset määrittelee teennäiset ja etenkin mielistelijät? Irl sellaset yleensä huomaa melko hyvin. Mut usein, tai ainakin musta tuntuu siltä, et jos on vaan perusystävällinen luonne niin leimataan mielistelijäksi, siis etenkin täällä palstalla.

Mua kiinnostaa miten ihmiset määrittelee teennäiset ja etenkin mielistelijät? Irl sellaset yleensä huomaa melko hyvin. Mut usein, tai ainakin musta tuntuu siltä, et jos on vaan perusystävällinen luonne niin leimataan mielistelijäksi, siis etenkin täällä palstalla.

Kyllä itse ainakin erotan helpostikin teennäisen mielistelijän aidosti mukavasta.
Mutta olenkin aina osannut lukea ihmisiä keskivertoa paremmin, vaikka sen itse sanonkin. Johtunee lapsuudesta.

Kyllä itse ainakin erotan helpostikin teennäisen mielistelijän aidosti mukavasta.
Mutta olenkin aina osannut lukea ihmisiä keskivertoa paremmin, vaikka sen itse sanonkin. Johtunee lapsuudesta.

Sä oot kyllä tosi itseriittoinen tyyppi! Et sä mitään ihmisiä lukea osaa, olet yleensä ihan väärässä. Sä jotenkin vaan pidät itseäsi niin hirveen hyvänä ihmisenä kaikin puolin.

tumblr_mastf0Jzu51rw1x4d.gif

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Joo, no joskus sen huomaa selkeesti täällä palstallakin. Mietin vaan ylipäätään miten hyvin ihmiset erottaa tällaset jutut. Mun yks kaveri sai kerran raivarit kun mun ystävällisyys rupes kyrsii sitä. Minkäs teen, oon isän tyttö :D.

Sä oot kyllä tosi itseriittoinen tyyppi! Et sä mitään ihmisiä lukea osaa, olet yleensä ihan väärässä. Sä jotenkin vaan pidät itseäsi niin hirveen hyvänä ihmisenä kaikin puolin.

Ajattelin kerrankin kehua itseäni ihan suoraan:whistle:, koska kukaan muukaan ei sitä tee.
Mulla on oikeesti hyvä intuitio irl, ja osaan todellakin lukea ihmisiä. Olen hyvin älykäs siinä suhteessa.

Palsta voikin olla sitten asia erikseen, viliseehän täällä kaikenlaista feikkiä ja hiihtäjää. Ei tämä ole sama asia kuin irl.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joo, no joskus sen huomaa selkeesti täällä palstallakin. Mietin vaan ylipäätään miten hyvin ihmiset erottaa tällaset jutut. Mun yks kaveri sai kerran raivarit kun mun ystävällisyys rupes kyrsii sitä. Minkäs teen, oon isän tyttö :D.

:laugh:

No ystävällinen minäkin olen irl. Oon kyllä yrittänyt opetella iän myötä sanomaan asioita myös suoraan, mutta ei se aina niin helppoa ole, mieluummin olen hiljaa ja häivyn epämiellyttävän tyypin läheisyydestä.

Se, kenestä pidän, saattaa riippua vaikka siitä, olenko syönyt ja nukkunut hyvin, vai olenko kiukkuherkkis. :xmas:

Pidän hauskoista ja sanavalmiista tyypeistä. Juttelen täällä mieluusti sellaisten kanssa, joilla on paitsi sana hallussa myös kyky ajatella asioita mielenkiintoisista näkökulmista (yllättää minut!) ja asettua toistenkin asemaan. Parhaisiin keskusteluihin tosin tarvitaan myös niitä, joista en irl missään nimessä pitäisi, eli ihmisiä joiden arvot saavat vatsani kääntymään nurin.

Pidän sellaisista, jotka (ainakin joskus) osoittavat kunnioittavansa muita ihmisiä näiden valinnoista huolimatta. Sellaisista, jotka näyttävät, että heillä on empatiaa ja sydänkin jossain siellä kuoren alla. Mutta täytyy olla myös sanavalmis, pohtiva, positiivinen joskus...

Olen aika vaativa. Myös irl.

Ei oikeastaan ole lainkaan vaatimuksia. En osaa ajatella palstalle kirjoitettuja asioita kokonaisina persooonina, vaikka ne toki jonkun ihmisen ajatelmista ovat tänne luettavaksi päätyneet. Joitain mielikuvia toki muodostuu, varsinkin niistä, jotka riskeeraavat kuvansakin yleiseen kulutukseen. Tällöin on helpompi henkilöidä kirjoitettuja asioita yhdelle tyypille, mutta usein aidosti ajatuksiaan kirjoittelevat eivät leimaudu täysin yhden nuotin jollottajiksi (vrt. käyttöastemies tai häpykarvahokija), koska ovat oikeita, monitahoisia, inhimillisiä ihmisiä ruutujensa takana.

Kirjoituksien suhteen perusteina pitämiselle ovat nokkeluus/älykkyys/hauskuus/oivaltavuus/viisaus/empaattisuus/havahduttaminen... Mikä milloinkin, lähinnä merkitystä on sillä, onko kirjoituksessa jokin kantava ydin (vaikka varsin älytönkin).

Mä en pidä niistä ketkä tänne jatkuvasti suoltaa paskaa, ilkeämielistä ällöä, mut mä en tiedä keitä ne on. Ja rekisteröityneistäkin mulle on profiloitunut ihan kourallinen vain ja nekin aika pintapuolisesti. En vaan jaksa niin intensiivisesti seurata ketään nimimerkkiä. Aktiivisimmat väkisin nousee ja kun avaankin vain sieltä täältä, ehkä sitten ne jotka ovat niissä ketjuissa aktiivisimpia ovat jääneet jotenkin edes mieleen. Mä muistan nimimerkit avatar-kuvien perusteella, ja jos on joskus herättänyt jonkun kapina-fiiliksen tai karvat pystyyn niin sen muistaa, mut ei välttämättä aihetta.

Että sori vaan teille, ketkä aina pyydätte lähdettä joka ikiseen asiaan! Ei kaikkeen vaan ole! LOL

No nyt se tuli: ne jotka on aina vaatimassa kaikkeen lähdettä, ne on ihan pellejä! :D "Joo venaas, soita nyleen ja pyydän niiltä parinkymmenen vuoden ajalta tv-ohjelmat ja alan kahlaamaan sulle lähteitä, muahahaha"

Mun makuuni on ne joilla on jollakin lailla joku realismi mukana jutuissa, koittavat edes pysyä asialinjalla asiallisissa ketjuissa, ei heti loikkaa henkilökohtaisuuksiin kun joku on erimieltä jne.

En voi sanoa etten pitäisi jostain palstalaisesta, osa toki ärsyttää ja joinakin päivinä niitä ärsyttäviä palstalaisia on enemmän kun toisina (voisko olla omalla fiiliksellä jotain tekemistä asian kans? Eikai...)

En pidä inttäjistä. Jos jonkin arkisen otsikon alta löytyy +4 sivua juttua, se yleensä tarkoittaa sitä, että juttu on loppunut viimeistään toisella sivulla ja lopuilla on 1-3 tyyppiä jankuttamassa samoja asioita eri sanajärjestyksessä. Inttäjät myös kantavat kaunaa ja tuovat jotain puolen vuoden takaisia juttuja mukaan keskusteluihin, jotka ei vahingossakaan sivua menneiden aiheita.

Kyllä se mun ns. palstatykkääminen riippuu ihan siitä, missä vireessä ite olen.

En mä osaa ajatella kuitenkaan täällä kävijöitä niin henkilökohtaisina, vaikka varmasti jokainen kirjoittaja vastauksissaan antaa hiukan itsestään, mutta jotka Ihan Oikeassa Elämässä voivat olla jotain aivan muuta - ja saavat olla :). Mutta mä tykkään sellaisista vastauksista, jotka aiheesta riippuen ovat ihmistä kunnioittavia. Karsastan näitä palstateurastuksia, joissa mennään niin syvälle ihoon satuttavien sanojen muodossa...tosin rimanalituksia nyt tulee itsekultakin, valitettavasti. Mutta sellaista jatkuvaa kyttäystä ja piikittelyä mistä huokuu se pahansuopaisuus..juu ei. Huumoripläjäytykset ovat sitten asia erikseen, samaten sarkasmin jalo kepittely - taitoa kysyy...toisaalta tää on virtuaalimaailmansa, ei täällä voi ottaa asioita niin henkilökohtaisina kuitenkaan.

Harmitonta hupiahan tämä on ja ajatuksien tuulettamista. Itse yritän kohdella kaikkia tasapuolisen neutraalisti, hyvällä maulla, loukkaamatta.

Yhteistyössä