millä olette kustantaneet häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paljossa voi säästää, joten omin rahoin mentiin naimisiin opiskelijabudjetilla.

Ruokatarjoilut ovat varmasti isoin kulu, joten jos itse pystyy tekemään tai talkoilla edes osan ruoista ja leivonnaisista, niin siinä on säästökohdetta. Melko isoja eroja tulee siitäkin, tarjotaanko ruokaa 50 vieraalle vai 100:lle, jos pitopalveluja käyttää. Alkoholittomilla häillä säästää myös euron poikineen, toisaalta ei se virolaisesta viinasta tehty booli välttämättä kalliiksi tule. Häämatkaa me ei tehty ollenkaan, hääyön voi nukkua kotonakin ja yksinkertainen eli samalla myös ajaton sormus on ajanut asiansa. Hääpuvun ompelin itse, mies käytti ylioppilaspukuaan. Meikin hoiti kaaso, kampaajalla ei tarvinnut käydä, valokuvia voi ottaa itsekin ja musiikkia soittaa soittimesta, jos ei bändiin halua sijoittaa. Kannattaa kartoittaa myös soittotaitoiset sukulaiset ja pyytää esim. esitystä häälahjan sijaan. Kukkia on myös monen hintaisia, kesällä tietysti myös ihan luonnostakin ja koristelussa voi mielikuvituksella säästää satasia. Eikä niitä tilpehöörejä edes niin hirveästi tarvitse olla, kun paikka on täynnä ihmisiä.

Hyvä tunnelma on tärkeämpi kuin kalliit häät! Miettikää, mitkä asiat ovat teille tärkeitä, ja varatkaa rahaa niihin hääbudjettiin, mutta karsikaa niistä, joita tekisitte vain tavan vuoksi.

Me maksetaan häät omilla säästöillä (n. 9 000eur).
En ymmärrä mitä pahaa on maksaa lainalla osan häistä. Vanhanaikaista ajattelua, ettei voisi ottaa lainaa häitä varten.

Itse haluan ikimuistoisen juhlan, jota voimme muistella puolisoni kanssa vuosikymmenet. :)

Alkuperäinen :

Tässä olisi kesällä omat häät, ja rahoituksesta vielä käydään miehen kanssa kädenvääntöä, kun hän on perusjuntti, eikä halua ylimääräisiä lainoja ottaa...

Taisi tässä nainen olla perusjuntti. Lainan ottaminen häitä varten on erittäin typerää.

Meillä maksoi häät n. 1500 e.

Kaunis iso juhlapaikka 500 e, ruuat maksoivat n. 500 e ja viinat n. 500 e. Vieraita n. 60.

Talkotyöläisiä oli paljon auttamassa ruanlaitossa. Osa teki häälahjan sijasta esim. ruokaa (maksoimme ainekset) tai otti valokuvia. Suurimmille auttajille annoimme vielä 100 e käteen työstä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
En mäkään ottais lainaa häitä varten, en mistään hinnasta. Kiva sitten maksella niitä takasin kuukausi/vuositolkulla häitten jälkeen..

Meidän häät maksoi noin 7000 euroa ja ihan itse maksettiin kaikki. Hääpäivä lyötiin lukkoon reilu vuosi ennen häitä joten siinä oli hyvää aikaa säästää summa kasaan.

Ai no meillä kesti hurjat yksi vuotta maksamisessa joka jaettiin vielä niin ettei tuntunut missään :D
En tajua mitä huonoa siinä oli. :)

Alkuperäinen kirjoittaja PeS:
Alkuperäinen :

Tässä olisi kesällä omat häät, ja rahoituksesta vielä käydään miehen kanssa kädenvääntöä, kun hän on perusjuntti, eikä halua ylimääräisiä lainoja ottaa...

Taisi tässä nainen olla perusjuntti. Lainan ottaminen häitä varten on erittäin typerää.

Ja miksi?
Me oltiin opiskelijoita ja halutiin elämämme ainoiden ja ikimuistoisimpien häiden olevan hienot. En päivääkään kadu, toisin ajattelisin jos oltais kitupiikkihäät pidetty. Sitten kaduttais.

Musta tuntuu että aivan mahdotonta päästä naimisiin. Aluksi vanhempieni piti maksaa puolet mutta surkeiden sattumusten jälkeen eivät pystykkään joten koko häät meidän maksettavat. Nyt on vain jälkellä paniikki. Ainoat vaihtoehdot on laina tai häiden peruminen.

Itse opiskelen joten opintotuki ja lapsilisä on ainut tulo ja mies yrittäjä joten tulot vaihtelee rajusti. joten ei paljoa kerkeä jäädä sukan varteen.

Yhteistyössä